Článek
Xiaomi SU7 je auto, s nímž se to má jako na horské dráze. Nejprve se skvěle prodávalo, ale na každém kusu společnost tratila, což podle serveru CarNewsChina platí dodnes. Následně se začaly objevovat potíže s uvadajícími brzdami, a to opakovaně.
Kromě toho se modelu letos nevyhnula fatální kolize s výsledkem tří vyhaslých životů a velmi kontroverzní omezení výkonu u varianty Ultra, což zase do běla naštvalo zákazníky, proto čínský gigant musel zařadit zpátečku.

Xiaomi SU7 provází řada problémů, kontroverzí a nehod.
Nejnověji pak jde o příplatkovou karbonovou kapotu s průduchy, které měly být funkční, ale ve finále žádný přínos z hlediska aerodynamiky nepřináší. Někteří majitelé, kteří za kapotu zaplatili 130 tisíc korun navíc, se teď s Xiaomi chtějí hromadně soudit.
Ale zpátky k závodění! Prototyp SU7 Ultra, tedy dosti upravené a odlehčené auto, vyrazil vloni na Nürburgring (plné kolo), kde zajel úžasný čas 6:46,874, což jej dodnes řadí podle serveru fastestlaps.com na třetí místo v celkovém pořadí.
Nyní se Xiaomi vrátilo s produkční verzí SU7 Ultra vybavenou okruhovým paketem a s belgickým pilotem Vincentem Radermeckerem za volantem zvládlo oficiální čas 7:04,957.

Xiaomi SU7 Ultra se tak stalo (prozatímním) nejrychlejším produkčním elektromobilem na ringu.
Ano, proti prototypu jde o ztrátu 18 sekund a propad na 12. místo v žebříčku, ale když se podíváte na příčky 13, 14 a dále, tak zjistíte, jaké všechny vozy čínský elektromobil s 57letým (!) Belgičanem za volantem porazil.
Jde třeba o hypersport Rimac Nevera (7:05,298), luxusní Porsche Taycan Turbo GT (7:07,55), supersport YangWang U9 (7:17,90, má skoro 1 300 koní) nebo o Teslu Model S Plaid (7:25,23).
Generální ředitel společnosti Lei Jun k výslednému času dodal, že to nebude naposledy, co Xiaomi na Nürburgringu uvidíme. K jízdě vzniklo i oficiální video, kde je vidět, že na dlouhé rovince elektroauto se třemi motory o celkovém výkonu 1 548 koní jede 345 km/h, tedy takřka maximálkou 350 km/h.
K tomu si přidejte brutální krouťák 1 770 Nm, zrychlení z nuly na sto za 1,89 sekundy, vzhled à la ferrari a čínskou cenu v přepočtu 1,6 milionu korun. Šílená kombinace a vstupní investice proti porsche nebo rimacu doslova směšná. Ale možná právě proto si superauto může dovolit „každý“, což končí nehodami.
Každopádně mistrem Nürburgringu je stále Mercedes-AMG One (6:29,09), druhé místo drží Porsche 911 GT2 RS Manthey Performance Kit (6:43,30) a třetí už zmíněný prototyp SU7 Ultra. Za zmínku stojí i pozice číslo šest (6:52,07), kterou prozatím kontroluje Ford Mustang GTD.