Článek
Nejprve jako partner mobility v roce 1992, o rok později jako hlavní partner Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji. Čas letí, proto letos Škoda Auto slaví historicky 32. rok sponzorství prestižního sportovního šampionátu.
Díky tomu je naše automobilka zapsána do Guinnessovy knihy rekordů za nejdelší hlavní sponzoring v historii všech mistrovství světa.
Jelikož je hokej alespoň pro část českého národa velkou událostí, což někdo demonstruje třeba návleky na zrcátka (prosím, nedělejte to), stojí za to zjistit, které modely měly svoji oficiální premiéru právě „na ledě“.

Letos si premiéru na hokeji zažily nejrychlejší enyaqy po modernizaci.
Nejnověji si letos premiéru odbyl Enyaq RS po faceliftu a jeho aerodynamičtější dvojče v provedení SUV kupé. Oba modely mají 340 koní a spolu s Elroqem RS, který se na hokej také přijel podívat, zrychlí z místa na stovku za 5,4 sekundy.
Pro návštěvníky ve fanouškovských zónách na místě si Škodovka připravila různé programy typu karaoke v Elroqu nebo minihry na mobilech.

Kdo rád zpívá, ten jistě zavítal do karaoke Elroqu.
Psal se rok 2019 a Škoda Auto na Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji (Bratislava) představila plug-in hybridní Superb a čistě elektrické Citigo, což byl první sériový elektromobil značky. Tehdy šlo vůbec o první premiéru takového formátu.
Připomeneme, že Superb plug-in hybrid debutoval s motorem 1,4 litru a se systémovým výkonem 218 koní, zatímco čistě elektrické Citigo nabídlo dojezd 252 km a výkon 83 koní.

První hokejovou premiéru měly modely Superb iV a Citigo iV.
V roce 2013 na 77. mistrovství světa v hokeji byla spolu s premiérovým uvedením na trh (tedy ne představení) uvedena do funkce hlavního vozidla turnaje tehdy čerstvá Škoda Octavia Combi. Široká veřejnost tedy auto mohla vidět naživo, zatímco organizátoři turnaje konaného ve Finsku a Švédsku mohli využívat jednu ze 45 nových octavií s batohem na zádech.
V rámci tohoto turnaje Škoda Auto také zajišťovala speciální aplikaci pro fanoušky, která je prováděla turnajem a informovala o výsledcích.
Podle všeho bude Škoda Auto ve sponzorství hokeje pokračovat, což znamená, že se v budoucnu možná dočkáme podobných sportovně-motoristických premiér. A co vy, zajímá vás lední hokej, sledujete?