Hlavní obsah

Muzeum všech muzeí. Navštívili jsme tovární muzeum Ferrari v Maranellu, byl to neskutečný zážitek!

Foto: Lukáš Volšický

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vzpínající se hřebec ve žlutém poli je snem všech pravověrných automobilových nadšenců a my jsme se vypravili poznat jeho kompletní historii. Během našeho výletu do Itálie jsme navštívili tovární muzeum Ferrari v domácím Maranellu a nasáli jsme atmosféru značky, abychom ji mohli přiblížit i vám. Pojďte si s námi prohlédnout oficiální muzeum.

Článek

Italské Ferrari není jen jedním z nejslavnějších výrobců sportovních a závodních aut na světě, Ferrari je doslova kult. Je úspěšnou exkluzivní automobilkou a zkušeným závodním týmem, který znají lidé snad ve všech koutech světa. Nejzapálenější nadšenci současně každým dnem přijíždí do jejího rodiště v Maranellu, městečku nedaleko Modeny v severní Itálii, aby se seznámili s historií značky, nasáli jedinečnou atmosféru, prohlédli si tovární muzeum a byli svědky testování nových prototypů na silnicích i závodním okruhu Fiorano. Ještě zamaskované budoucí novinky jsou tu i turistickou atrakcí.

Do současného rodiště legendárních italských aut jsme se během našeho výletu do Itálie za poznáváním automobilových muzeí vypravili i my. A na první pokus nám to bohužel nevyšlo. Když jsme krátce před úterním polednem přijeli před oficiální Museo Ferrari, překvapila nás dlouhá fronta dalších nadšenců. Jenže já jsem se nevzdal a rozhodl jsem se do „ferraristického“ svatostánku vrátit později. Jsem tu znovu, je krátce před pátou hodinou odpolední a začínám mít pocit, že jsem tu skoro sám. Je tu absolutní minimum lidí, takže pokud sem pojedete i vy, udělejte to stejně.

Foto: Lukáš Volšický

Legendární Ferrari 250 LM je posledním vítězným závoďákem značky v Le Mans. Bylo tomu v roce 1965. Vedle něj je k vidění i obroušená hliníková karoserie.

A už na začátku je jeden z nejvýznamnějších závoďáků Ferrari všech dob. Ikonické Ferrari 250 LM, zatím poslední vítězné Ferrari ze slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans z roku 1965. A to ještě netuším, že se za chvilku setkám i s prototypem výrazně modernějšího nástupce Ferrari 150 LM z roku 2014. Spolu s vyprávěním kompletní historie značky si v dnešních dnech v Maranellu připravili i speciální výstavu pro všechny milovníky opravdových supersportů.

Jak se letos cestuje do Itálie?

Za navštěvováním italských automobilových muzeí jsme vyrazili začátkem letošního května, abychom současně prozkoumali, jak se vám letos bude cestovat za prázdninami v Itálii. Na cestu jsme vyrazili nejnovější Škodou Octavia Combi s populární vznětovou jednotkou 2.0 TDI a dvouspojkovou převodovkou DSG. V reportáži se můžete seznámit s naší trasou i cenami, které jsme zaplatili za dálniční poplatky v Rakousku a Itálii.

Foto: Lukáš Volšický

Škoda Octavia Combi je ideální parťák na cestování. Se vznětovým dvoulitrem pod kapotou jsme cestu zvládli za průměrných 5,5 litru na 100 kilometrů.

Speciální výstava se jmenuje „Supercars“ a představuje evoluci vrcholných supersportů Ferrari od původního typu 288 GTO, vycházejícího z vývoje prototypu pro rallye skupinu B, přes modely F40, F50, Enzo, LaFerrari a LaFerrari FXX-K Evo až po zákaznický unikát Ferrari P80/C. Ten si před více než čtyřmi lety nechal vyvinout jeden z vlivných klientů továrny na základech okruhového závodního speciálu 488 GT3. Jsou tu i ukázky celých motorů připomínajících umělecká díla a ochutnávka individualizačního programu Tailor Made.

Foto: Lukáš Volšický

Slavný příběh o porážce Ferrari v Le Mans 1966 jistě znáte. Věděli jste však, že Italové v následujícím roce přijeli do Ameriky a rozdrtili domácí Fordy GT40 při čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně?

A hned v následující expozici zase zaplesá srdce všech pravověrných fanoušků stáje Scuderia Ferrari ve Formuli 1. V továrním muzeu Ferrari najdete oslavu úspěchů značky v královské disciplíně motorsportu. Vedle starších i modernějších monopostů jsou k vidění originální poháry, autentické přilby nejslavnějších závodníků a držitelů jezdeckých titulů i maličké modely ukazující více než 75letou evoluci závodních vozů, s nimiž startovali do nebezpečných Velkých cen.

Okolo zamaskovaného prototypu hypersportu Ferrari 150 LM procházím do závěrečné části expozice, kde mě vítají historická Ferrari 166 MM Berlinetta, 340 MM, 268 SP a 330 P4. V koutě parkuje silniční Ferrari 430 Scuderia a mou pozornost už poutá moderní monopost Formule 1 pro sezonu 2018 – Ferrari SF71H. A tady prohlídka končí, protože směrem k východu muzea už stojí nová Ferrari SF90 Stradale nebo 296 GTB, nástupce legendárního Ferrari „Dino“.

A pokud se do italského Maranella chystáte i vy, doporučuji vám návštěvu spojit s prohlídkou sesterského Muzea Enza Ferrariho v nedaleké Modeně. Expozice obou muzeí se navíc pravidelně mění, takže se do nich můžete vracet a vždy vidět něco nového.

Základní informace o Muzeu Ferrari

OTEVÍRACÍ DOBA: Otevřeno je každý den. Otevírací doba je od 9:30 do 19:00 hodin (v listopadu a březnu do 18:00 hodin).

VSTUPNÉ: Základní vstupné je 22 eur, zlevněné vstupné pro seniory od 65 let a studenty je 18 eur. Když si koupíte výhodnější vstupenku zahrnující také prohlídku Muzea Enza Ferrariho v Modeně, zaplatíte 30 eur.

Reklama

Související témata:
Načítám