Hlavní obsah

V Česku tolik oblíbené britsko-čínské MG představilo novinku, která našinci tentokrát radost moc neudělá

Foto: SAIC MG

Novinkou není další cenově dostupný model s benzinovým motorem, ale něco úplně jiného.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Původně britská značka MG (Morris Garages), která je dnes vlastněná čínským koncernem SAIC a v Česku je velmi populární, představila zbrusu nové vozidlo. Jenže zrovna tuhle novinku si Češi nejspíš nezamilují, byť je plná superlativů…

Článek

Značka Morris Garages se v rámci automobilové výstavy v Pekingu vytasí se žhavou novinkou. Nečekejte ovšem novou generaci populárního SUV MG ZS, ale koncepční aerodynamický jednomístný hypersport EXE181. Vypadá sice jen jako virtuální návrh pro videohru Gran Turismo, nicméně jde o reálnou studii.

Koeficient odporu vzduchu je u tohoto koncepčního modelu extrémně nízký, jeho hodnota Cx odpovídá 0,181, což je sice méně než u sériového Volkswagenu XL1 (0,189), ale více než u konceptu Mercedes EQXX (0,17). Na druhou stranu se v historii objevily koncepční vozy s ještě lepšími hodnotami, například General Motors Precept (0,16) nebo Fiat Turbina (0,14).

Foto: SAIC MG

MG EXE181 má nízký aerodynamický odpor, nicméně ne nejlepší.

Název MG EXE181 nebyl zvolen jen tak, ale odkazuje na stejnojmenný původní britský koncepční model, jehož výkon byl 304 koní a maximálka díky koeficientu odporu vzduchu údajně 0,12 divokých 409 km/h.

SAIC MG o novodobém konceptu tvrdí, že mimo aerodynamiky půjde i o rekordmana z hlediska rychlosti. Údajně potřebuje ke zrychlení z nuly na sto 1,9 sekundy, nicméně zde musíme připomenout rekord Rimacu Nevera, který k této akceleraci potřeboval 1,81 sekundy, respektive 1,82 sekundy podle jiného měřicího přístroje.

A také je třeba zmínit slova vizionáře a snílka Elona Muska, který tvrdí, že nová produkční Tesla Roadster to zvládne za sekundu. Ovšem, kdo tomu věří?

Nejvyšší rychlost MG nezmínilo, nicméně prý překoná pozemní rychlostní rekord, takže bude muset porazit supersport SSC Tuatara (508 km/h) a možná i Koenigsegg Jesko Absolut, který se chystá zvládnout přes 530 km/h.

Interiér MG konceptu je pak extrémně těsný, má jedno sedadlo uprostřed a volantovou palubní obrazovku, která naznačuje, že by tento divoký hypersport měl mít čtyři elektromotory. Další specifikace výrobce nezveřejnil, ale očekáváme výkon více než tisíc koní.

A šance na sériovou výrobu? Patrně nulové, jako skvělý poutač pozornosti ale funguje skvěle!

Načítám