Hlavní obsah

Úplně nový Opel Astra dospěl. V základu nabízí vše podstatné, nekonečné místo v interiéru je ale pryč

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V bílé barvě to sice tolik nevynikne, ale nová Astra je skutečně pohledný hatchback. Minimalistická maska s úzkými světly, zajímavě konturované blatníky, kapota s centrálním hřbetem i zajímavá záď způsobí, že se za tímhle Opelem kde kdo ohlédne. Co ale praktická stránka věci?

Článek

Opel opustil náruč koncernu General Motors a spojil se s Peugeotem, Citroënem, Fiatem, Jeepem a dalšími značkami do obří skupiny Stellantis. V důsledku toho je nová Astra naprosto jiným autem, než byla její předchůdkyně. Ta tam je zastaralá platforma GM, místo toho nastupuje moderní modulární platforma, kterou známe třeba z Peugeotu 308.

Znamená to nejmodernější výbavu včetně semiautonomních jízdních asistentů, ale také trochu méně místa na zadních sedačkách. V tomto ohledu byla minulá generace ve své třídě dost nadprůměrná, zatímco ta nová spíš zaostává, i když to zase není žádný velký průšvih. Jinak je interiér modernější, hodnotnější a sedačky jsou pořád skvěle pohodlné, zejména pokud si koupíte aspoň druhou nejlevnější verzi, kde už jsou ergonomické sedačky s atestem AGR.

S úrovní výbavy to Opel vůbec vyřešil velmi zajímavě – místo aby se honil za co nejnižší „cenou od“, nacpal do „základní“ výbavy většinu věcí, které běžný zákazník potřebuje k životu. Spousta lidí si tak nebude muset připlácet téměř za nic.

Tříválcová dvanáctistovka s turbem, kterou jsem měl pod kapotou testovacího auta, navíc jede docela pěkně a dobře si rozumí s podvozkem. Jen to řazení kdyby mělo trochu čistší chod páky… ale to už se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám