Hlavní obsah

Kia EV6 vyrazí dech akcelerací, ale i svým talentem zastat téměř všechny role

Foto: Lukáš Kukla
17. 2. 2022

První elektromobil nové vlny od automobilky Kia vyráží dech! Tedy nejen svou svižnou akcelerací, ale také designem exteriéru i interiéru, osobitým pojetím a pečlivým zpracováním, pokrokovými technologiemi a v neposlední řadě jízdními vlastnostmi, které osloví všechny příznivce uklidňující silniční plavby a také každého nadšeného řidiče.

Článek

Přiznejme si na rovinu, elektromobily přinášejí pro uživatele sice řadu vítaných výhod, ale také několik (poměrně zásadních) kompromisů. Výrobci se proto musí obzvlášť snažit, aby zaujali i jiné zákazníky než jen skalní nadšence. Vozy musí být propracované, bezproblémové, a především hned na první pohled neodolatelné.

A přesně to Kia EV6 splňuje – vypadá, jako by přiletěla z vesmíru, protože proč se zcela novou elektrickou technologií umožňující zcela nové věci dělat pořád ta samá auta? EV6 tak elegantně kombinuje design stíhačky se sebevědomým postojem crossoveru a přidává k tomu praktičnost hatchbacku. Výsledek je skutečně slušivý, podobné auto na silnici nepotkáte.

Foto: Lukáš Kukla

Vypadá jako kosmická loď. Zvenku i uvnitř

Není to první struhující Kia

Není to poprvé, co Korejci postavili auto, na které všichni nepokrytě zírají a nevěří vlastním očím, že je to Kia. Tím prvním byl v roce 2017 model Stinger, fastback s fascinujícím designem i jízdními vlastnostmi poháněný mocným twin-turbo V6. Strhující silniční střela. Není divu, že elektrický model EV6 je automobilkou považován za jeho duchovního nástupce.

Foto: Jakub Deml

Nikdo nevěřil, že tohle auto postavila Kia

EV6 ale vystupuje z řady také tím, jak obratně dokáže kombinovat další nečekané protiklady – umí totiž být uklidňující komfortní limuzínou i vzrušujícím sporťákem. Kabina vás zahrne nečekaným prostorem (výhoda elektrické platformy) pro posádku vpředu i vzadu (na zavazadla zbývá 540 litrů a nepřekážejí jim nabíjecí kabely, ty jdou totiž uložit do úložného prostoru pod přední kapotou) a nabídne vám komfortní prvky donedávna vyhrazené vyšším třídám.

Foto: Lukáš Kukla

Na běžných silnicích vypadá EV6 jako učiněné zjevení

Také jízda je díky elektrickému pohonu tichá, hladká a pohodlná. Řízení je hračkou, zvlášť když vás podporuje řada sofistikovaných jízdních asistentů, takže si prostě jen bezstarostně plujete po silnici, a přitom vás neruší žádný hluk motoru ani pocukávání řazení. Zvlášť to vynikne v městském provozu, který je náročný na řidičovu pozornost a plný neustálého zrychlování a zpomalování, ale EV6 dokazuje své kvality i při dálkových cestách. A že musíte každých cca 400 kilometrů zastavovat kvůli nabíjení? Stejně byste si udělali pauzu na záchod a kafe s bagetou …

Foto: Lukáš Kukla

Elektromobilita přináší výjimečnou kvalitu a komfort jízdy

Bleskové nabíjení

Elektrická platforma E-GMP (shodná s rodinou Ioniq od Hyundaie) díky pokročilé 800V architektuře umožňuje vysoké nabíjecí výkony – až 220 kW. Nabití na 80 % je tak otázkou pouhých 18 minut a dobití 100 kilometrů vyžaduje jen necelých pět minut. To vás na dlouhých cestách vážně nezdrží. Také domácí nabíjení zvládnete díky palubní AC nabíječce o výkonu 11 kW pohodlně přes noc.

Foto: Kia

Pokročilá 800V architektura znamená vysoký nabíjecí výkon

Jenže EV6 má i svou druhou, sportovnější stránku. Můžete ji vycítit hned po usednutí za volant, kdy máte jako pilot stíhačky všechny důležité věci v zorném poli (na průhledovém displeji a dvou 12" obrazovkách) a na dosah, kabina vás příjemně obepíná (pomáhá tomu černé barevné ladění včetně čalounění stropu), takže se od prvního momentu cítíte být v centru dění. Ale definitivně si to potvrdíte, když poprvé přišlápnete plyn…

Těch papírových 325 koní je zajímavé číslo, ale ještě zajímavější je krouťák masivních 605 Nm přenášených na všechna čtyři kola a dostupných okamžitě. Prostě to jen přišlápnete a EV6 peláší jako pravověrný sporťák. Stovka za 5,2 sekundy je hodně svižný výkon, auto však působí při pružné akceleraci ještě rychleji, protože místo čekání na přeřazení a na ideální otáčky prostě vystřelíte vpřed. Je to vzrušující a velmi návykové!

Foto: Lukáš Kukla

EV6 umí taky pěkně pelášit, když se vám zachce

Bude ještě rychlejší!

Není žádným tajemstvím, že Kia chystá plnotučnou sportovní verzi – ta bude disponovat výkonem 585 koní, který slibuje supersportovní dynamiku (0–100 km/h za bleskových 3,5 sekundy). Fanoušci rychlých kol se tak mají na co těšit!

Jasně, disciplínu „rychle rovně“ zvládá spousta elektromobilů, ale málokterý umí tančit po asfaltu tak ladně a lehkonoze jako EV6 – její podvozek ladili skuteční automobiloví nadšenci (ano, takoví v automobilkách skutečně ještě pracují) a na výsledku je to znát. EV6 precizně vykrajuje oblouky, ladně přenáší svou hmotu ze strany na stranu a citlivě při tom vyhlazuje všechny nerovnosti, vy máte vše dokonale pod kontrolou přesným řízením a pohonným ústrojím, které reaguje na milimetrové pokyny plynovým pedálem – to je sen každého nadšeného řidiče. A že u toho neslyšíte vrčení motoru? Věřte, není to taková tragédie, jak si myslíte…

Kia EV6 tak má skutečně velkou šanci změnit váš názor na elektromobilitu. I když nemá odpovědi na všechny otázky, má velmi silné argumenty, aby vás dokázala okouzlit a přesvědčit – svým vzhledem, pokročilými technologiemi a širokým talentem, který hravě spojuje komfort a sport, dvě zdánlivě zcela nespojitelné věci. Kia EV6 není jen mimořádný elektromobil, je to jednoduše mimořádné auto.

Základní verzi vozu Kia EV6 pořídíte již za 1 180 980 Kč, jenže bude mít výkon skromnějších 170 koní a baterii o kapacitě 58 kW. Za sto tisíc navíc získáte výkon 230 koní a větší 77kWh baterii. Na vrcholu žebříčku je testovaná verze s pohonem všech kol, výkonem 325 koní a baterií o kapacitě 77 kWh v nadupané výbavě GT-Line – ta stojí ceníkových 1 481 980 Kč.

Technické údaje
Motor2× synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon239 kW (325 k)
Točivý moment605 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 015 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,2 s
Maximální rychlost188 km/h
Dojezd484 km
Kapacita baterie77,4 kWh
NabíjeníAC až 11 kW, DC až 220 kW
Kola a pneumatiky255/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 695/1 890/1 550 mm
Rozvor2 900 mm
Objem zavazadlového prostoru540 l (přední + zadní)

Reklama

Sdílejte článek