Hlavní obsah

Pagani: „Do roku 2026 postavíme hypersport!“ A elektromobil

Foto: Pagani

Pagani Zonda je dokonalá v každém detailu. Na začátku po ní ale neštěkl pes

2. 9. 2019

V roce 2022 by měl italský malosériový výrobce představit svůj první elektromobil. Do roku 2026 pak přijde s hypersportovním modelem, kdy bude jeho srdcem dvanáctiválec kombinovaný s hybridní technologií. A Pagani nevylučuje ani zatraceně exkluzivní SUV.

Článek

Píše se rok 1999 a Horacio Pagani představuje v tichosti a bez fanfár svoji Zondu. Má stánek na autosalonu v Ženevě, ale neregistruje žádný velký zájem. O třináct let později ho prosí Lewis Hamilton doslova na kolenou, ať mu ještě jedno auto vyrobí. A v roce 2018 opouští bránu malé italské automobilky skutečně poslední Zonda. Auto, které původně nikdo nechtěl, jehož výroba měla být ukončena už v roce 2011, si prostě žádali další a další zákazníci. Nikdo neřešil peníze, všichni se jen chtěli dostat do pořadníku.

Foto: Mercedes-Benz

Lewis Hamilton si může v letošním roce vydělat u Mercedesu více než 1,1 miliardy korun. V celkovém rozpočtu se to ale ztratí

Není se čemu divit, že s představením Huyary nemusel Pagani moc pospíchat a načas si dává i s hypersportem, o kterém se mluví poslední tři roky. „Vyrobíme ho. Bude snoubit výhody benzinového dvanáctiválce s elektrickými motory, ale nepustím ho na svět dřív, než budu mít absolutní jistotu.“ Horacio Pagani prostě nemusí nikam pospíchat a potvrzuje svou pověst puntíčkáře. Jeho nové auto bude mít opět motor od Mercedesu, ale bude mířit na trochu jinou cílovou skupinu. „Dřív si naše auta kupovali hlavně lidé ve věku od padesáti let, kteří je většinou zařadili do své sbírky,“ řekl Horacio Pagani pro britský Autocar. „Teď průměrný věk zákazníků výrazně poklesl a prodáváme do Asie, Tichomoří, ale taky do Severní Ameriky a Silicon Valley. A všichni touží po nejmodernějších technologiích.“

Pagani sice teď varuje, že vyrobí poslední Huyaru, ale víme, jak se věci mají. A Horacio Pagani rozhodně není z těch, který by říkal ne. „Ale Huyara nebude ve výrobě tak dlouho jako Zonda. Máme už nachystané další auto, opět s dvanáctiválcem, ale bude taky jako elektromobil,“ prozradil Pagani. A dodal, že vůz s interním označením C10 by se mohl objevit v roce 2022.

Foto: Pagani

Horacio Pagani je nenápadný chlapík se smyslem pro detail

„Co bude za další tři roky, se ale ještě uvidí. Můžeme klidně udělat něco hodně radikálního, zvažovali jsme i plány na SUV. Ale kdyby mělo splňovat standardy naší značky, nestálo by méně než tři miliony eur a nejsme si jistí, zda by pro takový produkt vůbec existovali zájemci.“

Pagani nemá o zákazníky nouzi, spíš je musí odmítat. Baví ho vyrábět auta v omezeném počtu a zakládá si na detailech. Zaměstnává pouhých 55 lidí a se všemi svými zákazníky se zná osobně. A podle všeho to nehodlá měnit…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama