Hlavní obsah

1 200 koní a manuál – Ultima RS je auto pro pořádné chlapy!

Foto: Ultima Sports Ltd.

Ultima RS se hodlá poprat o všechny okruhové i silniční rekordy. 1200 koní, muší váha, technika inspirovaná závody Le Mans skupiny C a promyšlená aerodynamika... To všechno už by mělo stačit

12. 6. 2019

Pamatujete ještě na Ultimu GTR? Její jméno bylo výstižné – šlo o zcela ultimátní okruhové auto, které vyráběla firma Ultima Ltd. v zapadlé továrničce kdesi v britském Leicesteru. Šlo v podstatě o placku, do které nacpali V8 od Chevroletu, převodovku z Porsche GT2 a navrch dali karoserii ze sklolaminátu. Ale fungovala – měla dobrou aerodynamiku, a pokud se vám ji podařilo přihlásit, měli jste zhruba za 2,5 milionu auto, které jen marně hledalo přemožitele.

Článek

Vzniklo sice jen pár desítek kusů, ale všichni v Británii a blízkém okolí z ní měli respekt. Pár se jich ale dostalo i na kontinent, a jedna žlutá byla i v Česku! Pravda, u auta vážícího tunu a poháněného potentním osmiválcem se není čemu divit. První „vstupní“ verze s označením GTR 640 byla naladěna na 640 koní. Pak tu byla verze GTR 720, a vy už jistě víte, jaký výkon měla. Díky poměru výkon/hmotnost měla přes 700 koní na tunu, čímž svého času zastínila Ferrari Enzo, Bugatti Veyron nebo i Koenigsegg CCX.

Na trati Top Gearu jednou způsobila pozdvižení, když překonala Caparo T1 i Ferrari FXX s časem 1:09,9. Čas ani jednoho z vozů ale nebyl uznán, protože trojice moderátorů tehdy neuznala ani jeden z nich jako silniční auto. Ultima stanovila také několik silničních rekordů, třeba ve zrychlení z klidu na 160 km/h a zpět na nulu – stihla to za 9,4 s! A to nemluvíme o vrcholné verzi Can Am, která měla rovnou 1 000 koní…

Teď jsme se však dočkali nástupce, který má být ještě brutálnější. Ultima RS má být lehčí, má mít lepší aerodynamiku i větší přítlak, a pochopitelně také větší výkon. Dokonce vyměnila sklolaminátovou karoserii za karbonovou. Jen si nedovedeme úplně představit, kdo si troufne na kombinaci 1 200 koní a manuální převodovky…

Naštěstí si zákazník bude moci svou Ultimu naspecifikovat dle svého vkusu, schopností a kou… ehm, odvahy. Pod kapotou se usídlí osvědčený V8 Chevrolet, a sice výchozí LS3 s výkonem 430 koní, LT5 s výkonem 800 koní, a vrcholem bude LT5 vyladěný na 1 200 koní. Myslíte, že k ní budou v ceně i klíče od pekelné brány?

Foto: Ultima Sports Ltd.

Ultima RS čerpala inspiraci u sportovních vozů ze Skupiny C

Rozhodně by se hodily, protože poslední jmenovaná nejsilnější verze by měla dělat stovku za 2,3 vteřiny a neměla by polevit až do 400 km/h. Dokonce i „základní“ verze Ultimy RS zrychlí na stovku za 3,3 s a udělá až 300 km/h. Stejně krátkou dobu pak budou potřebovat závodní šestipístkové brzdy k jejímu zastavení z rychlosti 160 km/h.

Dvouspojkovou převodovku s pádly v Ultimě zvažovali, ale Ultima zaujala jasný postoj: „PDK, které dnes běžně vídáme na většině superaut, příliš nekoresponduje s étosem Ultimy, my chceme pro řidiče možnost maximálního nasazení jako za starých dob v Le Mans, což dnes žádné jiné auto nenabízí. Ultima RS bude vždy mít manuál, je to auto pro ryzí automobilové nadšence, kteří dokáží takový zážitek ocenit, a hlavně vyznávají tuto filozofii.“

Projekt rozhodně působí ambiciózně. Až Ultima RS vyrazí na silnice, měli by se mít držitelé traťových rekordů na pozoru. Ultima RS je ale zároveň stavěna tak, aby byla pokud možno co nejpoužitelnější na silnici, aby fungovala jak po cestě na okruh, tak na něm. Na poměry okruhové zbraně bude mít i poměrně slušnou výbavu. Zákazníci si mohou připlatit za klimatizaci, systém infotainmentu včetně Bluetooth připojení a satelitní navigace, nebo kožené čalounění a sedadla. K mání budou i parkovací senzory a zadní parkovací kamera, což výrazně napomáhá k homologaci auta ve většině zemí.

Cenu prozatím přesně neznáme, ale Ultima tvrdí, že své výkony bude nabízet „za cenu nového BMW M3“. Dobře vybavená „emtrojka“ sice vyjde klidně i na 2,5 milionu, ale i tak nabízí Ultima RS neskutečný poměr ceny a výkonu. Už se nemůžeme dočkat, až ji vypustí na Nürburgring!

autowebAUTOWEBaUtOwEb