Hlavní obsah

Renault Mégane RS Trophy má 300 koní a atraktivní cenovku

Foto: Renault

Verze Trophy by měla být tím správným nářadím pro všechny okreskové závodníky

6. 2. 2019

Možná, že nový Mégane R.S. nesklidil takové nadšení jako Renault doufal, ale když nabízíte nejlepší hothatch na trhu, je jasné, že od jeho nástupce všichni čekají ještě víc. Jenže čísla účetních jsou neúprosná, a tak nový Mégane R.S. nejezdí tak hardcorově, jak fanouškové předpokládali. Snad i proto se tak rychle objevuje verze Trophy s ultimativním podvozkem a zvýšeným výkonem…

Článek

Jak je zvykem, verze Trophy jsou u Renaultu vyhrazeny pro to opravdu nejlepší v nabídce. A tak není divu, že když Francouzi pustili ještě vloni specifikaci nového Méganu R.S. Trophy, všichni zbystřili. A začalo se netrpělivě čekat na to nejdůležitější – na cenu. Připomeňme si, že oproti standardní verzi má Trophy v sérii tužší podvozek Cup, samosvorný diferenciál, jiné brzdy a devatenáctipalcová kola. A taky dvacet koní a třicet newtonmetrů navrch, což je zásluha vlastně jedné jediné součástky: nového keramického kuličkového ložiska. Výsledek? O třetinu nižší tření, 200 tisíc otáček za minutu, víc výkonu a taky rychlejší reakce motoru.

Foto: Renault

Právě na zapadlých, klikatých silničkách vyniknou jeho talenty nejvíc

Renault si za to všechno účtuje sto tisíc navrch, celkově 840 900 Kč. Což je vlastně docela dobrý obchod, když si projedete jednotlivé položky ceníku, protože jen za podvozek a samosvor si připlatíte čtyřicet tisíc, a ty dvoumateriálové brzdy, které jsou lehčí o 1,8 kg na každém kole, jsou pak za dalších osmadvacet. Trophy pak jezdí na 19palcových kolech a obouvá Bridgestone Potenza, uvnitř najdete sedadla Recaro.

Abychom tady nemlátili jen prázdnou slámu, podívali jsme se, co o novém Trophy napsali zahraniční novináři, kteří se s ním svezli na okruhu Estoril i na běžných portugalských okreskách. Shodují se na tom, že motor je teď ostřejší a živější, a že díky aktivnímu výfukovému potrubí s klapkou nabízí dva proměnlivé charaktery. Stejně jako my z Garáže si myslí, že Trophy má všechny věci, které by si člověk měl k Méganu R.S. stejně objednat, takže to z něj činí zajímavý balíček. Kupodivu se shodují i na tom, že stejně jako běžný Mégane R.S., tak i tady aktivní řízení zadní nápravy může řidiče zaskočit, zvlášť když uprostřed zatáčky ubere plyn. A všichni do jednoho pak popisují, že i verze Trophy se dá používat denně, aniž byste museli vyměnit svoji manželku za chiropraktika.

Připomínáme, že první Trophy se objevilo v roce 2005 a druhá generace chvíli kralovala časům na Nordschleife, když s ní závodní jezdec Lauren Hurgon zajel čas 8.07:97 a Trophy se pak prodávalo dvakrát tak lépe, než automobilka předpokládala. Uvidíme, jak se bude dařit této nové verzi Trophy...

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama