Hlavní obsah

Šestikolový, nezastavitelný a neprůstřelný Rezvani Hercules

Foto: Rezvani

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka Rezvani se před pár lety uvedla výkonným obrněným terénním speciálem, kterému dali příznačné jméno Tank. Jenže vývojářům ani zákazníkům to evidentně nestačilo, a tak přijíždí ještě větší divočina na kolech, která nemá konkurenci!

Článek

Hercules – tak se jmenuje nový speciál Rezvani a jméno je to více než příznačné. Tohle neprůstřelné monstrum má totiž výkon třináct set koní, které roztáčejí tři nápravy a šest kol. Ano, o terénní šestikolku se pokoušelo už víc firem (kromě Pragy a Tatry také Mercedes-AMG, Hennessey a další menší úpravci), ale nikdo zatím nepřišel s takhle propracovaným – a bláznivým! – zpracováním.

Někde hluboko jsou stále ukryty základy od Jeepu, ale důkladně upravené – a nyní s jednou poháněnou nápravou navíc. V základu jsou speciální offroadové nápravy Dana 60 a na výběr budete mít ze tří sad tlumičů Fox, to podle toho, jak moc máte v plánu s autem skákat. Nejspíš. V náročném terénu by tak měl být rozhodně nezastavitelný. Myslelo se však i na každodenní použitelnost, takže by prý neměl být problém jezdit s ním po městě. Pokud budou ulice dost široké a zatáčky nebudou příliš ostré…

Foto: Rezvani

„Monstrum“ je pro tenhle šílený stroj možná příliš slabé označení...

O pohon se stará motor z brutálního muscle caru Dodge SRT Demon, akorát notně upravený – jeho 840 koní totiž prostě nestačilo. U Rezvani mu zvýšili objem o osm deci na rovných sedm litrů a posílili jeho střeva i kompresor. Výsledkem je neskutečných 1 318 koní a 1 341 Nm, které se přes osmistupňový automat (převzatý z výkonného Ram 1500 TRX) přenášejí na všech šest kol (ačkoliv pohonné ústrojí lze přepínat také do režimů 6x2 a 6x4). O dynamice nepadlo ani slovo, ale bezpochyby bude i přes obří rozměry naprosto zničující.

Foto: Rezvani

1300 koní by mělo stačit na rychlý únik po silnici i terénem, když půda začne být příliš horká

Pokud by to na vás bylo moc, můžete sáhnout po slabších verzích: v nabídce je klasický 6,4 V8 Hemi s výkonem 500 koní, 290koňový šestiválec Pentastar 3,6l a naftový 3,0l EcoDiesel s 260 koni a 600 Nm. Tyto jednotky můžete mít nejen s již zmíněným automatem, ale také s poctivým manuálním šestikvaltem.

Klíčovou vlastností speciálů Rezvani je ale volitelná balistická ochrana verze Military Edition – kevlarová karoserie, neprůstřelná skla, run-flat pneumatiky, samosvorná palivová nádrž, ochrana podvozku proti výbuchům a elektronických systémů proti EMP (elektromagnetickým) útokům, odolnější nárazníky pro prorážení zábran a kliky vozu pod elektřinou. K tomu dostanete také interkom, kamery s infračerveným viděním, oslepující světla a sirény, balíčky první pomoci i plynové masky. To asi kdybyste se náhodou připletli do nějakého zuřivého válečného konfliktu...

Vše má však svou cenu – a ta v případě tohoto Herkula činí 5 milionů korun za nejslabší pohonnou jednotku, odolná Military Edition je o dalších 2,25 milionu dražší. Ale jestli máte takhle nebezpečné nepřátele, nejspíš si ji můžete v pohodě dovolit. Větší pocit bezpečí (ale ne pohodlí) už byste měli jen ve skutečném tanku. A to jen proto, že má dělo pro opětování palby.

Reklama

Načítám