Hlavní obsah

Zábava především – zadní náhon pro Lamborghini Huracán Evo!

Foto: Lamborghini
6. 1. 2020

Lamborghini Huracán je tu s námi už od roku 2013. Dočkali jsme se otevřené verze Spyder, ostré varianty Performante a nedávno byl představen aktualizovaný Huracán Evo. Teď z rukávu vytáhli další eso, Huracán pro pravé chlapy, co mají pořádně chlupatá, silná předloktí. Budou je totiž potřebovat, aby tohohle býka dokázali zkrotit – má totiž pohon pouze zadních kol!

Článek

Gallardo Balboni: první divoký býk

Vše začalo v roce 2009 ještě za dob modelu Gallardo. Po tehdy ještě zdařilém faceliftu z roku 2008 se dočkalo také speciální edice, která vzdala hold slavnému testovacímu jezdci LamborghiniGallardo LP550-2 Valentino Balboni. Jméno toho chlapíka už tedy známe, jenže co ta podivná dvojka v názvu? Jasně, ta odkazuje na pohon pouze dvou kol – samozřejmě těch zadních…

O Gallardo Balboni byl obrovský zájem. A nebylo to jen kvůli tomu fantastickému pruhu, táhnoucímu se od předního nárazníku až po odtrhovou hranu na zádi. Krása se totiž skrývala uvnitř – sám starý mazák Balboni se zasloužil o to, aby i dnešní mládež poznala, co je to pořádné řidičské vzrušení. Nakonec se Gallardo LP550-2 několik let prodávalo jako součást nabídky, ovšem už bez přídomku Valentino Balboni.

Jako vejce vejci. Tedy skoro…

Foto: Lamborghini

Huracán RWD (z našeho pohledu vpravo) se zvenku od běžné čtyřkolky Evo (vlevo) liší pouze jednodušším designem předního nárazníku a jiným zadním difuzorem

Huracán Evo RWD (tedy Rear-Wheel Drive), jak zní oficiální název této „verze pro odvážné“, není první Huracán se zadním náhonem. I původní verze se dočkala své chlapácké verze (zapomeňte na Performante, byť je mnohem rychlejší), tehdy šlo hlavně o mírně snížený výkon (o 30 koní) a díky jednodušší konstrukci také nižší cenovku.

Jenže tehdejší Huracán vypadal vedle svého umírněnějšího sourozence trochu jako chudý příbuzný – jeho přední nárazník tehdy působil trochu lacině, ačkoliv je chvályhodné, že jej chtěli chlapci z Lamborghini odlišit. Jenže teď už byste od sebe Huracán Evo a Huracán Evo RWD jen těžko poznali. A dokonce bychom řekli, že verze RWD vypadá i o kapku lépe, tak nějak designově vyváženější.

„Huracán Evo RWD je zcela v řidičových rukách. Řidičský zážitek s ním je velmi bezprostřední,“ řekl o novém přírůstku do rodiny Lamborghini výkonný ředitel Stefano Domenicali. „Tento vůz připomene řidiči kořeny automobilky Lamborghini – řidič je tu v centru dění, dostane se mu nefiltrované odezvy a emotivnějšího, podmanivějšího zážitku.“

O chlup pomalejší než bratr, ale komu to vadí?

Co říkají čísla? No, vpravdě nemluví vůbec ve prospěch Huracánu Evo RWD, tedy až na jednu výjimku. Ve verzi RWD je motor naladěn na výkon 610 koní, tedy o 30 méně než u „běžné“ verze pro frajírky. Točivý moment také mírně klesl na 560 Nm. Převodovky je (na rozdíl od starého Gallarda) k dispozici jen jedna – sedmirychlostní dvouspojková s funkcí Launch Control.

Huracán Evo RWD však je díky absenci pohonu předních kol o 33 kg lehčí (1 389 oproti 1 422 kg). Tyto kilogramy navíc zmizí na přední nápravě, takže vůz bude agilnější a lehčí přední náprava bude lépe přenášet informace směrem k řidiči. Na papíře je možná o chlup pomalejší (na stovku zrychlí za 3,3 sekundy místo 2,9 s čtyřkolky, maximálka je stejných 325 km/h), ale věřte nám, že z místa řidiče by vám Huracán Evo RWD připadal rychlejší než jeho bratr, protože ho budete muset držet pevněji na řetězech. A o tom tahle verze přesně je – o pocitech. 

Dovolí sklouznutí bokem a zároveň kryje záda

Foto: Lamborghini

Stále je na výběr ze tří jízdních režimů. Největší vzrůšo zažijete v módu „CORSA“

Byla by však chyba myslet si, že Huracán Evo RWD vznikl tak, že inženýři jenom vzali přední kardan a hodili ho do koše. Pozornost byla věnována také kontrole trakce, která je speciálně nastavena pro zadokolkový Huracán – v Lamborghini si dali záležet na tom, aby omezení výkonu systému P-TCS bylo plynulé a citlivé. Jinými slovy vám do toho nebude příliš kecat a kazit zábavu.

Samozřejmostí je volba mezi jízdními režimy STRADA (silnice), SPORT a CORSA (trať), který má vliv právě i na benevolenci již zmíněného systému protiprokluzu. V prvním jmenovaném režimu se auto snaží maximálně zabránit prokluzu poháněných kol, ve sportovním režimu vám povolí malý, přesně kontrolovaný bůček, a v posledním režimu už je záď pěkně veselá, jak se na správnou zadokolku sluší a patří.

Verze RWD má pochopitelně těžiště posunuté o chlup víc dozadu, procentuálně 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Jezdit bude na 19palcových litých kolech s ocelovými brzdami a na podvozku s klasickými ocelovými pružinami, ovšem dá se připlatit i za „dvacítky“, keramické brzdy a elektromagnetické tlumiče MagneRide.

Více muziky za méně peněz

Nejlepší na tom, že ta nejzábavnější verze bude zároveň tou nejlevnější. Huracán Evo RWD totiž levnější než jeho bratr s pohonem všech kol a ne zrovna o málo – ceny RWD budou začínat lehce nad čtyřmi miliony korun, kdežto „čtyřkolka“ startuje jen velmi těsně pod pěti miliony. První modernizované Huracány s „veselejší zádí“ dorazí k zákazníkům už na jaře. Nevíme jak to máte vy, ale pro nás by to byla jasná volba. A to i když pomineme tu nezanedbatelnou slevu!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama