Hlavní obsah

Laciná náhrada za Fabii kombi: Překvapivě prostorný kompakt od Hyundai je nyní za super peníze

Foto: Lukáš Kukla

Hyundai potichu vylepšil svůj kompaktní crossover, jehož příchodu na trh jste si dost možná ani nevšimli. A to je škoda, protože by to mohlo být to pravé auto právě pro vás.

Článek

Hyundai Bayon je tak trochu obětí své covidové premiéry. V době, kdy nás nutili zavírat se doma a dýchat přes hadr, proklouzla na trh tahle kompaktní novinka, který měla být hrdým následovníkem tolik oblíbené ix20, ale dodnes je spíš přehlížená. Nyní přichází Hyundai s faceliftem, jenž přináší řadu vítaných novinek.

Řekli bychom, že ho poznáte podle upravených LED světel, masky chladiče a nárazníků, ale ty změny jsou tak decentní, že si jich všimne asi jen znalec. To však znamená, že design Bayonu byl už od počátku správně a nebylo třeba ho zásadně měnit.

Foto: Lukáš Kukla

Jestli poznáte faceliftovanou verzi od původní, tak jste vážně odborníci. Bayon ale stále vypadá jako sympaťák.

Ani výbava v dnešní době nijak nezaostává – před řidičem je 10,25″ přístrojový panel (v základu jsou ale normální budíky s 4,2″ displejem uprostřed), vedle pak 10,25″ dotykový infotainment s navigací (včetně online dopravy a aktualizací mapových podkladů nebo mobilní konektivity Android Auto a Apple CarPlay), v základu jsou i zadní parkovací senzory s kamerou, manuální klimatizaci můžete vyměnit za automatickou a doplnit ji vyhřívanými předními sedadly i volantem, nechybí ani audiosystém Bose s osmi reproduktory.

Bayon přitom zůstává jednoduchým autem, s nímž se snadno sžijete. Přístrojový štít je přehledný a v infotainmentu se rychle zorientujete (pomohou vám i tlačítka rychlé volby menu na spodním okraji), klimatizaci ovládáte fyzickými tlačítky a tlačítky na volantu také snadno povypínáte asistenční systémy, které nechcete nechat kecat vám do řízení.

Foto: Lukáš Kukla

Kabina je jednoduchá a plná tvrdých plastů, ale také pěkně zpracovaná a dobře vybavená, takže se tu rychle zabydlíte.

I proto, že s řízením nebudete mít žádný problém. Bayon je kompaktní a lehký, díky tomu také poslušný a obratný, snadno se s ním manévruje i parkuje. Jeho podvozek si hravě poradí i s rozbitými českými okreskami, problém mu nedělají ani dálkové cesty.

Na ty by se vám mohla hodit automatická dvouspojková převodovka, která většinu času řadí hladce (i když v některých situacích umí být i trochu zbrklá) a dlouhá sedmička pomáhá v dálničním tempu snížit hlasitost i spotřebu. Ale nejspíš za ni nebudete chtít dát těch 40 tisíc, o které si u Hyundai řeknou…

Foto: Lukáš Kukla

Kompaktní rozměry ukrývají překvapivě prostorný interiér – dozadu se vejde i dospělák, 411litrový kufr sklopením zadních opěradel nafouknete až na 1 205 litrů.

To však nevadí, přeplňovaný litrový tříválec (základní atmosférická dvanáctistovka je jen pro opravdu velmi nenáročné řidiče) je pěkně sehraný i s manuálem, nechá se ochotně vytáčet do vyšších otáček (a jadrně u toho vrčí), ale umí i plout na vlně točivého momentu (maximum 200 Nm máte k dispozici již od 2 000 otáček), takže dokážete snadno udržet tempo s dopravou (i když to není žádný atlet) a také spotřebu udržíte na uzdě (není problém vejít se do šesti litrů v kombinaci a okresky jezdit kolem pěti).

Hyundai Bayon je tak až překvapivě prostorný, úsporný, dobře vybavený a příjemně jezdící kompakt, který vás nebude ničím štvát. Spíš vás potěší, o kolik méně za něj oproti konkurenci v podobě Škody Kamiq nebo VW T-Cross zaplatíte. Největším konkurent je tak z vlastní stáje – stačí přišetřit pár desítek tisíc a můžete mít větší a dospělejší i30

Hyundai se před prázdninami zásobil skladovkami, které nabízí za velmi zajímavé peníze – Bayon tak koupíte již od 379 990 Kč (pokud si vyberete ze skladovek a zvolíte značkové financování). My bychom ale sáhli po limitce Wave, již s testovaným litrovým tříválcem pořídíte již za 429 990 Kč a dostanete LED denní svícení, 16″ litá kola, manuální klimu, 10,25″ infotainment s navigací a 6 reproduktory, tempomat a další laskominy, za které byste u konkurence museli připlácet.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, turbodmychadlo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem998 cm³
Výkon74 kW (100 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment200 Nm při 2 000–2 500 ot./min.
Převodovkaautomatická, 7 stupňů
Pohonpohon předních kol
Pohotovostní hmotnost1 195 kg
Akcelerace 0–100 km/h12,4 s
Maximální rychlost176 km/h
Spotřeba (kombinace)5,4 l/100 km
Objem palivové nádrže40 l
Kola a pneumatiky205/55 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 180/1 775/1 500 mm
Rozvor2 580 mm
Objem zavazadlového prostoru411/1 205 l
Související témata:
Načítám