Článek
Věděli jste, že Mitsubishi patří k průkopníkům elektromobility? Elektrické vajíčko i-MiEV (přepracovaná verze kei car Mitsubishi i) spatřilo světlo již v roce 2009 (tedy o rok dřív než Nissan Leaf), ale protože bylo fakt mrňavé a na jedno nabití ujelo pouhých 100 kilometrů (za ideálních podmínek a s větrem v zádech), pořídilo si ho za šest let jen 50 tisíc zákazníků. Bylo na něj prostě moc brzy.

Mitsubishi i-MiEV byl jeden z prvních masově vyráběných elektromobilů.
Teď je ale pro uvedení nového elektromobilu pravý čas a proto přijíždí nový Eclipse Cross. S tím minulým, který se nabízel i jako plug-in hybrid, nemá nic společného. Vlastně jde zase o konverzi auta od Renaultu - tentokrát velmi povedeného Scenicu E-Tech. Elektrický Eclipse Cross tak není žádný bastl ze spalováku šitý horkou jehlou, ale auto s dedikovanou EV platformu se všemi jejími výhodami (baterie v podlaze a díky tomu dlouhý rozvor maximalizující prostor pro posádku) a pokrokovou techniku pohonu.
To konkrétně znamená kombinaci baterie s kapacitou 87 kWh a elektromotoru o výkonu 220 koní. Díky tomu Eclipse Cross nabízí maratonský dojezd až 625 kilometrů (k nimž se díky spotřebě mezi 16 a 20 kWh/100 km není problém přiblížit) a docela slušnou dynamiku, abyste se při tom nemuseli jen loudat (ti, co si pamatují na šnečí ploužení v i-MiEV s vypnutou klimatizací, vědí, co mám na mysli).

Mitsubishi převzalo od Renaultu skutečně moderní pohon.
Eclipse Cross taky dokáže na poměrně kompaktním půdorysu nabídnout dostatek životního prostoru čtveřici dospělých - takže pokud vám už děti trochu odrostly, je to ideální velikost. Vzadu ve středové opěrce je navíc šikovný variabilní držák na nápoje a chytrá zařízení (s integrovanými SUV-C konektory), aby se děti ani dospělí za jízdy nenudili. Kufr má pak velmi slušný objem 545 litrů, takže se nemusíte příliš omezovat ani při balení na dovolenou.

Na kompaktním půdorysu nabízí Eclipse Cross překvapivou prostornost.
A té se fakt nemusíte bát, protože Eclipse Cross je na dlouhých (a samozřejmě i krátkých) štrekách velice pohodlný - pohon je tichý a hladký, křesílka měkce čalouněná a podvozek si jistě poradí i s českým asfaltem (přitom obouvá 19-, nebo 20palcová kola). Kabina je přehledná a plná šikovných odkládacích poliček a schránek, infotainment založený na službách Google mimořádně intuitivní a navigace Google Maps vám naplánuje trasu i s efektivními zastávkami na nabíjení, které nespolknou příliš mnoho času (DC rychlonabíjení 15-80 % zabere jen 37 minut).

Kabina je praktická a skvěle zpracovaná, užijete si tu pravou pohodu.
Pobyt v interiéru Eclipse Cross je fakt příjemně strávený čas - vnímáte pohodlí, máte kolem sebe dost prostoru a spoustu odkládacího prostoru, všechno se snadno ovládá a infotainment pracuje pro vás, místo aby vás mátl a otravoval. Podvozek je pohodlný, přitom se nebojí zatáček (výhoda nízkého těžiště a hmoty koncentrované uprostřed), zvládá krátké trasy i dlouhé štreky, přitom je dost kompaktní, efektivní a úsporný. Prostě skvěle naladěný mix.
Ale líbí se vám? Designéři Mitsubishi se tentokrát zasnažili a na exteriéru se docela vyřádili, aby nevypadal jako Scenic s přelepeným logem (na rozdíl od ostatních převzatých modelů) - ale padne vám do oka? Jestli ano, tak super, hned si pro něj utíkejte. A jestli se vám víc líbí Renault, tak…
No, jediné, čím se vás japonská značka bude snažit přesvědčit (ceník a srovnání výbav ještě nemáme, ale nečekáme radikální odlišnosti), je osmiletá (anebo 160 000 km) tovární záruka (na celé auto, ne jen na baterii), kterou dostanete v ceně (Renault nabízí jen 5 let a 100 tisíc kilometrů, které si můžete rozšířit na 150 000 km za necelých 15 tisíc korun). A to vlastně není vůbec špatná nabídka…
Mitsubishi Eclipse Cross se v ČR oficiálně představí na listopadovém e-Salonu, kde bude také odhalená odhad cena. V prodeji pak bude od března 2026.







