Hlavní obsah

Renault Mégane RS Trophy-R – nový rekordman na Ringu

Foto: Renault Sport

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rekordy na slavném Nürburgringu se staly velmi prestižní záležitostí, podle tamního času se začala poměřovat všechna sportovní auta ve všech třídách. Mezi rychlými hatchbacky s pohonem předních kol donedávna vládla Honda se svým Civicem Type-R, která vyfoukla rekordní čas Golfu GTI Clubsport S od Volkswagenu. Teď přišla řada zase na borce od Renault Sportu, aby ukázali, co umí!

Článek

A Renault Sport znovu ukázal, že vážně umí! Radikální Mégane RS Trophy-R se sníženou hmotností, vylepšeným podvozkem, silnějšími brzdami a upravenou aerodynamikou dokázal z trůnu sesadit Civic Type-R s náskokem více než tří sekund a stává se tak držitelem rekordu pro předokolkové hot hatche. Už zase!

Foto: Renault Sport

A nejrychlejším předokolkovým hot hatchem na Ringu se stává...

Příběh vlády radikálních vozů Renault Sportu začal totiž již v roce 2008, kdy první kousek z téhle kategorie, památný Mégane RS R26.R, zajel skvělý čas 8:16,90 min. Jeho následovník, Mégane RS 275 Trophy-R, se pak jako první hot hatch dokázal dostat pod osm minut – v roce 2014 tu zajel fantastických 7:54,36 min. A nyní přichází čas pro Mégane RS 300 Trophy-R (znovu s pilotem Laurentem Hurgonem za volantem) a jeho úžasných 7:40,10 min, díky kterým se vrací na trůn.

Abyste získali perspektivu, čas 7:40 min se na Nordschleife podařilo zajet exkluzivním supersportům, jako je Bugatti Veyron, Lamborghini Murcielago LP640, Mercedes-McLaren SLR, Porsche 911 GT3 (generace 997.2), Mercedes SLS AMG nebo Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera! A stejný čas na nejnáročnějším okruhu světa, který nejlépe připomíná reálné podmínky na silnici, vystřihl obyčejný hatchback s pohonem předních kol. Ačkoliv vlastně vůbec nebyl obyčejný…

Foto: Renault Sport

Zelené peklo skvěle simuluje točité silničky, které nadšení řidiči tolik milují

Trophy-R šponuje koncept produkčního vozu na samou mez, protože rozsah jeho úprav si skoro nezadá se závodními speciály:

  • Motor 1,8 Turbo má stejných 300 koní a 420 Nm jako běžná verze Mégane RS Trophy
  • Odlehčení o 130 kg pramení i z nahrazení předních sedadel skořepinami od Sabelt a vymontování zadních sedadel, místo kterých je teď bezpečnostní klec
  • Podvozek má zakázkové tlumiče Öhlins, naopak přišel o natáčení zadní nápravy 4Control
  • Brzdy mají (poprvé v této třídě!) karbonkeramické kotouče Brembo
  • Laděný výfuk od odborníků z firmy Akrapovič
  • Extra lepivé pneumatiky Bridgestone
Foto: Renault Sport

Král je mrtev, ať žije král! Čerstvě korunovaný Mégane RS Trophy-R a pilot Laurent Hurgon

Víc vám toho o konfiguraci Trophy-R říci nemůžeme, protože se vůz oficiálně představí až tento víkend u příležitosti prestižního závodu Formule 1 v Monaku ve společnosti pilotů týmu Renault F1 Daniela Ricciarda a Nica Hülkenberga. Produkce bude omezená na několik stovek kusů, takže rozhodně neváhejte a tuhle brutálně rychlou okruhovou záležitost objednávejte.

A mimochodem, konkurence nespí – na Nordschleife už byly spatřeny zamaskované prototypy vylepšené verze Civicu Type-R, který bude chtít svou korunu krále zpět. Máme se na co těšit!

Reklama

Související témata:
Načítám