Článek
Ano, vím, už je podobných konceptů až příliš. A všechny jsou víceméně na jedno brdo, jak se tak říká. Poplatné dnešní době a v honbě za co nejlepšími technickými parametry kombinují vysoce výkonné přeplňované benzinové pohonné jednotky s elektromotory, které se zase postarají o točivý moment (tedy i o brutální zrychlení) od nulových otáček. To vše zabalené v karbonové karoserii, samozřejmě.
Team Tushek TS 900 H APEX, tak se tohle auto jmenuje oficiálně, všechna tato pravidla ctí měrou vrchovatou a jako bonus přidává vzhůru vyklápějící se dveře. Fanoušci a snílci tleskají nahlas, pochybovači okamžitě namítají, že jde o pouhý výstřel do tmy. No, ale i legendy Pagani nebo Koenigsegg nějak začínaly…
Tento sportovní vůz pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 4,2 l, který je uložený uprostřed. Sekundují mu dva elektromotory na předních kolech, takže de facto jde o čtyřkolku, což má samozřejmě blahodárný vliv na akceleraci, navíc si můžete pohrát i s vektorováním točivého momentu a zajistit si tak vyšší rychlost v zatáčkách.
Čísla jsou samozřejmě impozantní. Výkon 950 koní, točivý moment 1 400 Nm, stovka za 2,5 s a maximální rychlost 380 km/h. Jinými slovy, tohle auto ujede za vteřinu 105 metrů. Svůj podíl na té bláznivé rychlosti má kromě silného motoru a dobré aerodynamiky také nízká hmotnost. Díky karbonové karoserii a chrommolybdenovému rámu váží celé auto 1 410 kg, což je méně, než leckterý sportovní hatchback.
Více informací k tomuto zajímavému projektu zatím není, jen krátká citace od zakladatele firmy Aljose Tusheka: „Poslední roky jsme se soustředili na vývoj technologií, hlavně na elektrický pohon. Nyní za sebou máme devět měsíců úspěšného testování, z toho většinu na závodních tratích.”
A to je všechno. Ani slovo o ceně, dostupnosti či počtu vyrobených aut. Každopádně dvě věci jsou jisté – každý nějak začínal. A Team Tushek TS 900 H APEX by mohlo být zatraceně rychlým autem!