Hlavní obsah

V Česku je na prodej brutální závodní speciál s V10. Je na značkách, na silnici s ním můžete, ale stojí ranec. Spíš dva rance

Foto: ABT Czech

Závodní auta jsou úžasnými stroji, které tolik nesvazují pravidla, takže mohou vypadat, znít a jezdit jako žádné jiné silniční vozidlo. Jenže občas se díky hromadě výjimek povede tyhle dva světy spojit a dostat na značky něco šíleného… To něco se jmenuje ABT XGT a je na prodej v Česku.

Článek

Německý úpravce ABT si už řadu let hraje převážně s koncernovými auty VW. Zlepšuje jejich výkon, aerodynamiku, ale i design. Čas od času Němci udělají i nějakou limitovanou edici, méně či více šílenou.

Vrcholný kousek je ovšem pomyslným protínacím bodem světa závodních a silničních aut. Jmenuje se ABT XGT a jde o přestavěné ryze závodní Audi R8 LMS GT2, jenom na značkách. Ano, opravdu, tenhle závoďák skutečně dostal běžné značky a hromadu výjimek k tomu.

Foto: ABT Czech

ABT XGT je vlastně závodní Audi R8 LMS GT2. Akorát na značkách.

Speciál na bílých číslech ovšem neztratil nic ze své dravosti, pohání jej 5,2litrový vidlicový desetiválec naladěný na výkon 639 koní při 8 000 zpívajících otáčkách za minutu. O řazení se pak stará sedmirychlostní automat posílající sílu výhradně na zadní kola.

Maximálka vozu o hmotnosti 1 400 kg je 310 km/h, a protože jde o silniční provedení, musí mít homologovanou také spotřebu. Ta papírově činí 17,5 litru na sto kilometrů podle oficiálních materiálů a pro konkrétní nabízený kus ve stříbrné barvě od Porsche je uváděno dokonce 20,7 litru na sto. Naštěstí má speciál nádrž na 83 litrů benzinu…

Co se týče dvoumístného interiéru, nečekejte pohodlíčko. Mimo klimatizace XGT nabízí ryze závodní kabinu. U vozu k prodeji české zastoupení ABT uvádí ještě výbavu typu ABS, ESP, parkovací asistent, adaptivní světla, posilovač řízení, příplatkové audio, fólie na sklech, alarm nebo imobilizér.

Jedno z 99 plánovaných ABT XGT má najeto 1 100 km, z toho 1 080 km auto zvládlo v továrně v rámci záběhu. Je tedy plně připravené do provozu i na okruhy. A kolik za něj? S DPH divokých 17 639 000 Kč včetně záruky do února 2028. Zaujalo vás? Je skladem v Praze, ihned k odběru.

Načítám