Hlavní obsah

Nürburgring má nového SUV rekordmana

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ na Nürburgringu

24. 11. 2018

Občas nabývám dojmu, že se SUV mánie lehce vymkla z rukou. Původní koncepce pohodlného a rodinného auta, schopného občasných výletů do terénu, se místy zvrhává spíše do oblasti supersportů. Stalo se tak vcelku běžným jevem, že automobilky prohání své SUV modely dokonce po legendárním Nürburgringu. Jako poslední si tu zajel svou štaci Mercedes a hned je z toho rekord v rámci kategorie.

Článek

Až dosud patřil rekord mezi SUV na Nürburgringu italské Alfě Romeo a vrcholnému Stelviu Quadrifoglio. Jenže z horkokrevné Itálie se pomyslná trofej přesouvá do Německa, kde místní borci z divize AMG vyznávají chladně dokonalou techniku a extrémně složité názvy. Novým rekordmanem „ringu“ se stal Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+.

Středně velké SUV ve svojí nejostřejší verzi objelo jednadvacetikilometrový přírodní okruh za 7 minut a 49,369 sekundy, čímž zařízlo rok starý rekord Alfy o 2,5 sekundy. Za volantem sériového auta seděl vývojový inženýr AMG Markus Hofbauer a zajímavostí je, že se podle tiskové zprávy jednalo o úplně první pokus. Z jízdy pochopitelně existuje i kompletní video, které ukazuje hodně agresivní a rozevlátý styl, ale taky neustále skučící pneumatiky bojující s přilnavostí.

A jak si vede Mercedes oproti Alfě v řeči čísel? Obě auta mají prakticky stejný výkon těsně překonávající 500 koní, ovšem GLC 63 S vítězí v oblasti točivého momentu. Čtyřlitrový twin-turbo osmiválec Mercedesu má plných 700 Nm, zatímco menší twin-turbo šestiválec o objemu 2,9 litru v Alfě umí „jenom“ 600 Nm. Pouze o syrovém výkonu to ovšem pochopitelně není. Mercedes nabízí třeba pokročilý systém pohonu všech kol s variabilním rozdělením točivého momentu, aktivní samosvorný diferenciál na zadní nápravě nebo obří karbon-keramické brzdy.

Ring má tedy nového SUV vítěze a nezbývá než počkat, kdo se zapojí do bojů o poněkud nicneříkající prvenství jako další. Útok na rekord si docela určitě střihne Lamborghini se svým obříkem Urus, což by mohl být pro Mercedes velmi vážný konkurent.

Jako drobnou zajímavost lze ještě jednou zmínit poměrně kontroverzní rekord tuzemské Škody. Ta na Nürburgring poslala dieselový Kodiaq RS a s časem 9 minut a 29,8 sekund si připsala rekord coby nejrychlejší sedmimístné SUV – tedy v kategorii, o kterou se do té doby nikdo nepokoušel.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama