Článek
Přiznejme si na rovinu, elektromobily přinášejí pro uživatele sice řadu vítaných výhod, ale také několik (poměrně zásadních) kompromisů. Výrobci se proto musí obzvlášť snažit, aby zaujali i jiné zákazníky než jen skalní nadšence. Vozy musí být propracované, bezproblémové, a především hned na první pohled neodolatelné.
A přesně to Kia EV6 splňuje – vypadá, jako by přiletěla z vesmíru, protože proč se zcela novou elektrickou technologií umožňující zcela nové věci dělat pořád ta samá auta? EV6 tak elegantně kombinuje design stíhačky se sebevědomým postojem crossoveru a přidává k tomu praktičnost hatchbacku. Výsledek je skutečně slušivý, podobné auto na silnici nepotkáte.
Vypadá jako kosmická loď. Zvenku i uvnitř
Není to první struhující Kia
Není to poprvé, co Korejci postavili auto, na které všichni nepokrytě zírají a nevěří vlastním očím, že je to Kia. Tím prvním byl v roce 2017 model Stinger, fastback s fascinujícím designem i jízdními vlastnostmi poháněný mocným twin-turbo V6. Strhující silniční střela. Není divu, že elektrický model EV6 je automobilkou považován za jeho duchovního nástupce.
Nikdo nevěřil, že tohle auto postavila Kia
EV6 ale vystupuje z řady také tím, jak obratně dokáže kombinovat další nečekané protiklady – umí totiž být uklidňující komfortní limuzínou i vzrušujícím sporťákem. Kabina vás zahrne nečekaným prostorem (výhoda elektrické platformy) pro posádku vpředu i vzadu (na zavazadla zbývá 540 litrů a nepřekážejí jim nabíjecí kabely, ty jdou totiž uložit do úložného prostoru pod přední kapotou) a nabídne vám komfortní prvky donedávna vyhrazené vyšším třídám.
Na běžných silnicích vypadá EV6 jako učiněné zjevení
Také jízda je díky elektrickému pohonu tichá, hladká a pohodlná. Řízení je hračkou, zvlášť když vás podporuje řada sofistikovaných jízdních asistentů, takže si prostě jen bezstarostně plujete po silnici, a přitom vás neruší žádný hluk motoru ani pocukávání řazení. Zvlášť to vynikne v městském provozu, který je náročný na řidičovu pozornost a plný neustálého zrychlování a zpomalování, ale EV6 dokazuje své kvality i při dálkových cestách. A že musíte každých cca 400 kilometrů zastavovat kvůli nabíjení? Stejně byste si udělali pauzu na záchod a kafe s bagetou …
Elektromobilita přináší výjimečnou kvalitu a komfort jízdy
Bleskové nabíjení
Elektrická platforma E-GMP (shodná s rodinou Ioniq od Hyundaie) díky pokročilé 800V architektuře umožňuje vysoké nabíjecí výkony – až 220 kW. Nabití na 80 % je tak otázkou pouhých 18 minut a dobití 100 kilometrů vyžaduje jen necelých pět minut. To vás na dlouhých cestách vážně nezdrží. Také domácí nabíjení zvládnete díky palubní AC nabíječce o výkonu 11 kW pohodlně přes noc.
Pokročilá 800V architektura znamená vysoký nabíjecí výkon
Jenže EV6 má i svou druhou, sportovnější stránku. Můžete ji vycítit hned po usednutí za volant, kdy máte jako pilot stíhačky všechny důležité věci v zorném poli (na průhledovém displeji a dvou 12" obrazovkách) a na dosah, kabina vás příjemně obepíná (pomáhá tomu černé barevné ladění včetně čalounění stropu), takže se od prvního momentu cítíte být v centru dění. Ale definitivně si to potvrdíte, když poprvé přišlápnete plyn…
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Těch papírových 325 koní je zajímavé číslo, ale ještě zajímavější je krouťák masivních 605 Nm přenášených na všechna čtyři kola a dostupných okamžitě. Prostě to jen přišlápnete a EV6 peláší jako pravověrný sporťák. Stovka za 5,2 sekundy je hodně svižný výkon, auto však působí při pružné akceleraci ještě rychleji, protože místo čekání na přeřazení a na ideální otáčky prostě vystřelíte vpřed. Je to vzrušující a velmi návykové!
EV6 umí taky pěkně pelášit, když se vám zachce
Bude ještě rychlejší!
Není žádným tajemstvím, že Kia chystá plnotučnou sportovní verzi – ta bude disponovat výkonem 585 koní, který slibuje supersportovní dynamiku (0–100 km/h za bleskových 3,5 sekundy). Fanoušci rychlých kol se tak mají na co těšit!
Jasně, disciplínu „rychle rovně“ zvládá spousta elektromobilů, ale málokterý umí tančit po asfaltu tak ladně a lehkonoze jako EV6 – její podvozek ladili skuteční automobiloví nadšenci (ano, takoví v automobilkách skutečně ještě pracují) a na výsledku je to znát. EV6 precizně vykrajuje oblouky, ladně přenáší svou hmotu ze strany na stranu a citlivě při tom vyhlazuje všechny nerovnosti, vy máte vše dokonale pod kontrolou přesným řízením a pohonným ústrojím, které reaguje na milimetrové pokyny plynovým pedálem – to je sen každého nadšeného řidiče. A že u toho neslyšíte vrčení motoru? Věřte, není to taková tragédie, jak si myslíte…
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 AWD GT-Line
Kia EV6 tak má skutečně velkou šanci změnit váš názor na elektromobilitu. I když nemá odpovědi na všechny otázky, má velmi silné argumenty, aby vás dokázala okouzlit a přesvědčit – svým vzhledem, pokročilými technologiemi a širokým talentem, který hravě spojuje komfort a sport, dvě zdánlivě zcela nespojitelné věci. Kia EV6 není jen mimořádný elektromobil, je to jednoduše mimořádné auto.
Základní verzi vozu Kia EV6 pořídíte již za 1 180 980 Kč, jenže bude mít výkon skromnějších 170 koní a baterii o kapacitě 58 kW. Za sto tisíc navíc získáte výkon 230 koní a větší 77kWh baterii. Na vrcholu žebříčku je testovaná verze s pohonem všech kol, výkonem 325 koní a baterií o kapacitě 77 kWh v nadupané výbavě GT-Line – ta stojí ceníkových 1 481 980 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | 2× synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 239 kW (325 k) |
Točivý moment | 605 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 015 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 5,2 s |
Maximální rychlost | 188 km/h |
Dojezd | 484 km |
Kapacita baterie | 77,4 kWh |
Nabíjení | AC až 11 kW, DC až 220 kW |
Kola a pneumatiky | 255/45 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 695/1 890/1 550 mm |
Rozvor | 2 900 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 540 l (přední + zadní) |