Hlavní obsah

Svaly nejsou všechno: Nové BMW M2 ve fitku nabralo sílu, ale také kila navíc. Jaký je to sportovec?

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová generace „malého bastarda“ přijíždí s většími svaly a porcí rychlosti navíc, k tomu ještě přihazuje širší použitelnost a nezbytné technologie. Zní to jako výhra? No, pár věcí to ale také trochu kazí…

Článek

Hned na pobřeží Severního moře je v písečných dunách schovaný nizozemský závodní okruh Zaandvort. A právě podle něj a blankytné mořské hladiny, která jej (skoro) omývá, je pojmenovaný modrý lak na BMW M2. A jakkoliv je to krásně pastelová barva, M2 příliš dobrou službu nedělá – příliš v ní vyniknou neforemné nárazníky a temné otvory širokých předních nozder. Na druhou stranu v ní však také správně vystoupí vytažené svalnaté blatníky a profil „malého bastarda“, který k M2 prostě patří.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Pastelová modrá neukryje nepříliš povedené detaily, ale celkově M2 sluší – už jen proto, že změkčuje její jinak docela agresivní postoj a násilnickou náturu.

Také k ní patří mocný třílitrový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který si oproti předchůdci polepšil o poctivých 50 koní na brutálních 460 koní (v podstatě jde o zkrocenou verzi motoru ze současné M3/M4), jež vás vystřelí na stovku za pouhých 4,1 sekundy za basového burácení a práskání do výfuku. Mocný twin-turbo zátah napříč otáčkoměrem znamená, že má vždy dost síly, aby vás akcelerace zamáčkla do sedačky. Nová M2 tak nešetří rychlostí ani dramatem.

A nešetří ani projevy hutného charakteru – od momentu, kdy ji poprvé spatříte, přes usednutí do nízko ukotvené, pevně objímající sedačky a uchopení tlustého věnce volantu až k prvnímu nastartování jasně cítíte, že máte co do činění s opravdovým drsňákem. A ještě jasněji si to uvědomujete při rychlé jízdě, protože M2 silnici spíš terorizuje a vyžaduje pevnou ruku.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Automat, nebo manuál? Automat řadí hladce a chytře, manuál vás víc vtáhne do hry. Tentokrát ale za třetí pedál a páku připlácíte 12 tisíc. Hodně zákazníků je asi utratí spíš za něco jiného…

Jakmile se ale blíž seznámíte, zjistíte, že limity jsou vysoko a M2 nemá tendenci vymýšlet zákeřné plány, jak vás vystřelit ze silnice. Řízení je přesné a o grip přední nápravy se můžete opřít, široká zadní kola se drží asfaltu také zarputileji, než byste do nich s dostupným výkonem 460 koní řekli – plynového pedálu se tedy nemusíte bát, jako by vás mohl uštknout (ačkoliv zase není úplně blbuvzdorný). Na točité okresce tak můžete upalovat pekelně rychle!

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Těch 460 koní umí pořádně pelášit!

Přejete si opepřit?

Pokud se vám standardní M2 zdá na pohled poněkud krotká (jako vážně?), můžete si dopřát velký balík designových doplňků řady M Performance, která udělá z vaší M2 učiněnou stíhačku (nebo vánoční stromek, podle vkusu). Karbonové průduchy, nástavce, křidélka a spoilery spolu s polepy vzhled M2 pořádně opepří, ale nesmíte se divit, že si za celý balík BMW řekne o nějakých 330 tisíc víc, za dalších 70 tisíc vám přidá i karbonovou střechu. Další kačky můžete utratit za detaily v interiéru nebo třeba za kryt klíčku.

Chce to ale trochu střídmosti – nejen v dávkování výkonu, ale především na brzdách a při změnách směru, protože nová M2 přibrala skoro dva metráky. Stojí totiž na zkrácené platformě větší M3/M4. Ta přinesla nejen o tu trochu víc jistoty, ale také víc vnitřního prostoru (nová M2 je o 119 mm delší a má o 54 mm delší rozvor), modernější technologie (propojené displeje digitální palubky / infotainmentu, jízdní asistenty, elektronickou ruční brzdu a další) a vyšší úroveň kultivovanosti.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kila a centimetry navíc nová M2 neschová, i když pro to dělá maximum.

S novou M2 je tedy větší pohoda jezdit denně – komfortněji, tišeji, s větší porcí infozábavy na palubě a větší podporou jízdních asistentů. Ale je s ní také větší zábava? No, to tak docela ne. Je bezpochyby rychlejší a preciznější než její předchůdce, ale také odtažitější a kila a centimetry navíc prostě neokecáte. Takže pokud nedáte dopustit na svou minulou M2 Competition, moc důvodů běžet pro novou generaci pro vás nemáme.

Na druhou stranu je současné BMW M2 jedním z posledních sportovních kupé s šestiválcem, manuálem a pohonem zadních kol, které si můžete za rozumný peníz ještě pořídit. V tom, co dělá, je skvělé, a za volantem se rozhodně nebudete nudit. Takže neváhejte, rozbijte prasátko, vyberte stavební spoření a pumpněte svůj účet a utíkejte si pro něj. Vždyť život je moc krátký, abychom jezdili nudnými auty!

A těch korunek budete muset vysypat na stůl opravdu dost – BMW M2 stojí v základu 1 854 200 Kč a příplatky jej vyšroubují klidně ještě o pár set tisíc nahoru. Na dnešní dobu to ale vlastně není tolik, přímá konkurence od Alpine, Porsche nebo Toyoty vyjde na podobné peníze.

Technické údaje
Motorřadový šestiválec, uložený vpředu podél, twin-turbo
Zdvihový objem2 993 cm3
Výkon338 kW (460 k) při 6 250 ot./min.
Točivý moment550 Nm při 2 650 – 5 870 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonzadních kol
Pohotovostní hmotnost1 800 kg
Akcelerace 0–100 km/h4,1 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)9,7 l/100 km
Objem palivové nádrže52 l
Kola a pneumatiky275/35 R19 vpředu, 285/30 R20 vzadu
Rozměry (délka/šířka/výška)4 580/1 887/1 403 mm
Rozvor2 747 mm
Objem zavazadlového prostoru390 l
Načítám