Hlavní obsah

Lexus UX 250h: Je to sice skvělý hybrid, ale bohužel jen pro někoho

Video: Honza Koubek

 

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tváří se jako crossover, ale ve skutečnosti je to spíš běžný hatchback. To ale není kritika - kompaktní rozměry se hodí do města a nižší těžiště zlepšuje jízdní vlastnosti. Automobilka navíc nabízí velmi výrazné slevy.

Článek

Je pravda, že od začátku svých prodejů měl Lexus UX cenovku nastavenou skutečně velmi odvážně. Za relativně malý hatchback se klidně i milion a půl korun nechtělo platit ani tradičním zákazníkům značky, ale i tak je poměrně překvapivé, jak masivní momentálně nabízená sleva je. Bavíme se totiž podle výbavy o 300-360 tisících a to znamená, že Lexus UX 250h můžete mít už za 850 tisíc. A to se v případě prémiového auta s excentrickým designem a vycizelovaným hybridním pohonem zdá jako celkem férová nabídka.

Pod kapotou najdete benzinový dvoulitr, převodovku e-CVT a trakční elektromotor dávající dohromady necelých 190 koní. V případě testovaného auta vypomáhá ještě další elektromotor, pohánějící zadní kola, ten má ale pouhých 7 koňských sil a je to jen taková spíš výpomoc při vyjíždění ze sněhu a podobně. Upřímně řečeno si myslím, že drtivé většině zákazníků bude stačit základní předokolka.

Jinak už na výběr, s výjimkou výbavy, nic dalšího není. V Evropě se prodává výhradně motorizace UX 250h, čistě spalovací model má Lexus pouze pro jiné trhy. Existuje i čistě elektrická verze UX 300e, kterou si u nás můžete koupit také, ale to je dost jiné auto a především je výrazně dražší, může stát až 1,7 milionu, a tak bude zajímat pravděpodobně jen skutečně zaryté fanoušky elektromobility.

Hybridní pohon v UX je ale vyladěný naprosto skvěle. Lexus (potažmo Toyota) skutečně ví, co dělá, tyhle systémy vyvíjejí a ladí už celé roky a při jízdě je to skutečně znát. Většinou si ani nevšimnete, kdy jedete na benzin a kdy na elektřinu - a když se přizpůsobíte klidné povaze auta, spotřeba klesne pod šest litrů a s trochou snahy i pod pět. I tak má UX samozřejmě i své nedostatky. Jako vždycky jsem je shrnul ve svém videu.

Reklama

Načítám