Hlavní obsah

Mladý pár pověsil práci na hřebík a vyrazil poznat svět v obytném Ducatu. Přestavbu jak od profíků dělal amatér bez dílny

Foto: Jan Majurník

Sny se mají plnit, i když někdy jejich realizace trvá. A když někdo touží po tom poznat kus světa, může to udělat klidně v obyčejné dodávce přestavěné na neobyčejný obytňák. Stejně jako Honza a Bára, kteří po letech pověsili práci na hřebík a vydali se užít si dva roky prázdnin.

Článek

Jan a Bára jsou mladý pár, až donedávna chodili do práce a řešili běžné starosti obyčejných lidí, jenže… Nedlouho zpět Barboře zemřel tragicky otec a ona zjistila, že to, co řeší v práci, vlastně není vůbec důležité.

Foto: Zubatá jehla

Jan a Barbora jsou také aktivní sportovci.

Chtěla hned cestovat, partner Jan ji však udržel nohama na zemi a společně vymysleli plán na dva roky prázdnin. A tak pořídili z Německa naftové Ducato L4 H3 po truhlářské firmě a pustili se svépomocí do přestavby.

Foto: Jan Majurník

Přestavba trvala asi dva roky. Výsledek je jako od profíků.

Za dva roky bylo hotovo, když jsme konečné dílo uviděli, rozhodli jsme se o něj podělit i s vámi. Protože to, co vzniklo díky videím z YouTube a prakticky bez vybavené dílny, je něco úžasného. Pár jsme zastihli těsně před odjezdem, takže s plnou polní a jasnými plány.

Auto s otočnými předními sedadly si oba dobrodruzi stavěli pro sebe a svoje potřeby, kdy primárním cílem bylo celoroční použití a co nejvíce komplexní výbava. Pokud nepočítáme základy typu spaní, vaření, sprcha a toaleta, tak to byly úložné prostory pro věci na sporty, které Jan i Bára milují.

Foto: Jan Majurník

Přední sedadla jsou otočná, auto přestavěné podle potřeb dobrodruhů.

V obytném vozidle pojmenovaném Lorenz Louda tak najdete náčiní pro lezení, freediving, skialpy, dálkové treky nebo surfování. Pak pochopitelně nechybí výkonné topení 5 kW, plynový vařič s kompozitní lahví, lednice, mrazák, solární panely na střeše a lithiová baterie, která by sama o sobě měla pokrýt spotřebu energie na zhruba pět dní.

Nádrž na čistou vodu pojme 100 litrů, nádrž na ryze pitnou 12 litrů a odpadní nádrž má objem 100 litrů. Aby měli cestovatelé i teplou vodu, nainstalovali si dovnitř bojler.

Foto: Jan Majurník

Jako materiál posloužilo březové dřevo, které Jan kvůli hmotnosti odfrézoval.

Během stavby došlo také na vnitřní izolaci, jako hlavní materiál pro úložné prostory posloužila březová překližka. Ta je sice pevnější než jiné dřeviny, ale o to víc váží, proto si Jan vyhrál s odfrézováním přebytečného materiálu. Kvalita je taková, že byste řekli, že jde o práci profi přestavbářů.

Nejspíš si říkáte, že zvenčí vypadá vůz docela obyčejně, nemá markýzu ani třeba venkovní přípojky, nenápadnost ale byla jedním z hlavních kritérií stavby. Pár totiž nechce spát v kempech nebo využívat stellplatzy, takže potřebuje co nejvíc splynout s davem, rovněž v případech, kdy auto někde odstaví na několik dní a vyrazí na pěší túru.

Maskotem výpravy se stal chameleon Josef, který Báru a Honzu bude doprovázet na jejich cestách. Pár si dal cíl, že v každé zemi vyleze na tamní nejvyšší vrchol. Za nás tedy radíme začít Dánskem či Nizozemskem.

Každopádně po rozlučce se všemi oba cestovatelé kopli do vrtule a vyrazili na prozatím plánovaně dvouletý výlet, kdy první destinací bude Španělsko, dále Portugalsko, poté možná Maroko. Cesty obou nadšenců můžete sledovat na jejich Instagramu a YouTube, hledejte pod názvem Zubatá jehla. Přejeme hodně zdaru a spoustu zážitků, milí dobrodruzi!

Načítám