Hlavní obsah

Ženeva 2019: Lamborghini Huracán Evo Spyder se nestydatě odhaluje

Foto: Lamborghini

Léto se blíží a otevřený Huracán Evo Spyder tak přijíždí právě včas

27. 2. 2019

Jaro klepe na dveře, sezona nahoře bez se blíží. Všichni majitelé otevřených aut se už nemohou dočkat, až jim teplý jarní větřík znovu načechrá vlasy nebo až jim slunce nabírající sílu poprvé spálí lysinu. A Lamborghini u toho pochopitelně nesmí chybět! Po vylepšeném Huracánu Evo proto právě včas představuje i verzi bez střechy.

Článek

Tahle novinka vlastně není nijak překvapivá, spíš nevyhnutelná – po lednovém představení vylepšeného Huracánu Evo bylo jen otázkou času, kdy dorazí i inovovaná verze se stahovací střechou. To však nemění nic na tom, že jsme se na ni fakt těšili. Vytí atmosférického V10 je totiž se staženou střechou ještě úžasnější zážitek!

Foto: Lamborghini

Vidlicový desetiválec umí zahrát lepší hity než Led Zeppelin a AC/DC dohromady

Stejně jako v Huracánu Evo s pevnou střechou, i ve verzi Spyder ten desetiválec posílil na 640 koní a 600 Nm. Spyder je však o masitých 120 kg těžší než uzavřené kupé, takže výkony trochu utrpěly. Ale vážně jen trochu – na stovku Spyder zrychlí za 3,1 sekundy, což je o dvě desetiny sekundy pomaleji než kupé. Maximální rychlost 325 km/h mají ale obě auta naprosto shodnou.

Shodné jsou pochopitelně i úpravy mechaniky podvozku (vylepšený pohon všech kol, řízení zadních kol převzaté z Aventadoru S, upravený podvozek s magnetoreologickými adaptivními tlumiči a změněné nastavení kontroly stability), shodný je také interiér nově vybavený 8,4palcovým dotykovým infotainmentem.

PROČ EVO?

Lamborghini se u inovovaného modelu Huracán rozhodlo zrušit písmenné a číselné označení (Huracán se celým jménem nazýval Huracán LP610-4, aby bylo jasné, že má 610 koní a pohon všech 4 kol), protože bylo pro zákazníky moc složité a matoucí. Místo toho si pro facelift vystačili s označením „Evo“, stejně jako vylepšený Aventador označili  „Aventador S“.

Foto: Lamborghini

Bez infotainmentu s dotykovým displejem by všechny pokročilé funkce moderních aut už ovládat nešlo

Jediným viditelným rozdílem je tak skládací látková střecha, kterou lze stáhnout nebo natáhnout za pouhých 17 sekund v rychlosti až 50 km/h. Zachována zůstala funkce stažení malého zadního okýnka, které i při natažené střeše pustí do kabiny víc desetiválcové symfonie.

Naživo se Huracán Evo Spyder ukáže příští týden v Ženevě, první auta dodá Lamborghini zákazníkům již v létě, takže s objednávkou rozhodně neváhejte, ať si ho stihnete ještě letos pořádně užít. Ceny budou začínat lehce nad pěti miliony, ale za ten zážitek se svištícím větrem a ječícím desetiválcem to určitě stát bude!

autowebAUTOWEBaUtOwEb