Hlavní obsah

Subaru BRZ a Toyota GT86 bez turba? Japonci tvrdí, že ano

Foto: Jan Majurník

Subaru BRZ se dočkalo i několika limitovaných edicí. Toto je Spec.S, nicméně ještě čekáme na Final Edition stávající generace japonského sporťáku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Navzdory předpokladům a uniklým informacím, že nová generace Toyoty GT86 a Subaru BRZ bude mít turbodmychadlo, se v japonských médiích objevila zpráva, že automobilky zvolí nakonec atmosférický motor. Ve hře je tedy přirozená zábava, vyšší výkon a nová automatická převodovka.

Článek

Navzdory původním předpokladům a uniklým informacím se nově objevila zpráva, která tvrdí, že nová generace sourozenců BRZ a GT86 bude mít přirozeně dýchající srdce. Tedy žádné turbodmychadlo, ale 2,4litrový atmosférický motor typu boxer nabízející výkon 220 koní a točivý moment 240 Nm. A to by znamenalo nárůst objemu o cirka 400 kubických centimetrů, výkonu o 20 koní a síly o 35 Nm.

Foto: Jan Majurník

Prozatím jsou oba sporťáky vybaveny benzinovým dvoulitrem bez turba

Nejde tedy o kdovíjaký nárůst, nicméně původní zprávy hlásaly zástavbu dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 260 koní, což v konečném výsledku také nikoho nezvedne z pohodlného křesla. Samozřejmostí je pohon zadních kol a šestirychlostní manuál, ovšem stávající šestirychlostní automat bude nejspíš nahrazen osmirychlostním automatem.

Foto: Jan Majurník

Motor typu boxer dostane tak či onak více koní

Podle japonských médií se svěžích sporťáků dočkáme už v roce 2021, tedy devět let poté, co debutovala současná první generace.

Objevily se též spekulace, že by atmosférický motor mohl pouze doplnit svého přeplňovaného kolegu, který by mohl pracovat v ostřejších verzích, například v Toyotě GR86. Hovoří se také o tom, že vozidla budou stát na platformě TNGA, nikoli na té stávající.

Foto: Ondřej Svoboda

Nová platforma by mohla významně ovlivnit vlastnosti vozu

Webový magazín Best Car Web z Japonska odhalil potenciální rozměry vozidel. Mluvíme tedy o délce 4 250 milimetrů, šířce 1 780 milimetrů, výšce 1 315 milimetrů a rozvoru 2 570 milimetrů. Toybaru dnes měří na délku 4 240 milimetrů, je široké 1 775 milimetrů, vysoké 1 320 milimetrů a disponuje rozvorem náprav 2 570 milimetrů.

Foto: Jan Majurník

My doufáme, že v nové generaci bude zachovaná mechanicky ovládaná ruční brzda

Žádná z automobilek nic oficiálně nepotvrdila (nečekaně), takže si zkrátka musíme počkat na další úniky, špiónské fotky nebo na začátek příštího roku, kdy budeme určitě vědět více.

Reklama

Načítám