Hlavní obsah

ABT oslavuje 25 let ostrých modelů Audi

Foto: ABT Sportsline

ABT oslavuje 25 let ostrých modelů Audi

pondělí 11:00

Je to možná neuvěřitelné, ale od doby, kdy světlo světa spatřila první Audi s označením RS, uběhlo dlouhých 25 let. První byl model s označením RS2 a už tehdy se na něm tuningová společnost ABT vyřádila. V rámci oslav tohoto výročí ABT porovnává dvě pekelné hračky Audi, které dělí právě to čtvrtstoletí a „pár“ koní výkonu.

Článek

Vsadíme se, že před 25 lety většina z vás slovo tuning ještě neznala. Ovšem jinde už byly úpravy automobilů celkem běžnou záležitostí, což dokazuje i německý úpravce ABT Sportsline. Ostatně ABT je na trhu s tuningem už od roku 1970! Od té doby se specializuje především na modely koncernu Volkswagen, ovšem nejlépe mu to jde s Audi. Proto se v rámci připomínání nejen své práce, ale také ostrých modelů Audi, rozhodl ukázat, jak to před 25 lety s jeho tuningem vypadalo.

Tehdy upravil parádní Audi RS2, kterou německá automobilka vyrobila ve spolupráci se značkou Porsche. Pod kapotou má parádní turbodmychadlem KKK přeplňovaný V5, jehož sériový výkon je 315 koní a točivý moment 410 Nm. Díky těmto hodnotám RS2 zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na hodnotě 262 km/h. Celkem zajímavé hodnoty i z dnešního hlediska, co říkáte? Ovšem už tehdy tu byl ABT, aby si s výkonem a točivým momentem pohrál. Nakonec z auta dostal 360 koní, a to hlavně pomocí montáže nového výfukového potrubí, upraveného turbodmychadla a nové vačky. Upřímně, i po těch letech je to krásný kus auta se skvělým výkonem, a to nehledě na nějaké úpravy.

Aby bylo porovnání co nejpůsobivější, postavil ABT proti této klasické krásce Audi RS4, která už ovšem prošla jeho úpravou. Výsledek se jmenuje ABT RS4+ a jde o hodně drsnou verzi i v základu velmi ostrého auta. ABT má v plánu takto upravit jen 50 kusů RS4, přičemž úprava spočívá hlavně v navýšení výkonu o 80 koní a točivého momentu o 90 Nm. Ve výsledku tedy tahle červená kráska nabídne 523 koní a 690 Nm.

Kromě toho úpravce přidal nové sportovnější a výškově stavitelné pružiny, 20palcová kola v lesklém černém provedení a decentní bodykit. Uvnitř pak vsadil na spoustu karbonu a nezapomněl přidat plaketku, která označuje pořadové číslo vozu. Nic na plat, ABT prostě umí a s lety, kterými se tuningu věnuje, jen zraje. Takto si představujeme profesionální tuning. Co vy?

HLASUJTE: Kterou Audi upravenou od ABT Sportsline byste raději měli v garáži?
Audi RS2
31.8 %
ABT RS4+
20.4 %
Obě!
47.8 %
Celkem hlasovalo 450 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama