Článek
Hyundai Bayon je tak trochu obětí své covidové premiéry. V době, kdy nás nutili zavírat se doma a dýchat přes hadr, proklouzla na trh tahle kompaktní novinka, který měla být hrdým následovníkem tolik oblíbené ix20, ale dodnes je spíš přehlížená. Nyní přichází Hyundai s faceliftem, jenž přináší řadu vítaných novinek.
Řekli bychom, že ho poznáte podle upravených LED světel, masky chladiče a nárazníků, ale ty změny jsou tak decentní, že si jich všimne asi jen znalec. To však znamená, že design Bayonu byl už od počátku správně a nebylo třeba ho zásadně měnit.

Jestli poznáte faceliftovanou verzi od původní, tak jste vážně odborníci. Bayon ale stále vypadá jako sympaťák.
Ani výbava v dnešní době nijak nezaostává – před řidičem je 10,25″ přístrojový panel (v základu jsou ale normální budíky s 4,2″ displejem uprostřed), vedle pak 10,25″ dotykový infotainment s navigací (včetně online dopravy a aktualizací mapových podkladů nebo mobilní konektivity Android Auto a Apple CarPlay), v základu jsou i zadní parkovací senzory s kamerou, manuální klimatizaci můžete vyměnit za automatickou a doplnit ji vyhřívanými předními sedadly i volantem, nechybí ani audiosystém Bose s osmi reproduktory.
Bayon přitom zůstává jednoduchým autem, s nímž se snadno sžijete. Přístrojový štít je přehledný a v infotainmentu se rychle zorientujete (pomohou vám i tlačítka rychlé volby menu na spodním okraji), klimatizaci ovládáte fyzickými tlačítky a tlačítky na volantu také snadno povypínáte asistenční systémy, které nechcete nechat kecat vám do řízení.

Kabina je jednoduchá a plná tvrdých plastů, ale také pěkně zpracovaná a dobře vybavená, takže se tu rychle zabydlíte.
I proto, že s řízením nebudete mít žádný problém. Bayon je kompaktní a lehký, díky tomu také poslušný a obratný, snadno se s ním manévruje i parkuje. Jeho podvozek si hravě poradí i s rozbitými českými okreskami, problém mu nedělají ani dálkové cesty.
Na ty by se vám mohla hodit automatická dvouspojková převodovka, která většinu času řadí hladce (i když v některých situacích umí být i trochu zbrklá) a dlouhá sedmička pomáhá v dálničním tempu snížit hlasitost i spotřebu. Ale nejspíš za ni nebudete chtít dát těch 40 tisíc, o které si u Hyundai řeknou…

Kompaktní rozměry ukrývají překvapivě prostorný interiér – dozadu se vejde i dospělák, 411litrový kufr sklopením zadních opěradel nafouknete až na 1 205 litrů.
To však nevadí, přeplňovaný litrový tříválec (základní atmosférická dvanáctistovka je jen pro opravdu velmi nenáročné řidiče) je pěkně sehraný i s manuálem, nechá se ochotně vytáčet do vyšších otáček (a jadrně u toho vrčí), ale umí i plout na vlně točivého momentu (maximum 200 Nm máte k dispozici již od 2 000 otáček), takže dokážete snadno udržet tempo s dopravou (i když to není žádný atlet) a také spotřebu udržíte na uzdě (není problém vejít se do šesti litrů v kombinaci a okresky jezdit kolem pěti).
Hyundai Bayon je tak až překvapivě prostorný, úsporný, dobře vybavený a příjemně jezdící kompakt, který vás nebude ničím štvát. Spíš vás potěší, o kolik méně za něj oproti konkurenci v podobě Škody Kamiq nebo VW T-Cross zaplatíte. Největším konkurent je tak z vlastní stáje – stačí přišetřit pár desítek tisíc a můžete mít větší a dospělejší i30…
Hyundai se před prázdninami zásobil skladovkami, které nabízí za velmi zajímavé peníze – Bayon tak koupíte již od 379 990 Kč (pokud si vyberete ze skladovek a zvolíte značkové financování). My bychom ale sáhli po limitce Wave, již s testovaným litrovým tříválcem pořídíte již za 429 990 Kč a dostanete LED denní svícení, 16″ litá kola, manuální klimu, 10,25″ infotainment s navigací a 6 reproduktory, tempomat a další laskominy, za které byste u konkurence museli připlácet.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový tříválec, turbodmychadlo, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 998 cm³ |
Výkon | 74 kW (100 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 200 Nm při 2 000–2 500 ot./min. |
Převodovka | automatická, 7 stupňů |
Pohon | pohon předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 195 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 12,4 s |
Maximální rychlost | 176 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 40 l |
Kola a pneumatiky | 205/55 R17 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 180/1 775/1 500 mm |
Rozvor | 2 580 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 411/1 205 l |