Hlavní obsah

Elegantní Hyundai inspirovaný designem klasických Tatrovek je k vidění v Praze

Foto: Hyundai
5. 10. 2022

Do Prahy na skok zavítal nejnovější přírůstek modelové řady Hyundai, elektrický sedan (nebo čtyřdveřové kupé, chcete-li) Ioniq 6, s přehledem nejhezčí korejské auto a dost možná nejkrásnější auto letošního roku. Jaké dojmy tedy vyvolává naživo…?

Článek

Že jsou všechny elektromobily stejné – SUV vypadající jako ocucaný bonbon? Někdo to evidentně zapomněl říct designérům Hyundai, kteří si dělají, co se jim jen zachce. Ioniq 5 je přerostlý luxusní hatchback s tvary inspirovanými pyramidami, Ioniq 6 je oproti tomu elegantní sedan s proudnicovou karoserií, nad níž by Erich Übelacker, legendární designér prvních aerodynamických Tatrovek, uznale pokýval hlavou.

Inspirací pro Ioniq 6 byl koncept s příznačným názvem Prophecy (v překladu „proroctví“) – z jeho aerodynamicky uhlazených, přesto však uhrančivých linií si celý svět automobilového designu sedl na zadek. A nyní, o dva roky později, jsme si mohli prohlédnout jeho sériovou podobu, kterou si již brzy budete moci dojít koupit k dealerovi Hyundai.

Foto: Hyundai

Koncept Prophecy předznamenal vzhled produkčního Ioniqu 6

A jak už to tak bývá, část vizuálního dramatu konceptu se s přenosem do produkční formy vytratila. Kola jsou menší (přesto mají průměr 21“!) a vyplňují méně vytažené blatníky, boky jsou tak plošší a ve světlém laku není výsledný efekt tak uhrančivý jako v temného případě konceptu. Při setkání naživo však Ioniqu 6 nelze upřít neotřelou osobitost – podobné auto na silnici nepotkáte (stejně jako v případě Ioniqu 5).

Foto: Hyundai

Podobné auto na silnici nepotkáte

A čím víc si ho prohlížíte, tím víc vám zalézá pod kůži. Nádherně zpracované detaily, jako jsou pixelové světlomety vpředu s trojúhelníky nasávacích otvorů pod nimi, plastické prolisy na bocích nebo průhledné kryty zpětných kamer místo bočních zrcátek, ladně se svažující linie střechy s integrovaným dvojitým spojlerem a pruh pixelových koncových světel vám nedovolí odtrhnout od něj oči.

Kabina je pojatá také s důrazem na designovou čistotu – před řidičem je dvojice 12,3palcových displejů, na bocích palubní desky pak displeje zpětných kamer, pak už je tu jen kompaktní ovládací panel klimatizace a na centrální tunel přesunutá tlačítka stahování oken (na jejich umístění si asi budete muset chvíli zvykat), to aby efekt náladově nasvíceného panelu dveří nebyl ničím rušený. Ani střed volantu „nehyzdí“ žádné logo („Naši řidiči vědí, jaké auto řídí,“ trefně komentuje Hyundai.), jsou na něm jen čtyři nenápadné diody, které za jízdy s řidičem komunikují světelnými signály. Velmi vkusné!

Ioniq 6 je o 220 mm delší než Ioniq 5 (celkem tedy Ioniq 6 měří 4 880 mm), ale velikostí vnitřního prostoru se mu bude nejspíš velice podobat (má prakticky shodný rozvor i šířku) – obě auta totiž sdílejí stejnou platformu E-GMP. To kromě podobné výbavy znamená také shodnou techniku pohonu: 800V architektura umožňující vysokovýkonné dobíjení baterie (až 350 kW) o kapacitě 77,4 nebo 58 kWh, pohon zadních (jeden elektromotor o výkonu 170 nebo 229 koní) nebo všech čtyř kol (dva elektromotory o celkovém výkonu 325 koní).

Co se ale od Ioniqu 5 bude výrazně lišit, je hodnota dojezdu. Proudnicový tvar karoserie totiž dělá s aerodynamickou účinností divy, o čemž svědčí hodnota součinitele odporu 0,21 (výrazné snížení oproti 0,29 pro Ioniq 5). Díky tomu novinka ve variantě s nejdelším dojezdem (výkonnější zadokolka s větší baterií na 18“ kolech) dokáže na jedno nabití ujet v kombinovaném provozu vzdálenost až 614 km (právě potvrzeno WLTP testem), Ioniq 5 ve stejné konfiguraci zvládne pouze 507 kilometrů. A to je už sakra rozdíl!

Hyundai také pro svoji novinku slibuje více řidičský zážitek – jízda s Ioniqem 5 je totiž spíš jako plavba krajinou v luxusním obýváku, Ioniq 6 by vás ale měl více vtáhnout do děje a naladit na svižné vymetání zatáček. Nu, to snad poznáme brzy na vlastní kůži.

Předprodej začne totiž již v listopadu a první auta dorazí do Česka na začátku příštího roku. Zatím vám ale můžeme doporučit navštívit výstavu Designblok, konkrétně expozici Hyundai v komplexu Gabriel Loci, kde si Ioniq 6 můžete do této neděle prohlédnout naživo. Stojí to za to!

Reklama

Související témata:
Designblok