Článek
V roce 2019 jistý George McGee řídil ve Spojených státech amerických Teslu Model S vybavenou technologií pojmenovanou autopilot. Zpravodajství CNBC uvádí, že McGee během jízdy upustil svůj telefon a sehnul se pro něj v domnění, že pokud by auto detekovalo překážku, tak samo zabrzdí.
Jenže dle informací žaloby auto zrychlilo asi na 97 km/h a narazilo do zaparkovaného Chevroletu Tahoe. Toto velké SUV poté srazilo a usmrtilo ženu jménem Benavides Leon a vážně zranilo její přítele Dillona Angula.
Po dlouhých letech porota dospěla k názoru, že Tesla je za nehodu ze 33 % zodpovědná a že má zaplatit náhrady škod v celkové výši 242,5 milionu dolarů, což dělá v přepočtu 5,1 miliardy korun. Porota totiž nejspíš došla k závěru, že automobilka nadhodnotila schopnosti technologie zvané autopilot.

Porota vidí spoluvinu v tom, že Tesla nadhodnotila možnosti autopilota.
Tesla se nicméně plánuje odvolat a verdikt označila za chybný, plus sdělila, že v procesu došlo k chybám a nesrovnatelnostem. Automobilka tvrdí, že je chyba výhradně na řidiči, který měl nohu na plynovém pedálu (tedy zrychloval) ve chvíli, kdy hledal svůj telefon, čímž vyřadil funkci autopilota.
Dále se Tesla vyjádřila tak, že samotný případ nikdy nebyl o autopilotovi, ale že si žalobci celý příběh přibarvili a viní auto. Samotný řidič prý svoji odpovědnost přijal.
Případ tedy nekončí, ale jestli odvolací proces nedá Tesle za pravdu, mohlo by to pro ni dopadnout velmi špatně. A to nejen kvůli miliardovému odškodnění, ale i pro opětovně pokaženou reputaci.