Hlavní obsah

Začal se u nás prodávat jeden z nejlevnějších elektromobilů. A je od velkého hráče!

Foto: BYD

Evropa volá po levných elektromobilech, západní automobilky kouzlí čísly, představují koncepty a slibují, že už za rok či dva budou mít cenově dostupný bateriově poháněný vůz. Čína už jej nicméně má a s prodejem začala i v Česku.

Článek

Čínský gigant BYD rozšiřuje modelové portfolio v Česku o další model, tentokrát čistě elektrický městský Dolphin Surf. Hatchback pyšnící se oceněním Světové městské auto roku a rozvorem 2,5 metru je dlouhý čtyři metry, široký 1,7 metru a vysoký skoro 1,6 metru.

Osobitý design auta doplňují kola R15 či R16, dekor C sloupku inspirovaný ledovými krystaly, nechybí plovoucí střecha, ostré linie, jedinečný světelný podpis nebo prolisy umocňující celkovou šíři.

Vzadu má své místo střešní spoiler podporující aerodynamiku nebo koncové svítilny propojené diodovým pásem.

Foto: BYD

Vzadu najdete spoiler a sdružené lampy.

Předokolka Dolphin Surf stojí na ryze elektrické platformě a má v sobě trakční akumulátor typu lithium-železo-fosfát o dvou kapacitách – 30 kWh (výchozí Active) a 43,2 kWh (verze Boost a Comfort).

Dojezd základu Active je 220 km, výkon elektromotoru 65 kW (88 koní), zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 11,1 sekundy a nabíjet lze výkonem 11 kW AC a 65 kW DC.

Střední varianta Boost ujede 322 km, má stejný elektromotor s výkonem 65 kW (88 koní), zrychlení z nuly na sto za 12,1 sekundy a nabíjení výkonem 11 kW AC a 85 kW DC.

Foto: BYD

BYD Dolphin Surf je vždy předokolka.

Vrcholný Comfort nabízí dojezd 310 km, výkon 115 kW (156 koní), zrychlení z nuly na sto za 8,1 sekundy, nabíjení AC 11 kW a DC 85 kW.

Model napříč výbavami podporuje technologii Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje napájet externí zařízení výkonem až 3,3 kW z trakční baterie.

Půl milion stačí

Palubní desce dominuje otočný displej infosystému s konektivitou Apple CarPlay i Android Auto, doplněný jednoduchým digitálním přístrojovým štítem. Přední sedadla jsou vyvedena ve sportovním stylu, pro uchycení dětské sedačky nechybí třikrát ISOFIX, kufr má standardním objem 308 litrů.

Foto: BYD

Centrální displej je otočný.

Bezpečnost obstarávají asistenční systémy typu adaptivní tempomat, automatické nouzové brzdění, asistent pro udržování v jízdním pruhu či třeba automatické přepínání dálkových světel, případně šestice airbagů.

Součástí standardní tovární výbavy jsou například parkovací senzory, kamera, odemykání a startování skrze mobil (technologie NFC), klima, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka nebo třeba koženkové čalounění interiéru.

Vyšší výbavy nabídnou ještě litá kola, elektricky nastavitelná sedadla s výhřevem, dešťový senzor, LED lampy, bezdrátovou nabíječku mobilů a také 360stupňový kamerový systém.

BYD Dolphin Surf už má české ceny. Active startuje od 499 900 Kč, varianta Boost s delším dojezdem je dostupná za 587 000 Kč a nejvyšší verze Comfort vyjde na 665 000 Kč. Hlavními konkurenty vozu jsou čínský Dongfeng Box za cenu od 514 000 Kč nebo rumunská Dacia Spring prodávaná od 419 900 Kč.

Načítám