Článek
Tohle auto je monstrum. Sice to dovedně maskuje za distingovaným vzhledem luxusního SUV kupé (zvlášť v téhle celočerné kombinaci laku Mythos oživené jen lesklými tenkými 23palcovými disky kol), ale pod civilizovaným kabátkem doktora Bruce Bannera se ukrývá divoký Hulk a ke své přeměně nepotřebuje ani radioaktivní nehodu v laboratoři. Aby se předvedl v plné síle, stačí zmáčknout startovací tlačítko…
To oživí čtyřlitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který naskočí s naštvaným zavrčením a chvíli bručí zvýšeným volnoběhem, aby vám dal najevo, že není radno si s ním zahrávat. Jeho brutálních 640 koní udělá s každým slabším kusem rychlý proces. Pekelně rychlý, z nuly na stovku totiž vystřelí za pouhých 3,6 sekundy a akcelerace moc nepovoluje ani vysoko nad touto hodnotou – až ve 305 km/h mu křídla přistřihne elektronický omezovač, jinak by možná chtělo vzlétnout a prohánět po nebi stíhačky.

Verze Performance posílila o 40 koní a 50 Nm.
Naštěstí karbon-keramické brzdy (standard pro verzi Performance) všechnu tu děsivou rychlost dokážou před zatáčkou bezpečně zkrotit. Pak jen stačí namířit volantem čumák k apexu, opřít se o stabilní podvozek a na výjezdu tomu zase naložit, více než šestisethlavé stádo divokých koní vás vystřelí na další rovinku jako z děla – za zvuku připomínajícího Jízdu Valkýr. A vy jen budete kroutit hlavou, jak dokáže být tenhle rodinný domek na kolech tak neskutečně rychlý!
Ale to, že rozměry (pět metrů na délku a dva na šířku) a hmotností (přes 2,3 tuny) opravdu připomíná rodinný dům, to úplně dokonale zamaskovat nedokáže (vnímáte to víc i díky vyšší pozici za volantem) – takže nečekejte, že si s ním v zatáčce budete pohazovat jako s hot hatchem. RS6 nebo RS7 vás do hry vtáhnou víc a odmění vás větší dynamikou i ochotou zatáčet…

Za 23palcovými koly se ukrývají karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu.
Jenže vy si kupujete SUV proto, aby se do něj dobře nasedalo a měli jste lepší přehled za volantem – a v tom RS Q8 rozhodně nezklame. Taky má vzduchový podvozek, který umí být mimořádně pohodlný i s 23palcovými koly na nízkoprofilových papučích, takže si můžete zapnout odvětrávání sedačky, spustit masáž zad, na hi-endovém audiu Bang & Olufsen s 23 reproduktory o celkovém výkonu 1 920 W a s 3D efektem si pustíte oblíbenou hudbu a klidně můžete překonávat kontinenty.
Když se vyklidníte, motor si jen tiše přede (a občas pod plynem zahudruje) a řekne si o 12 litrů na sto. Přitlačte a jste v tom za šestnáct, na plný plyn klidně za dvacet a víc. Ale kdo chce opičku, musí mít i na banány – což u superrychlého SUV za čtyři míče s příplatky za dalších pár stovek tisíc platí dvojnásob.
Za své peníze ale dostanete naprosto výjimečný mix nenápadného luxusu a brutální síly s omamnou rychlostí, který vám dá pocit neporazitelnosti. A to je k nezaplacení!
Zatímco „základní“ 600koňové Audi RS Q8 stojí 3 746 900 Kč, za 640koňovou verzi Performance si připlatíte - vyjde konkrétně na 4 018 900 Kč. A pak je tu ten nekonečný seznam příplatkové výbavy…
| Technické údaje | |
|---|---|
| Motor | zážehový vidlicový osmiválec, dvě turbodmychadla, uložený vpředu podélně |
| Zdvihový objem | 3 996 cm³ |
| Výkon | 471 kW (640 k) při 5 500 ot./min. |
| Točivý moment | 850 Nm při 2 200 – 4 500 ot./min. |
| Převodovka | automatická, 8 stupňů |
| Pohon | všech čtyř kol |
| Pohotovostní hmotnost | 2 390 kg |
| Akcelerace 0–100 km/h | 3,6 s |
| Maximální rychlost | 305 km/h |
| Spotřeba (kombinace) | 13,1 l/100 km |
| Objem palivové nádrže | 85 l |
| Kola a pneumatiky | 295/35 ZR23 |
| Rozměry (délka/šířka/výška) | 5 022/2 007/1 699 mm |
| Rozvor | 2 998 mm |
| Objem zavazadlového prostoru | 605 l |







