Hlavní obsah

Má obrovský kufr, žere pět litrů, chlubí se spolehlivostí a koupíte ji se slevou: Toyota Corolla kombi je nedoceněné auto

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejdéle prodávané auto na světě si nedávno prodloužilo život důkladnou modernizací, která vylepšila nejen vzhled a výbavu interiéru, ale také již tak dost úsporný hybridní pohon. Díky tomu může být Corolla odpovědí na tu nejdůležitější otázku:

Článek

„Co si mám koupit za auto?“ je nejčastější a také nejméně oblíbená otázka pro motoristické novináře. Když tomu totiž věnujeme svůj čas, pečlivě zjišťujeme přání a preference, porovnáváme a zkoumáme a pak přijdeme s perfektním doporučením… dotyčný ho obvykle okázale ignoruje a vybere si místo toho nějaký nesmysl, o nějž byste si ani neopřeli kolo (s výmluvou „Když ono to bylo tak levný“ nebo „Když ono je to tak hezký“ apod.). Takže si to martyrium ušetříme a použijeme univerzální odpověď: „Kup si Golf.“

Jenže to už neplatí, protože Golf si to s poslední generací docela pokazil. Za to poslední Corolla se nadmíru povedla – jde o pohledné, uživatelsky přátelské, příjemně jezdící, úsporné a spolehlivé auto – a ještě si to potvrdila nedávnou modernizací, která vylepšila hned několik podstatných věcí.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Na kombík vypadá Corolla docela dynamicky, přitom nepřišla o velký kufr.

V první řadě hybridní pohon nabíjený jízdou (HEV), který Toyota piplá už čtvrt století. Nyní je na trhu jeho již pátá generace, která je zase o něco příjemnější a živější při jízdě, přitom také tišší a ještě efektivnější (čti úspornější). Za to vděčí silnějšímu elektromotoru (který pomohl zvýšit kombinovaný výkon), nové Li-Ion baterii, upravené centrální řídicí jednotce, lehčí e-CVT převodovce a také oleji s nižší viskozitou, který snižuje ztráty v důsledku vnitřního tření.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Corollu pořídíte jen s hybridním pohonem (HEV). Základní 140koňová osmnáctistovka je spíš pro klidnější řidiče, ti náročnější sáhnou po 196koňovém dvoulitru, ale musí za něj připlatit 75 tisíc.

V reálném provozu tak trávíte více času v elektrickém režimu (silnější zátah elektromotoru a intenzivnější rekuperace) a spalovák nemusíte tolik trápit, protože reaguje bryskněji a převodovka ho nedrží tolik pod krkem (snaží se napodobovat křivku akcelerace klasického spalovacího motoru), což je akusticky příjemnější i pro posádku. Ve finále se tak se spotřebou v pohodě vejdete pod pět litrů v průměru – ve městě a na okreskách pochopitelně šetříte víc než na dálnici, ale ani tam nepřekročíte šestilitrovou hranici (pokud jezdíte v rámci zákonných limitů).

K lepší úspornosti vám pomůže i skvěle naladěný podvozek, který při skvělém komfortu na rovinkách nabízí i dost jistoty v zatáčkách, takže do nich nebudete muset příliš brzdit, čímž spoříte další desetiny litru paliva. Tedy kromě toho, že je to také docela zábava, protože Corolla s dvoulitrovým hybridem není žádný louda – vždyť máte na povel 196 koní kombinovaného výkonu. Ale také to není žádný sporťák (i přes to označení GR Sport), tak se zase uklidníme.

Proč sáhnout po výbavě GR Sport?

Z toho, že závodní tým Gazoo Racing dobývá tratě rallye a světové okruhy, se můžete těšit i vy za volantem Corolly. Výbava GR Sport z ní však nedělá závoďák, nečekejte vyšší výkon ani snížený podvozek, jde vyloženě o optickou záležitost. Dostanete 17" litá kola v designu GR Sport, dvoubarevné lakování karoserie, mřížku chladiče v leskle černém designu, sportovní volant a sedačky čalouněné syntetickou kůží a navrch vyhřívané stěrače čelního okna.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Ta sportovnost je jen na oko, ale zážitek z auta výbava GR Sport dost zpříjemní.

Nejlépe Corolle sedí citlivé zacházení – neházejte na plyn cihlu a s brzdou zacházejte jemně, předvídejte a snažte se o plynulost a hybridní pohon ze sebe vymáčkne své maximum. Jezdit za 5,5 litru zvládne i řidičská lama, ti nejšikovnější se pak přiblíží čtyřem litrům. Přitom budete cestovat v příjemném tichu a pohodlí, s veškerým komfortem a všemi možnými vymoženostmi moderních aut, které vás ale nezavalí svou složitostí (viz například panel klimatizace doplněný řadou dalších šikovných tlačítek). S Corollou se prostě hrozně příjemně žije…

To pro ni ostatně platí již skoro šest dekád. Nyní je však ještě úspornější, pohodlnější, vybavenější, chytřejší a také ještě o něco hezčí. Stále přemýšlíte, jaké auto si máte jít koupit? Máme pro vás tajný tip…

Toyota vám vybírání Corolly hodně usnadní, k dispozici jsou totiž jen dvě karoserie (hatchback a kombi) a dvě motorizace: slabší 1.8 Hybrid (s kombinovaným výkonem 140 koní) pro klidnější řidiče a svižnější všeuměl 2.0 Hybrid (196 k), cenový rozdíl mezi nimi je 75 tisíc. A pak si už jen vybíráte výbavu. Corolla TS tak díky akčním cenám (zvýhodnění o 105 tisíc korun) začíná na částce 672 900 Kč (1.8 Hybrid ve výbavě Comfort), testovaná výbava GR Sport s dvoulitrovým hybridem by aktuálně vyšla na 891 900 Kč (na vrcholu nabídky je ještě výbava Executive).

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 987 cm3
Výkon112 kW (152 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment190 Nm při 4 400 – 5 200 ot./min.
Elektromotor83 kW (113 k)
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí144 kW (196 k)
Převodovkaautomatická s plynule měnitelným převodem (e-CVT)
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 440 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,7 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)4,4 l/100 km
Objem palivové nádrže43 l
Kola a pneumatiky225/40 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 650/1 790/1 435 mm
Rozvor2 700 mm
Objem zavazadlového prostoru581 l
Načítám