Hlavní obsah

Mazda MX-30 po faceliftu: Lepší nabíjení, ale stejně se vyplatí počkat na Wankel

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

S faceliftem přišla verze R-EV, která jako „prodlužovač dojezdu“ používá spalovací motor. A nejen tak ledajaký, vrací do hry legendární Wankel, kterým se Mazda v minulých dekádách celkem proslavila.

Článek

Jako generátor je přitom motor s rotačním pístem celkem ideální volba: prakticky nemá vibrace, nedělá mu potíže běžet ve vyšších otáčkách se stabilním výkonem, zkrátka to zní ideálně - a musím říct, že jsem se moc těšil na to, jak to bude fungovat. Akorát, že při domlouvání testu nejspíš došlo k informačnímu šumu a místo téhle (v podstatě) plug-in hybridní verze mi před domem přistál opět čistě bateriový elektromobil.

Celkem jsem tápal, o čem budu natáčet, protože od předfaceliftové verze se v mnohém neliší. Což třeba v případě karoserie vůbec není špatně - avantgardní tvary s krátkým zadním převisem a zajímavými lampami vpředu i vzadu - vůbec nezestárla, a tak nebylo třeba ji měnit. Proti sobě otevírané boční dveře jsou odkazem na starou dobrou RX-8, ale stejně jako u ní mají kromě neobvyklého šmrncu i svoji druhou stránku. Pokud zaparkujete blízko vedle stojícího auta, z vystupování vícečlenné posádky se stane pěkný hlavolam.

Uvnitř pak najdete trochu větší displeje, ovšem ten hlavní je pořád bez dotykové plochy a ovládá se výhradně otočným ovladačem. U nativního systému, který je na to stavěný, to vůbec nevadí, ale jakmile připojíte mobilní telefon, je zle. Jak Apple CarPlay, tak Android Auto prostě počítají s dotykovým ovládáním a pohyb v systému je pak kostrbatý a neintuitivní. Také středová konzola působí zbytečně hromotlucky, přičemž v ní nenajdete moc odkládacích prostor. Velká polička pod ní je celkem fajn, ale řidič se tam za jízdy nedostane - a pak už zbývá jen malý prostor pod loktem a dva držáky na nápoje.

Je pravda, že po městě se s MX-30 jezdí docela pěkně. Je pružná, hbitá, nikoliv přehnaně výkonná, ale to by bylo zbytečné - v městském provozu je krouťáku i výkonu akorát. A z města moc vyjíždět nebudete; po faceliftu se nezměnil ani elektromotor, ani akumulátor, takže i když software zajistil trochu rychlejší nabíjení (AC zrychlí z 6,6 kW na 11, DC pak ze 40 kW na 50), dojezd v reálném světě ale pořád zůstává kolem nějakých 170 km. A to opravdu není mnoho. Z MX-30 to dělá výrazně jednoúčelové auto a cílová skupina zákazníků se rázem zužuje na měšťáky, kteří mají vlastní nabíjení, a navíc druhé spalovací auto. Víc už se dozvíte ve videu.

Reklama

Načítám