Hlavní obsah

Malé SUV Lexusu prošlo vítanou modernizací. Je silnější, hbitější a má mnohem více technologií

Foto: Lexus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonská značka krátce před koncem roku představuje omlazený Lexus UX se zcela novou technikou. Dárek pod stromeček na poslední chvíli? Kdepak. Na cestách se objeví až během příštího roku.

Článek

Crossover Lexus UX je po modelech RX a NX třetím nejžádanějším vozem japonské značky na českém trhu. Vyplývá to z dat Svazu dovozců automobilů za prvních jedenáct měsíců letošního roku. Teď UX přijíždí v nové variantě 300h, která nahrazuje dosavadní 250h a zásadně zlepšuje celkové parametry.

Srdcem tohoto pohonu je stále dvoulitrový čtyřválec, ten však nově spolupracuje se zcela novou hybridní soustavou páté generace. Ta má například výkonnější elektromotory, čímž roste i systémový výkon soustavy – z původních 181 na současných 196 koní.

Zdá se to jako drobná inovace, „třístovce“ s pohonem předních kol se však zlepšuje zrychlení z nuly na stovku o čtyři desetinky na nynějších 8 sekund. Novinek je však více, třeba nikl-metal hydridovou baterii nahrazuje lithium-iontová soustava. A k dispozici je teď také samočinná převodovka s technologií shift-by-wire, a tedy rychlejším a hladším řazením.

Foto: Lexus

Větší obrazovka uprostřed, ale třeba i nová tlačítka a dekory. Změn v kabině je po faceliftu celá řada.

Nové je rovněž hnědé lakování Copper Crest známé z většího Lexusu RX. Uvnitř si můžeme všimnout drobně přepracované kabiny s chromovanými prvky stejně jako modernizovaných tlačítek. Standardním variantám zůstává sedmipalcová obrazovka multimediálního systému, vyšší výbavy si však z původního displeje o 8 palcích polepšují na 12,3“ dotykovou plochu.

V plejádě inovací najdeme třeba i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, které teď můžete otevřít pohybem nohy pod nárazníkem. Současná sada bezpečnostních a asistenčních systémů s označením 2.5 si polepšila na 3.0, má nejen adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu, předkolizní systém s detekcí chodců, ale nyní i proaktivní asistent jízdy či asistent dopravních značek.

Zvenčí zůstává Lexus UX vesměs stejný jako předchůdce. Omlazená technika je modelového roku 2025, novinka by se však měla na cestách objevit někdy v průběhu příštího roku. Do té doby nám české zastoupení jistě prozradí i kompletní ceník.

Reklama

Související témata:
Načítám