Hlavní obsah

Nejhezčí auto roku 2022? Hyundai Ioniq 6 má skvěle našlápnuto

Foto: Hyundai

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plně elektrický sedan Hyundai Ioniq 6 navazuje na Ioniq 5. Má jeho technologie, ale jeho design a některé chytré detaily z něj dělají prémiovou záležitost. Nebo vám se snad nelíbí?

Článek

Je velmi pravděpodobné, že se v diskuzi pod článkem najde spousta zasvěcených příspěvků na téma Hyundai a elektromobilita. Nic to ale nezmění na tom, že korejská automobilka poslední roky předvádí neuvěřitelný nástup. Sportovní modely s označením N fascinují nadšené řidiče, elektrický Ioniq 5 se vloni stal vítězem bezpočtu anket o nejlepší auto, ale vyhrál i titul Světové auto roku. A právě teď už máme oficiálně i nový sedan Ioniq 6, který si bere na mušku Teslu Model 3.

Ioniq 6 bude pro Hyundai klíčovým modelem a automobilka se rozhodla opět vsadit na retrodesign. Vůz, který je inspirován érou proudnicového designu třicátých letech minulého století, přímo vychází z konceptu Hyundai Prophecy z roku 2020 a Hyundai mu říká „elektrický streamliner“.

Foto: Hyundai

Tvary Ioniqu 6 pomáhala definovat především aerodynamika

Ioniq 6 je se svými 4 855 mm o 220 mm delší než Ioniq 5, jeho šířka a rozvor (1 880 mm a 2 950 mm) jsou téměř totožné – vždyť obě auta sedí na stejné globální „elektrické“ platformě (E-GMP). A i když Hyundai zatím nezveřejnil žádné technické detaily, tak i ty budou s největší pravděpodobností obdobné. Předpokládáme tedy verze s pohonem zadních nebo všech kol a že baterie budou mít kapacitu buď 58 kWh, nebo 77 kWh. Ale vzhledem k uhlazenému designu a aerodynamickému odporu s velmi nízkým koeficientem 0,21 lze předpokládat, že Ioniq 6 bude mít vyšší dojezd než 527 km udávaných u modelu 5. Přes tu technickou podobnost je ale pojetí obou vozů velmi rozdílné.

Foto: Hyundai

Ioniq 6 vypadá jako vystřižený ze sci-fi filmu

„Ioniq 6 spojuje emocionální sbližování funkčnosti s estetikou,“ řekl SangYup Lee, výkonný viceprezident a vedoucí designového centra Hyundai. „Nechceme to dělat jako jiné automobilky, tedy že auta jsou jako ruské matrjošky, kdy se liší jen velikostí. Každý náš vůz má osobitý vzhled a cílem je skládat je vedle sebe jako figurky na šachovnici.“

Foto: Hyundai

Podobné auto na silnici jen tak neuvidíte

A není pochyb, že se jim to s modelem Ioniq 6 povedlo. Opět využívají světla se složitou pixelovou technikou, vpředu jako světelný podpise ve formě pruhů denního svícení, vzadu pak jako pruh přes celou šířku zádi a na zvýšeném zadním spoileru ve stylu ducktail. Dohromady jich je víc než sedm set. Design auta je ale velmi čistý a má splývavý tvar. „Nechtěli jsme tento vůz zarámovat jako sedan,“ vysvětluje Lee. „Ačkoliv jde o čtyřdveřový vůz s kufrem, tak má linie kupé. Soustředili jsme se na odstranění všech věcí, které by narušovaly aerodynamickou čistotu karoserie, proto má auto kamery místo zpětných zrcátek a zapuštěné kliky dveří.“

Foto: Hyundai

Designéři Hyundai by byli nejraději, kdybyste ho vnímali jako čtyřdveřové kupé

Při bližším zkoumání objevíte aktivní vzduchové klapky v předním nárazníku, vnímáte malé mezery mezi koly a podběhy a stejná pozornost byla věnována i aerodynamice podvozku. I přes splývavý tvar střechy má ale Ioniq 6 dostatek prostoru pro hlavy cestujících i na zadních sedadlech, a díky rovné podlaze se nebude tísnit ani pátý pasažér uprostřed zadní řady.

Uvnitř auta pak panuje stejná designová čistota. Palubní desce vévodí dva propojené 12palcové displeje přístrojového panelu a infotainmentu, ale jinak žádné další tablety a displeje všude. Chybí dokonce tlačítka na dveřích a znak na volantu. „Odstranili jsme ho z volantu, protože nevidíme důvod, proč by tam musel být. Místo toho máme světla, která reagují na rozpoznání hlasu a ukazují úroveň nabití,“ popisuje Lee. „Ovladače, které jsou běžně součástí dveřních panelů, jsme dali na středovou konzoli a soustředili se místo toho na maximální kapacitu odkládacích schránek, co nejpříjemnější materiály v interiéru a na propracované vnitřní osvětlení.“

Foto: Hyundai

Interiér je příjemně futuristický a vzdušně prostorný

Jako podpora argumentů o udržitelnosti přišly ke slovu také přírodní materiály a recyklace. Ioniq 6 tak bude mít v závislosti na úrovni výbavy buď sedadla z ekologické kůže nebo recyklovaných PET lahví (stejné materiály pak budou i na palubní desce), barvy na dveřích jsou rostlinného původu a koberce jsou vyrobené z recyklovaných rybářských sítí. Co se osvětlení týče, uživatelé si mohou vybrat ze spektra 64 barev a šesti dvoubarevných motivů.

Foto: Hyundai

V kabině najdete také přírodní a recyklované materiály

Na přesné technické údaje si musíme zatím ještě počkat – světová premiéra Ioniqu 6 se uskuteční v červenci, kdy Hyundai odhalí úplné specifikace, včetně všech pokročilých technologií. Už teď ale není pochyb o tom, že Hyundai se povedlo přivést na svět velmi zajímavý automobil, který se vymyká, ale přitom působí jako důvěrný známý. Tak co, jak to máte vy? Líbí se vám, nebo ne?

Jak se vám líbí Hyundai Ioniq 6
Fantastický
71 %
Průměr
8,8 %
Úplně mimo
20,2 %
Celkem hlasovalo 2617 čtenářů.

Reklama

Načítám