Článek
Ačkoli byly poslední dva měsíce z hlediska prodejů automobilů slabší než loni, stejně se celkové registrace osobních aut meziročně zvýšily o 2,87 % ze 119 221 na 122 639 automobilů.
Mezi osobáky vedou pochopitelně SUV (50% podíl), druhé jsou kombíky (17,81 %) a třetí hatchbacky a liftbacky (15,31 %). V rámci barev si lidé nejvíce kupovali odstíny šedé (33,50 %), posléze bílou (21,77 %) a do třetice překvapivě červenou (12,88 %).
Paliva ovládl benzin s 66,89% podílem (82 037 ks), na druhém místě se umístila nafta s podílem 20,81 % (25 518 ks) a třetí místo obsadily elektromobily s tržním podílem 5,63 % (6 910 ks).

Jedničkou českého trhu je stále Škoda Octavia.
Tím se ukazuje, že loňské ukončení dotací nejspíš na prodeje nemělo vliv, protože v 1. pololetí 2024 držely osobní elektrovozy podíl 3,5 % (4 167 ks). Zcela jasno ale bude až na na konci roku.
Nejprodávanější značky osobních aut za 1–6/2025
- Škoda Auto – 42 099 ks (34,33 %)
- Hyundai – 10 391 ks (8,47 %)
- Volkswagen – 8 371 ks (6,83 %)
- Toyota – 8 354 ks (6,81 %)
- Kia – 5 865 ks (4,78 %)
- Dacia – 5 364 ks (4,37 %)
- Mercedes-Benz – 4 224 ks (3,44 %)
- Ford – 4 154 ks (3,39 %)
- Renault – 3 484 ks (2,84 %)
- BMW – 2 980 ks (2,43 %)
Nejprodávanější modely osobních aut za 1–6/2025
- Škoda OCTAVIA – 9 534 ks (7,77 %)
- Škoda KAMIQ – 5 810 ks (4,74 %)
- Škoda KAROQ – 5 629 ks (4,59 %)
- Škoda KODIAQ – 5 457 ks (4,45 %)
- Škoda FABIA – 5 165 ks (4,21 %)
- Škoda SCALA – 4 596 ks (3,75 %)
- Hyundai i30 – 3 867 ks (3,15 %)
- Škoda SUPERB – 3 432 ks (2,80 %)
- Hyundai TUCSON – 3 239 ks (2,64 %)
- Kia CEED – 3 193 ks (2,60 %)
Nejprodávanější značky osobních elektromobilů 1–6/2025
- Škoda (lídrem je Elroq, 1 470 ks)
- Tesla (vede Model Y, 794 ks)
- Volkswagen (vede ID.7, 197 ks)
- Hyundai (vede Kona, 168 ks)
- Kia (vede (vede EV3, 226 ks)
Po delší době mírně vzrostl i počet dovážených ojetých osobních vozů. Podíl paliv zde tvoří 46 % benzin, nafta 44,4 % a čistě elektrické vozy 5,35 %.
Pracanti v číslech
Naopak lehké užitkové vozy se meziročně propadly o více než 20 %, konkrétně z 12 128 ks dosažených v loňském prvním pololetí na aktuálních na 9 636 ks, tj. pokles o 2 492 ks.

Za první půlrok vyhrálo v rámci užitkových aut Iveco Daily. V rámci značek pak Toyota.
Z hlediska paliva vede nafta s podílem 87,43 % (8 425 ks), na druhém místě je překvapivě elektro s podílem 6,52 % (628 ks) a až na třetím benzin s podílem 5,33 % (514 ks). U elektra došlo k trojnásobnému meziročními růstu (z 213 na 628 ks), přičemž v tomto segmentu kraluje čínský Maxus, druhý je německý Mercedes-Benz a třetí japonská Toyota prodávající převlečené Francouze a pick-up Hilux.
Nejprodávanější značky lehkých užitkových aut za 1–6/2025
- Toyota – 1 750 ks (18,16 %)
- Ford – 1 471 ks (15,27 %)
- Volkswagen – 1 188 ks (12,33 %)
- Renault – 1 140 ks (11,83 %)
- Peugeot – 768 ks (7,97 %)
- Iveco – 667 ks (6,92 %)
- Mercedes-Benz – 574 ks (5,96 %)
- Fiat – 507 ks (5,26 %)
- Citroën – 376 ks (3,90 %)
- Opel – 365 ks (3,79 %)
Nejprodávanější modely lehkých užitkových aut za 1–6/2025
- Iveco DAILY – 660 ks (6,85 %)
- Renault MASTER – 646 ks (6,70 %)
- Toyota PROACE MAX – 555 ks (5,76 %)
- Volkswagen CRAFTER – 530 ks (5,50 %)
- Ford TRANSIT – 502 ks (5,21 %)
- Toyota PROACE CITY – 499 ks (5,18 %)
- Ford RANGER – 480 ks (4,98 %)
- Peugeot BOXER – 416 ks (4,32 %)
- Toyota PROACE – 385 ks (4,00 %)
- Fiat DUCATO – 369 ks (3,83 %)
Nejprodávanější lehké užitkové modely typu pick-up za 1–6/2025
- Ford Ranger – 474 ks
- Toyota Hilux – 301 ks
- Volkswagen Amarok – 134 ks
- SsangYong Musso Grand – 50 ks
- Isuzu D-Max – 31 ks
Ostatní kategorie vozidel včetně motorek a autobusů zaznamenaly meziroční poklesy prodejů, byť u motocyklů jen mírný. Zajímavý je zde i 5% podíl plně elektrických motorek. Zdá se tedy, že elektřina začíná Čechům chutnat napříč kategoriemi, ale stále jen velmi, velmi pomalu.