Hlavní obsah

Mercedes má v USA podivný problém. Jezdí rychle na zpátečku

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG G65

1. 8. 2018

Kdyby veškeré problémy s auty byly podobně závažné, byl by svět lepším místem. Na druhou stranu nás docela fascinuje, že obdobnou prkotinu vůbec někdo řeší. Americký úřad pro bezpečnost silniční dopravy přinutil Mercedes-Benz, aby svolal na povinný servis celkem dvacet prodaných vozů G65 AMG. Proč? Protože jezdí na zpátečku až moc rychle.

Článek

Úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) má vůbec zvláštní smysl pro humor, co se svolávacích akcí týče. V několik let staré záležitosti třeba donutil Chevrolet, aby svolal všechna sportovní kupé Camaro. Důvod byl tehdy takový, že se Camaru odlupuje samolepka na stínítku u spolujezdce informující o bezpečnosti airbagů v kombinaci s dětskými sedačkami.

Tato nová svolávací akce je ale snad ještě vypečenější. Jak se totiž ukázalo, Mercedes v nejsilnější verzi s ohromným dvanáctiválcem nemá v řídicí jednotce funkci, která omezí rychlost auta při zpátečce na 26 km/h. A taková funkce je v USA evidentně povinná. Přiznáme se, že nikdo z nás v redakci o takovém nařízení neslyšel a ani neznáme nikoho, kdo by jej znal. Každopádně se nám nepodařilo dohledat, že by podobné nařízení platilo i v Evropě.

Takže ačkoliv se jedná o „funkci“, o které nikdo nikdy neslyšel, Mercedes musí nyní svolat těch několik málo aut (vrcholnou třídu G s dvanáctiválcem si naštěstí moc lidí nekupuje) a zařídit, aby na zpátečku jezdila jen určenou bezpečnou rychlostí.

Otázka na čtenáře logicky zní? Slyšeli jste někdy o tom, že by bylo někde povinné omezení rychlosti na zpátečku?

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama