Článek
A tak se na nejčerstvější test vlajkového SUV Mitsubishi slétla rovnou půlka redakce. Zatímco já (Standa) jsem si posvítil na praktičnost a prostornost novinky, kolega Martin barvitě popsal dojmy z pracoviště řidiče a Honza zase pečlivě zdokumentoval fungování a ekonomiku plug-in hybridního pohonu.
Nový Outlander má na délku přes 4,7 metru a jeho zavazadlový prostor pojme od 495 do 1 404 litrů. Potěší především jeho pravidelné tvary, snadné sklopení zadních sedaček, ale i prostor pod podlahou, kam můžete uschovat drobnosti nebo nabíjecí kabely.
Legendární mitsubishi narostlo všemi směry, z čehož pramení i solidní prostor pro cestující vzadu. S výškou 178 cm sedím „sám za sebou“ s velkou rezervou před koleny i nad hlavou, snadno se sem poskládá i kolega atakující dva metry. Hlavně vás ale i tady – ve druhé řadě – obklopují na dotek velmi příjemné materiály. Žádné šetření, chválíme!

Outlander svůj diamantový rodokmen nezapře.
Jako v prémiovce
Tichý, hladký a silný plug-in hybridní pohon spolu s báječně pohodlným podvozkem dokonale podporují prémiový pocit, který získáte hned po usednutí za volant Outlanderu. Lány jemné kůže s precizním prošíváním a hliníkové detaily jsou třešničkou na dortu v podobě krásně zpracované, kvalitními materiály a komfortní výbavou napěchované a perfektně odhlučněné kabiny, která je útulnější než váš obývák.

Prvotřídní zpracování interiéru odráží tradiční japonské řemeslné umění a japonskou filozofii „omotenaši“, tedy snahu jednat s každým člověkem jako s váženým hostem.
A také asi mnohem lépe ozvučená, protože Outlander se může pochlubit zakázkovým audiem Yamaha, jež ve své vrcholné verzi nabídne 12 reproduktorů (včetně subwooferu) s celkovým výkonem 1600 W a krystalicky čistý zvuk. Také si tu užijete široce elektricky nastavitelné, vyhřívané a odvětrávané přední sedačky s masáží, třízónovou klimatizaci, vkusné ambientní osvětlení nebo třeba obrovské panoramatické střešní okno. Chybět nesmí ani moderní technologie (12,3palcový digitální přístrojový štít a 12,3palcový dotykový infotainment s širokou online funkcionalitou a mobilní konektivitou včetně indukčního nabíjení), spousta odkládacích prostor a propracovaná ergonomie posezu i ovládání. V Outlanderu vám nebude vůbec nic chybět.

Videotest Mitsubishi Outlander PHEV 2025.Video: Garáž.cz
Je to silák
Na novém Outlanderu je neméně zajímavý i jeho pohon, který byl ve své první generaci představen v roce 2013 a postupně modernizován až do dnešní podoby. Základem je stále zážehový čtyřválec bez přeplňování nebo přímého vstřiku paliva, který nabízí zdvihový objem 2 360 cm³ a výkon 136 koní.
Tato nepříliš vysoká hodnota ovšem odpovídá naladění motoru do úspory a je přímo úměrná tomu, že se zde počítá s prakticky kontinuální kooperací zážehového motoru a elektromotorů.

Outlanderu nechybí síla…
Ty má Outlander PHEV rovnou dva, každý na jedné nápravě. Výkonem jsou naladěny na 115,5 koně (255 Nm) a 136 koní (195 Nm), přičemž společným zapojením do akce spolu s benzinovým čtyřválcem vygenerují výkon 306 koňských sil.
Zatímco zadní kola jsou roztáčena výhradně elektromotorem, ta přední může pohánět jak elektromotor, tak spalovací motor skrze jeden převod odpovídající přibližně pátému rychlostnímu stupni manuální převodovky.
Co vědět před nabíjením
Volbu pohonu řídí počítače, avšak má na ni vliv třeba stav akumulátoru, vybraný jízdní režim, míra sešlápnutí plynového pedálu nebo rychlost. Tak či onak jsou drtivou většinu času poháněny obě nápravy naráz s tím, že benzinový motor také může sloužit pouze jako generátor elektřiny pro trakční akumulátor.
Ten má kapacitu 22,7 kWh, avšak pro svoje využití máte k dispozici zhruba 18 kWh. Zbytek je rezerva pro zachování plného výkonu a funkčnost čtyřkolky. Ryze elektrický kombinovaný dojezd se tak papírově pohybuje okolo 85 km.

... ani schopnost jezdit úsporně.
Volbou režimu nicméně autu můžete nakázat, aby primárně spotřebovalo elektřinu nebo to nechat na automatice v hybridním módu. Nechybí však ani režim pro vynucené nabíjení baterky motorem nebo vynucené udržení stavu nabití akumulátoru.
Jako každý plug-in hybrid, tak i Outlander PHEV bude nejlépe fungovat tehdy, budete-li jej pravidelně externě nabíjet, což jde dvěma způsoby. Prvně střídavým proudem (AC) o výkonu 3,7 kW, kdy jste nabití do 6 hodin, a dále stejnosměrným proudem (DC) výkonem dle oficiálních materiálů až 50 kW, kdy bude z nuly do skoro plna hotovo asi za 40 minut.
Na ono rychlonabíjení má Outlander k dispozici konektor CHAdeMO, který se sice na nově vystavovaných rychlostanicích už neobjevuje, ale stále máme takových nabíjecích bodů po Česku opravdu mnoho. Ve finále dnes už existují redukce asi za 30 tisíc na standardní CCS2, což vám odemyká přístup k obrovské síti stanic.
Za pár korun
S pohonem nakonec souvisí i ekonomika provozu, protože záleží na tom, za kolik energii čerpáte. Zatímco cenu benzinu pravděpodobně nikdo z nás neovlivní, tak cenu elektřiny zčásti ano.
V Česku jsou mezi provozovateli stanic kolikrát velké rozdíly, kdy jednou můžete 1 kWh střídavým proudem nabít za 6 nebo 8 korun, zatímco o pár kilometrů dál to bude 12 Kč. A to samé platí pro nabíjení stejnosměrným proudem, které může stát 12, 14, ale i 18 Kč za 1 kWh.
Ideální je tedy nabíjet doma nebo v práci, ale hlavně mít kde (ideálně levně) nabíjet. Být odkázání jen na veřejnou síť nabíječek obvykle znamená, že nevyužijete ekonomický potenciál vozidla, avšak to samé platí, pokud byste nenabíjeli vůbec.

O jaké jde auto, poznáte bezpečně ze všech stran.
Totiž ve chvíli, kdy doma nabíjíte ze sítě do 6 Kč na 1 kWh a natankujete benzin za 35 Kč za litr, tak vás 100 ujetých kilometrů při referenční spotřebě 3 litry a 21 kWh na sto vyjde asi na 231 Kč.
Jakmile máte přístup k levnější elektřině, náklady klesají, stejně tak záleží na tom, jakým způsobem vozidlo provozujete. Jestli máte kde nabíjet a denně ujedete třeba do 40 km, tak vše zvládnete na elektřinu, a tudíž nespotřebováváte dražší benzin. A pak je ekonomika provozu ještě příznivější.
Nový Outlander tak díky své technice bude prakticky pořád jezdit sebejistě, roztáčet všechna čtyři kola a poskytovat potřebnou trakci jak na silnici, tak v lehkém terénu. Na vás už jenom bude to, na kolik peněz takové svezení ve finále vyjde.
Kolik za to všechno? V závislosti na výbavě od 1 287 950 Kč do 1 582 950 Kč, přičemž už základ je solidně vybavený, zatímco vyšší výbavové stupně vás svými schopnostmi a komfortem vyloženě rozmazlují. Součástí nabídky je rovněž prodloužená záruka na 8 let nebo 160 000 km, kterou u konkurence jen tak nenajdete…
Technické údaje | Mitsubishi Outlander PHEV |
---|---|
Motor | zážehový řadový čtyřválec |
Zdvihový objem | 2 360 cm³ |
Výkon | 100 kW (136 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 203 Nm při 4 000 ot./min. |
Přední elektromotor | 85 kW (115,5 k), 255 Nm |
Zadní elektromotor | 100 kW (136 k), 195 Nm |
Systémový výkon | 225 kW (306 k) |
Převodovka | 1stupňová s fix. převodem |
Pohon | 4 × 4 |
Pohotovostní hmotnost | 2 120 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,9 s |
Maximální rychlost | 135 km/h (elektro), 170 km/h |
Kombinovaná spotřeba (normovaná) | 0,8 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 53 l |
Kapacita baterie | 22,7 kWh |
Elektrický dojezd | 84 km |
Nabíjení | AC 3,7 kW, DC 50 kW |
Kola a pneumatiky | 255/45 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 720/1 862/1 754 mm |
Rozvor | 2 704 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 495/1 404 l |
Tažné zařízení | 750/1 600 kg |