Hlavní obsah

Subaru BRZ a Toyota GT86 bez turba? Japonci tvrdí, že ano

Foto: Jan Majurník

Subaru BRZ se dočkalo i několika limitovaných edicí. Toto je Spec.S, nicméně ještě čekáme na Final Edition stávající generace japonského sporťáku

28. 4. 2020

Navzdory předpokladům a uniklým informacím, že nová generace Toyoty GT86 a Subaru BRZ bude mít turbodmychadlo, se v japonských médiích objevila zpráva, že automobilky zvolí nakonec atmosférický motor. Ve hře je tedy přirozená zábava, vyšší výkon a nová automatická převodovka.

Článek

Navzdory původním předpokladům a uniklým informacím se nově objevila zpráva, která tvrdí, že nová generace sourozenců BRZ a GT86 bude mít přirozeně dýchající srdce. Tedy žádné turbodmychadlo, ale 2,4litrový atmosférický motor typu boxer nabízející výkon 220 koní a točivý moment 240 Nm. A to by znamenalo nárůst objemu o cirka 400 kubických centimetrů, výkonu o 20 koní a síly o 35 Nm.

Foto: Jan Majurník

Prozatím jsou oba sporťáky vybaveny benzinovým dvoulitrem bez turba

Nejde tedy o kdovíjaký nárůst, nicméně původní zprávy hlásaly zástavbu dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 260 koní, což v konečném výsledku také nikoho nezvedne z pohodlného křesla. Samozřejmostí je pohon zadních kol a šestirychlostní manuál, ovšem stávající šestirychlostní automat bude nejspíš nahrazen osmirychlostním automatem.

Foto: Jan Majurník

Motor typu boxer dostane tak či onak více koní

Podle japonských médií se svěžích sporťáků dočkáme už v roce 2021, tedy devět let poté, co debutovala současná první generace.

Objevily se též spekulace, že by atmosférický motor mohl pouze doplnit svého přeplňovaného kolegu, který by mohl pracovat v ostřejších verzích, například v Toyotě GR86. Hovoří se také o tom, že vozidla budou stát na platformě TNGA, nikoli na té stávající.

Foto: Ondřej Svoboda

Nová platforma by mohla významně ovlivnit vlastnosti vozu

Webový magazín Best Car Web z Japonska odhalil potenciální rozměry vozidel. Mluvíme tedy o délce 4 250 milimetrů, šířce 1 780 milimetrů, výšce 1 315 milimetrů a rozvoru 2 570 milimetrů. Toybaru dnes měří na délku 4 240 milimetrů, je široké 1 775 milimetrů, vysoké 1 320 milimetrů a disponuje rozvorem náprav 2 570 milimetrů.

Foto: Jan Majurník

My doufáme, že v nové generaci bude zachovaná mechanicky ovládaná ruční brzda

Žádná z automobilek nic oficiálně nepotvrdila (nečekaně), takže si zkrátka musíme počkat na další úniky, špiónské fotky nebo na začátek příštího roku, kdy budeme určitě vědět více.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.