Hlavní obsah

Už i Nürburgring patří Číňanům. Původně výrobce mobilů porazil se svým sedanem hypersporty za miliony, přitom jej prodává za pakatel

Foto: Xiaomi

Na první místo to nestačilo, ale rimac nebo porsche by se měly zamyslet nad odvetou.

Ačkoli to má čínský gigant Xiaomi se svým elektrickým sedanem SU7 jako na houpačce, nejnovější oficiální akce auto ukázala v tom lepším světle. Po oholeném prototypu se výrobce vydal na ikonický Nürburgring s produkční verzí, kde zahanbil i násobně dražší konkurenci.

Článek

Xiaomi SU7 je auto, s nímž se to má jako na horské dráze. Nejprve se skvěle prodávalo, ale na každém kusu společnost tratila, což podle serveru CarNewsChina platí dodnes. Následně se začaly objevovat potíže s uvadajícími brzdami, a to opakovaně.

Kromě toho se modelu letos nevyhnula fatální kolize s výsledkem tří vyhaslých životů a velmi kontroverzní omezení výkonu u varianty Ultra, což zase do běla naštvalo zákazníky, proto čínský gigant musel zařadit zpátečku.

Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 provází řada problémů, kontroverzí a nehod.

Nejnověji pak jde o příplatkovou karbonovou kapotu s průduchy, které měly být funkční, ale ve finále žádný přínos z hlediska aerodynamiky nepřináší. Někteří majitelé, kteří za kapotu zaplatili 130 tisíc korun navíc, se teď s Xiaomi chtějí hromadně soudit.

Ale zpátky k závodění! Prototyp SU7 Ultra, tedy dosti upravené a odlehčené auto, vyrazil vloni na Nürburgring (plné kolo), kde zajel úžasný čas 6:46,874, což jej dodnes řadí podle serveru fastestlaps.com na třetí místo v celkovém pořadí.

Nyní se Xiaomi vrátilo s produkční verzí SU7 Ultra vybavenou okruhovým paketem a s belgickým pilotem Vincentem Radermeckerem za volantem zvládlo oficiální čas 7:04,957.

Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 Ultra se tak stalo (prozatímním) nejrychlejším produkčním elektromobilem na ringu.

Ano, proti prototypu jde o ztrátu 18 sekund a propad na 12. místo v žebříčku, ale když se podíváte na příčky 13, 14 a dále, tak zjistíte, jaké všechny vozy čínský elektromobil s 57letým (!) Belgičanem za volantem porazil.

Jde třeba o hypersport Rimac Nevera (7:05,298), luxusní Porsche Taycan Turbo GT (7:07,55), supersport YangWang U9 (7:17,90, má skoro 1 300 koní) nebo o Teslu Model S Plaid (7:25,23).

Generální ředitel společnosti Lei Jun k výslednému času dodal, že to nebude naposledy, co Xiaomi na Nürburgringu uvidíme. K jízdě vzniklo i oficiální video, kde je vidět, že na dlouhé rovince elektroauto se třemi motory o celkovém výkonu 1 548 koní jede 345 km/h, tedy takřka maximálkou 350 km/h.

K tomu si přidejte brutální krouťák 1 770 Nm, zrychlení z nuly na sto za 1,89 sekundy, vzhled à la ferrari a čínskou cenu v přepočtu 1,6 milionu korun. Šílená kombinace a vstupní investice proti porsche nebo rimacu doslova směšná. Ale možná právě proto si superauto může dovolit „každý“, což končí nehodami.

Každopádně mistrem Nürburgringu je stále Mercedes-AMG One (6:29,09), druhé místo drží Porsche 911 GT2 RS Manthey Performance Kit (6:43,30) a třetí už zmíněný prototyp SU7 Ultra. Za zmínku stojí i pozice číslo šest (6:52,07), kterou prozatím kontroluje Ford Mustang GTD.

Načítám