Hlavní obsah

Nejlevnější čínský Dongfeng Glory 500 je jednoduché SUV velikosti Karoqu za cenu Dacie

Foto: Lukáš Kukla

Vyzkoušeli jsme nejlevnější Dongfeng – model Glory 500 s manuálem i automatem CVT.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chybí vám dřívější auta s konstrukčně jednoduchými motory, které v ideálním případě potřebovaly jen olej, benzin a sem tam nové svíčky? Dnes je takových modelů jako šafránu, nicméně s probíhající expanzí čínských automobilek do Evropy se i tento segment rozšířil o nové koně. Například o SUV velikosti Karoqu, které stojí stejně jako lepší Dacie.

Článek

Jestliže prahnete po jednoduchém čtyřválcovém motoru bez různorodých hi-tech vychytávek, jsou vaše možnosti z hlediska nových vozů dost omezené. Něco najdete u Korejců, jednu výjimku u Škodovky, trochu u zbytku koncernu, ale jinak se budete muset porozhlédnout u čínských značek, jako je třeba Dongfeng.

Foto: Lukáš Kukla

Glory 500 svými vnějšími rozměry dohání Škodu Karoq.

Právě Glory 500 (značené Fengon 500) je poměrně zajímavým SUV o velikosti Škody Karoq, které si zakládá na skvělém poměru ceny a výbavy, ovšem dělá to tak trochu po čínsku. Na jednu stranu má auto v základu krásné liťáky, stylové denní svícení, výkonné halogenové lampy nebo 50litrovou palivovou nádrž, ale na tu druhou mu v základu chybí třeba vyhřívané zadní sklo nebo ESP (tyto prvky najdete až u vyšších výbav).

A vlastně to samé se děje i uvnitř, kdy vás ve standardu uvítají pěkné kožené sedačky, částečně čalouněná palubní deska, tvrdší kožený multifunkční volant, tempomat, klima, parkovací kamera nebo třeba jednoduchá multimédia obsahující Bluetooth, handsfree a hudební přehrávač.

Foto: Lukáš Kukla

Kožené čalounění dostanete už v základu.

Jenže nešlo by místo kožených materiálů použít textilní a namísto toho autu do výchozí konfigurace nadělit o boční airbagy navíc (v základu jsou pouze dva přední pro řidiče a spolujezdce) nebo třeba výhřev sedadel? Poskládání specifikací je zkrátka podle gusta východu, což ne každému sedne. Jde o takový mix holoty a luxusu, ve kterém se ale řidičsky docela dobře žije.

Foto: Lukáš Kukla

Kožený volant je poměrně tenký a tvrdý, multimédia skromná.

Přestože je volant nastavitelný jen výškově (sedačka řidiče však výškově nastavitelná je), nebudete mít problém se na místě řidiče uvelebit ani v případě, že vaše tělesná výška dosahuje dvou metrů. Jestli jsou Číňané na něco nároční, tak je to prostor, kterého je zde dostatek i pro zadní cestující. Kufr pak lze považovat za průměrný (385 l), zdaleka nedosahuje objemu Karoqu (521 l), nicméně základní bagáž i nákupy bez obtíží pobere.

Manuál, nebo automat?

Ústřední roli vozu s výhradně předním pohonem sehrává pochopitelně motor. V případě Glory 500 jde o nepřímovstřikovou atmosférickou zážehovou čtyřválcovou patnáctistovku bez filtru pevných částic nebo stop-start technologie. Prostě ten „starý dobrý“ vícebod o 106 koních, který není náročný na údržbu.

Foto: Lukáš Kukla

Patnáctistovka, čtyři válce, vícebodové vstřikování. Jednodušší to už nebude.

Na našem trhu se model oficiálně prodává jen s CVT převodovkou, nicméně individuálními kanály do Česka proudí také provedení s manuálem. A protože jediný rozdíl je skutečně jen v převodovce, vyzkoušeli jsme oba modely zároveň.

Základní Glory 500 má status spíše městského SUV, proto bylo na pořadu dne otestovat prvně variátor, ovšem se vším všudy, včetně dálnic. Trochu jsme se báli onoho uřvaného projevu motorů spojených s CVT, nicméně syndrom kvílejícího čtyřválce se tu dostavil jen při potřebě svižné/okamžité akcelerace – dejme tomu při sešlápnutí pedálu plynu na 60 % a více. Do té doby se zahřátá motorizace umí chovat kultivovaně a vystačí si s rozmezím dvou až tří tisíc otáček za minutu.

Foto: Lukáš Kukla

Variátor CVT se umí chovat kulturně, pokud po motoru nechcete okamžitý výkon.

Pochopitelně jakmile na to dupnete, letí otáčkoměr k pěti tisícům rotací a pohonná jednotka se patřičně ozve. Nicméně vše probíhá hladce, plynule, bez vibrací. Pro běžný provoz se tedy stačí na auto adaptovat a nejezdit stylem „raději mrtvý než druhý“.

Zastavěný manuální pětikvalt nabídne relativně krátké převody, což u těchto malých motorů prostě bývá, jelikož se nepočítá s tím, že byste je užívali jako denní dálniční polykače kilometrů. Ústrojí je tedy odladěné spíše do zastavěných oblastí, což znamená, že řadit budete dosyta.

Foto: Lukáš Kukla

Dráhy manuálu jsou spíše kratší, vhodné do zastavěných oblastí.

Naštěstí nemusíte jednotlivé kvalty jako u některých dacií jakoby hledat, takže změna rychlostí je otázkou standardního postupu. Máme-li však porovnat jízdní komfort obou zkoušených modelů, přece jen více nám seděl variátor, který do města považujeme za lepší volbu. Automatické pohodlí však bylo vykoupené spotřebou, které se ustálila na nějakých 7,3 litrech kombinovaně, zatímco s manuálem jsme byli na cirka 6,5 litrech na sto.

Ani jedna hodnota není na dnešní dobu kdovíjak oslnivá, nicméně musíte přihlédnout k faktu, že zastavěná patnáctistovka je technicky jednoduchá, takže si o svůj podíl pohonných hmot právoplatně řekne, zejména na dálnicích.

Foto: Lukáš Kukla

Model s manuálem je o necelý litr úspornější oproti variantě s CVT.

Pro nenáročné i seniory

Dongfeng Glory 500 tak není žádný zázrak, nicméně slušná alternativa k tříválcové Dacii Duster/Sandero Stepway nebo k základnímu MG ZS. Střídmé vozidlo s kotoučovými brzdami na obou nápravách osloví vesměs jen nenáročné jedince, kteří potřebují auťák z bodu A do B. A jelikož jde o prostorné SUV, do nějž se pohodlně nasedá, vidíme v něm přínos též pro seniory.

Foto: Lukáš Kukla

Za nás doporučujeme Glory 500 spíše s CVT kvůli celkovému komfortu.

Výbavové prvky jsou na evropský poměr sice trochu zvláštně poskládané, nicméně ty potřebné základy jako klima, elektrická okna či elektrická zrcátka nechybí. Navíc si můžete už ve standardu užívat třeba kůži, světelný senzor, dešťový senzor.

Čínské SUV by tak mohlo být elegantním řešením pro všechny, kteří hlasitě volají po návratu „normálních“ aut na trh. V případě Dongfengu se navíc netřeba bát o dílenskou kvalitu, případně o servis či náhradní díly, neb je tu oficiální tuzemské zastoupení a čím dál více dealerů.

Bez akčních pobídek se nový model Glory 500 s CVT prodává za necelých 510 000 Kč v provedení L2, respektive za 560 000 Kč v lepší výbavě L3. Na druhou stranu import stále řeší nějaké slevy, takže v praxi vozidlo koupíte daleko levněji. Na trhu jsou rovněž o něco levnější manuály L3 za 460 000 Kč a také zánovní kousky s nízkým nájezdem, které pořídíte pod 400 000 Kč. Stačí mrknout na sauto.cz!

Technické údajeDongfeng Glory 500
Motorzážehový řadový čtyřválec
Zdvihový objem1 498 cm3
Výkon78kW (106 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment147,5 Nm při 3 600 ot./min.
Převodovkapětirychlostní manuál/CVT
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 455/1 485 kg
Spotřeba (kombinace)7,2/8,3 l na 100 km (WLTP)
Max. rychlost165 km/h
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky205/65 R16
Rozměry (délka/šířka/výška)4 385/1 850/1 645 mm
Rozvor2 655 mm
Světlá výška178 mm
Objem zavazadlového prostoru385 l
Načítám