Článek
Hercules – tak se jmenuje nový speciál Rezvani a jméno je to více než příznačné. Tohle neprůstřelné monstrum má totiž výkon třináct set koní, které roztáčejí tři nápravy a šest kol. Ano, o terénní šestikolku se pokoušelo už víc firem (kromě Pragy a Tatry také Mercedes-AMG, Hennessey a další menší úpravci), ale nikdo zatím nepřišel s takhle propracovaným – a bláznivým! – zpracováním.
Někde hluboko jsou stále ukryty základy od Jeepu, ale důkladně upravené – a nyní s jednou poháněnou nápravou navíc. V základu jsou speciální offroadové nápravy Dana 60 a na výběr budete mít ze tří sad tlumičů Fox, to podle toho, jak moc máte v plánu s autem skákat. Nejspíš. V náročném terénu by tak měl být rozhodně nezastavitelný. Myslelo se však i na každodenní použitelnost, takže by prý neměl být problém jezdit s ním po městě. Pokud budou ulice dost široké a zatáčky nebudou příliš ostré…
„Monstrum“ je pro tenhle šílený stroj možná příliš slabé označení...
O pohon se stará motor z brutálního muscle caru Dodge SRT Demon, akorát notně upravený – jeho 840 koní totiž prostě nestačilo. U Rezvani mu zvýšili objem o osm deci na rovných sedm litrů a posílili jeho střeva i kompresor. Výsledkem je neskutečných 1 318 koní a 1 341 Nm, které se přes osmistupňový automat (převzatý z výkonného Ram 1500 TRX) přenášejí na všech šest kol (ačkoliv pohonné ústrojí lze přepínat také do režimů 6x2 a 6x4). O dynamice nepadlo ani slovo, ale bezpochyby bude i přes obří rozměry naprosto zničující.
1300 koní by mělo stačit na rychlý únik po silnici i terénem, když půda začne být příliš horká
Pokud by to na vás bylo moc, můžete sáhnout po slabších verzích: v nabídce je klasický 6,4 V8 Hemi s výkonem 500 koní, 290koňový šestiválec Pentastar 3,6l a naftový 3,0l EcoDiesel s 260 koni a 600 Nm. Tyto jednotky můžete mít nejen s již zmíněným automatem, ale také s poctivým manuálním šestikvaltem.
Klíčovou vlastností speciálů Rezvani je ale volitelná balistická ochrana verze Military Edition – kevlarová karoserie, neprůstřelná skla, run-flat pneumatiky, samosvorná palivová nádrž, ochrana podvozku proti výbuchům a elektronických systémů proti EMP (elektromagnetickým) útokům, odolnější nárazníky pro prorážení zábran a kliky vozu pod elektřinou. K tomu dostanete také interkom, kamery s infračerveným viděním, oslepující světla a sirény, balíčky první pomoci i plynové masky. To asi kdybyste se náhodou připletli do nějakého zuřivého válečného konfliktu...
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Rezvani Hercules 6x6
Vše má však svou cenu – a ta v případě tohoto Herkula činí 5 milionů korun za nejslabší pohonnou jednotku, odolná Military Edition je o dalších 2,25 milionu dražší. Ale jestli máte takhle nebezpečné nepřátele, nejspíš si ji můžete v pohodě dovolit. Větší pocit bezpečí (ale ne pohodlí) už byste měli jen ve skutečném tanku. A to jen proto, že má dělo pro opětování palby.