Hlavní obsah

Zdá se, že přichází éra prémiových SUV bez střechy

Foto: Land Rover

Range Rover Evoque Cabriolet

„SUV sezóna“, trvající již několik let, je aktuálně v plném proudu. Zákazníci zvýšená auta prostě chtějí, odbyt je obrovský, a automobilky se proto předhánějí v tom, kdo přijde s jakou novinkou.

Článek

Bývaly doby, kdy SUV automaticky znamenalo krabicoidní tvar. Jenže potom přišlo BMW a se sebevědomím sobě vlastním celému světu ukázalo odvážné kupé-SUV X6. Staromilci si sice v danou chvíli málem vyrvali vlasy hrůzou, jenže hádejte co – z X6 byl okamžitě prodejní úspěch. Časem tak vznikla také menší verze X4 a svůj kus koláče si chce urvat i Mercedes, do jehož nabídky před časem přibyly modely GLE Coupé a GLC Coupé.

Když už se ale zdálo, že SUV nemůže dostat divnější háv, ozvalo se z Británie: „To teda může!“ A na světě se objevil Range Rover Evoque. Malé stylové SUV vyráběné ve třídveřové variantě, které přišlo o pevnou střechu, nahrazenou skládací střechou plátěnou.

Abychom byli zcela spravedliví, Range Rover nebyl prvním SUV-kabrioletem. Vůbec poprvé (armádní Willys nebo Wrangler samozřejmě nepočítáme) přišel tento nápad z Japonska a nesl název Nissan Murano CrossCabriolet. Podivné otevřené SUV od Nissanu se ovšem ve výrobním programu neohřálo dlouho. Jeho výroba trvala od roku 2011 do roku 2014 a větší úspěch se nikdy nedostavil.

Foto: Nissan

Nissan Murano CrossCabriolet

Otevřený Evoque se ovšem prodává velmi dobře, takže kde je ten rozdíl? Zcela jednoduše ve faktu, že na rozdíl od Nissanu je Range Rover prémiovou značkou – tedy značkou lákající movité zákazníky. Ti potom nemají problém více utrácet za stylové věci, u nichž je praktické využití odsunuto na druhou kolej.

Nikdo nechtěl cenově dostupného nepraktického nissana bez střechy, ale na druhé straně se najde spousta lidí, kteří si rádi dopřejí drahého a nepraktického range rovera bez střechy, fungujícího jako ukazatel společenského statusu.

Jenomže otevřený Range Rover Evoque je v dané chvíli na trhu sám, což je fakt, ze kterého mají v Británii velkou radost, ale který se asi již brzy změní. Magazín Digital Trends měl totiž rozhovor s Ralphem Mahlerem – šéfem produktového plánování u BMW. Na otázku týkající se právě SUV kabrioletů odpověděl Mahler něco ve smyslu, že se jedná o „velmi zajímavé téma“, tudíž se jím BMW patrně stále zabývá.

Je tedy vidět, že o velmi specifický trh kabrio-SUV jeví prémiové automobilky zájem, takže se v budoucnu může docela snadno stát, že ještě pár kousků z tohoto soudku přibyde. Těžko říct, kdy se třeba BMW „rozhoupe k akci“, ale pokud k tomu během následujících pár let dojde, lze předpokládat, že se se svou trochou do mlýna přidá i Mercedes-Benz nebo Audi.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama