Hlavní obsah

Tento pick-up vyrobený z BMW 530d má jen jednu chybu

Foto: eBay/ianchuk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Motor se silným zátahem. Slušná spotřeba. Precizní podvozek. To vše je velmi hezká představa a téměř zaručená cesta ke spokojenému každodennímu používání – a přesně tyto disciplíny zvládá BMW 530d velmi dobře, a to už řadu let. Jenže co když někdo vlastní třeba farmu a sní o bavoráku? Dá se takovému člověku vyhovět, aniž by se vzdal výše zmíněných kvalit?

Článek

Navzdory tomu, že se automobilka BMW párkrát pokusila o stylový a rychlý pick-up, nikdy nebyla podobná myšlenka dotažena dál než do fáze konceptu. Z nedávné doby lze vzpomenout třeba na BMW X7, které umělo naložit motorku a k tomu pět dospělých lidí. A vida, X7 hned začala dávat smysl!

Foto: auto.ru

Silný naftový motor, slušný podvozek a… korba místo kufru?!

O pár let nazpět, konkrétně v roce 2011, potom dokonce samotná divize BMW M přišla s něčím takřka nevídaným – picku-pem založeným na osmiválcové M3. Projekt tehdy vzbudil poměrně dost ohlasů, a dokonce i nějaké to nadšení, nakonec však nešlo o nic víc než o konstruktérský výstřelek. Škoda, protože třeba v Austrálii se přesně takovéto typy vozů těší velké oblibě – silný osmiválcový motor vpředu, dvě sedadla uprostřed a korba pro náklad vzadu. Obecně těmto autům říkají „Ute“, čteno „jůt“.

Něco nám říká, že tvůrce tohoto „BMW E39 Pick-up“ se dost možná nechal inspirovat právě u protinožců. Nadšenec z Ruska totiž vzal jedno BMW 530d z roku 2000 a udělal z něj do jisté míry přesně takové auto. Kousek je údajně v „excelentním stavu“, má automatickou převodovku a nájezd je pouhých 5 tisíc kilometrů – ovšem tady lze předpokládat, že jde o nájezd počítaný od provedení konverze na pick-up.

Stavba je konkrétně založena na karosářské variantě kombi, tedy takzvaném Touringu. Úpravy údajně zabraly celé čtyři roky práce a zahrnují například i nový podvozek, brzdy, výfuk a také novou zvukovou izolaci. Motor je stará dobrá strojovna – poctivý řadový turbodiesel o objemu tři litry a výkonu 185 koní a 390 newtonmetrů, což se na správný „Ute“ zdá být jako plně dostačující porce síly.

Teď ale nezbývá, než přejít k té méně příjemné stránce věci – k ceně. Je evidentní, že přestavba kombíku na pick-up vyžadovala spoustu práce, úsilí a v neposlední řadě také peněz. Podle dostupných informací už vůz vlastně jednou na prodej byl, a to někdy začátkem tohoto roku na inzertním serveru Auto.ru – konkrétně za 2,5 milionu rublů, respektive 32 tisíc dolarů. V českých korunách tedy přibližně 707 tisíc korun. Takže napoprvé se nezadařilo…

Nedávno se však tentýž vůz objevil na inzertním serveru znovu, avšak konkrétně na dobře známé stránce eBay. Cena? Mnohem rozumnějších 30 tisíc dolarů, čili zhruba 660 tisíc našich peněz. Zajímavé ale je, že inzerce změnila status – „Ukončeno 20. srpna 2020“. Nabízí se tedy otázka, proč – zda se nový majitel už skutečně našel, nebo se majitel rozhodl, že mu BMW 530d Pick-up bude sloužit, jak dlouho to jen bude možné.

Takže háčkem na tomto autě evidentně není místo, kde se nachází (ruský Kursk), neboť se v inzerátu majitel zavazuje, že přepravu zajistí. Je třeba uznat, že z pohledu řemeslné práce jde vlastně o poměrně dost slušný kousek, jen škoda té ceny. I když je tu patrná kreativita a zanícení, pořád to je dvacet let staré BMW. Na tom v zásadě není nic špatného – jen dávat za takový vůz bezmála sedm set tisíc, to chce opravdu buď velké zapálení pro pick-upy, nebo spoustu „zbytečných“ peněz. Ideálně pak obojí.

Reklama

Načítám