Hlavní obsah

Více než 200 km/h na zpátečku? Ano a je to masakr!

Foto: Schaeffler Group

Audi RS 3 s upraveným elektrickým pohonem všech kol

Jsou věci, u nichž rozhodně nemá cenu klást si otázku „proč?“ Ta, kterou vám dnes ukážeme patří mezi ně. Takže se jen pohodlně usaďte a pusťte si video plné až bizarních záběrů. Standardně je znáte snad jen ze špatných grotesek. Ještě než to ovšem uděláte, musíme se ale zeptat: Jak nejrychleji jste kdy couvali?

Článek

Otázka má své opodstatnění. Jsou mezi námi totiž tací, kteří jsou schopni couvat rychleji než většina z nás jezdit dopředu. Takovým šílencem je také mladý závodní jezdce Daniel Abt, kterého možná znáte z týmu Schaeffler Abt Audi Formula E. Pro vysvětlení, Schaeffler Group je obrovský německý konglomerát, který vyrábí všechno možné i nemožné na auta. V jeho portfoliu najdete pneumatiky, ložiska do kol, brzdy, ale třeba i elektropohony. Tím se vlastně dostáváme k následujícímu videu.

Na něm se představí Daniel v autě postaveném právě Schaeffler Group. Tato firma totiž stvořila Audi RS3 s pohonem všech kol. Ovšem všechna ta kola, respektive každé zvlášť, je poháněno jedním elektromotorem právě z Formule E. Celá tato speciální Audi ale nebude zajíždět nejlepší časy na kolo popředu, ale pozadu. A tím se dostáváme k tomu, že se nemáte ptát na důvod. Prostě jen tak.

Všechny motory dohromady produkují celkem 880 kW, tedy 1 197 koní a jsou napájeny dvěma bateriemi o celkové kapacitě 64 kWh. To vše dohromady společně s točivým momentem, mnoha inteligentními asistenty a úpravami znamená, že tato Audi je schopna se rozjet z klidu na 128 km/h za asi 7 sekund. A to, jak při pohybu vpřed, tak při pohybu vzad.  Ostatně, na videu uvidíte couvání v rychlosti až 130 mph, tedy více než 200 km/h, což je světový rekord v couvání. Přiznáváme, že tohle bychom asi potřebovali vyzkoušet. Otázka je, jestli by nám nebylo trochu špatně.

Reklama

Související témata:
Načítám