Hlavní obsah

Jezdili jsme s horkou novinkou od Mitsubishi: Už to není průkopník, což je ale nakonec vlastně dobře

Foto: Mitsubishi

Na slunné Mallorce jsme kromě Grandisu vyzkoušeli ještě jednu horkou novinku - elektrický Eclipse Cross. První čistě elektrický model od dob elektromobilního pravěku, kde bylo Mitsubishi mezi prvními. No fakt!

Článek

Věděli jste, že Mitsubishi patří k průkopníkům elektromobility? Elektrické vajíčko i-MiEV (přepracovaná verze kei car Mitsubishi i) spatřilo světlo již v roce 2009 (tedy o rok dřív než Nissan Leaf), ale protože bylo fakt mrňavé a na jedno nabití ujelo pouhých 100 kilometrů (za ideálních podmínek a s větrem v zádech), pořídilo si ho za šest let jen 50 tisíc zákazníků. Bylo na něj prostě moc brzy.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi i-MiEV byl jeden z prvních masově vyráběných elektromobilů.

Teď je ale pro uvedení nového elektromobilu pravý čas a proto přijíždí nový Eclipse Cross. S tím minulým, který se nabízel i jako plug-in hybrid, nemá nic společného. Vlastně jde zase o konverzi auta od Renaultu - tentokrát velmi povedeného Scenicu E-Tech. Elektrický Eclipse Cross tak není žádný bastl ze spalováku šitý horkou jehlou, ale auto s dedikovanou EV platformu se všemi jejími výhodami (baterie v podlaze a díky tomu dlouhý rozvor maximalizující prostor pro posádku) a pokrokovou techniku pohonu.

To konkrétně znamená kombinaci baterie s kapacitou 87 kWh a elektromotoru o výkonu 220 koní. Díky tomu Eclipse Cross nabízí maratonský dojezd až 625 kilometrů (k nimž se díky spotřebě mezi 16 a 20 kWh/100 km není problém přiblížit) a docela slušnou dynamiku, abyste se při tom nemuseli jen loudat (ti, co si pamatují na šnečí ploužení v i-MiEV s vypnutou klimatizací, vědí, co mám na mysli).

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi převzalo od Renaultu skutečně moderní pohon.

Eclipse Cross taky dokáže na poměrně kompaktním půdorysu nabídnout dostatek životního prostoru čtveřici dospělých - takže pokud vám už děti trochu odrostly, je to ideální velikost. Vzadu ve středové opěrce je navíc šikovný variabilní držák na nápoje a chytrá zařízení (s integrovanými SUV-C konektory), aby se děti ani dospělí za jízdy nenudili. Kufr má pak velmi slušný objem 545 litrů, takže se nemusíte příliš omezovat ani při balení na dovolenou.

Foto: Mitsubishi

Na kompaktním půdorysu nabízí Eclipse Cross překvapivou prostornost.

A té se fakt nemusíte bát, protože Eclipse Cross je na dlouhých (a samozřejmě i krátkých) štrekách velice pohodlný - pohon je tichý a hladký, křesílka měkce čalouněná a podvozek si jistě poradí i s českým asfaltem (přitom obouvá 19-, nebo 20palcová kola). Kabina je přehledná a plná šikovných odkládacích poliček a schránek, infotainment založený na službách Google mimořádně intuitivní a navigace Google Maps vám naplánuje trasu i s efektivními zastávkami na nabíjení, které nespolknou příliš mnoho času (DC rychlonabíjení 15-80 % zabere jen 37 minut).

Foto: Mitsubishi

Kabina je praktická a skvěle zpracovaná, užijete si tu pravou pohodu.

Pobyt v interiéru Eclipse Cross je fakt příjemně strávený čas - vnímáte pohodlí, máte kolem sebe dost prostoru a spoustu odkládacího prostoru, všechno se snadno ovládá a infotainment pracuje pro vás, místo aby vás mátl a otravoval. Podvozek je pohodlný, přitom se nebojí zatáček (výhoda nízkého těžiště a hmoty koncentrované uprostřed), zvládá krátké trasy i dlouhé štreky, přitom je dost kompaktní, efektivní a úsporný. Prostě skvěle naladěný mix.

Ale líbí se vám? Designéři Mitsubishi se tentokrát zasnažili a na exteriéru se docela vyřádili, aby nevypadal jako Scenic s přelepeným logem (na rozdíl od ostatních převzatých modelů) - ale padne vám do oka? Jestli ano, tak super, hned si pro něj utíkejte. A jestli se vám víc líbí Renault, tak…

No, jediné, čím se vás japonská značka bude snažit přesvědčit (ceník a srovnání výbav ještě nemáme, ale nečekáme radikální odlišnosti), je osmiletá (anebo 160 000 km) tovární záruka (na celé auto, ne jen na baterii), kterou dostanete v ceně (Renault nabízí jen 5 let a 100 tisíc kilometrů, které si můžete rozšířit na 150 000 km za necelých 15 tisíc korun). A to vlastně není vůbec špatná nabídka…

Mitsubishi Eclipse Cross se v ČR oficiálně představí na listopadovém e-Salonu, kde bude také odhalená odhad cena. V prodeji pak bude od března 2026.

Načítám