Článek
Na rozdíl od policie nebo hasičů je každá zdravotnická záchranná služba samostatnou příspěvkovou organizací, která si řadu věcí řeší a rozhoduje sama. Kupříkladu jde i o výběry a nákupy vozidel, proto v jednom kraji mohou mít sanity od Mercedesu a v jiném zase volkswageny.
Do služeb záchranky Královéhradeckého kraje nově přibyl Volkswagen Multivan určený pro inspektora provozu. Jde o obdobně vybavenou sanitu jako u vozů určených pro lékaře, ale s tím rozdílem, že je uvnitř výbava potřebná ke zvládání mimořádných událostí nebo pomůcky sloužící k výcviku.

Inspektor provozu přebírá velení zdravotnických složek při mimořádných událostech.
Totiž inspektoři v těch klidnější dnech mají čas na procházení modelových scénářů náročných zásahů, aby v případech mimořádných (závažných) událostí věděli, jak postupovat.
V těch méně klidných dnech vyráží k ostrým případům a častokrát jsou na místě jako první, ovšem při oněch závažných událostech přebírají inspektoři provozu koordinaci výjezdových skupin, potažmo vedení zdravotnické složky v místě události.
A právě proto, aby byli inspektoři od ostatních sanitek s modročervenými majáky poznat, mají ještě navíc jeden speciální maják zelené barvy. Ten sice posádky neopravňuje k přednostní jízdě (od toho mají ty modro-červené), ale všem ostatním dávají vědět, že jsou velitelským vozidlem. Obvykle se umisťuje na auto až v místě zásahu.
Nejde ale o celorepublikový trend. Nasazení zeleného majáku si vymysleli Královéhradečtí, nicméně inspirovali se u velitelů policie, kteří mají podobnou funkci jako inspektoři provozu a užívají rovněž zelený rozlišovací maják nebo zelený diodový pásek.
V cizině pak zelený maják znamená něco jiného. V Kanadě na stálo a v Belgii v roce 2023 v rámci testovacího provozu dostali zelený maják dobrovolní hasiči, kteří spěchali k výjezdu. Na Slovensku zase zkoušeli instalovat na vybraná auta přední brzdové světlo zelené barvy, zejména kvůli bezpečnosti a chodcům.