Hlavní obsah

Nejnovější Opel možná nebude Opel… Znak s bleskem dostane auto, které toho s Opelem moc společného nemá

Foto: Leapmotor, Perplexity

Německá automobilka Opel se možná vydá kvůli podpoře odbytu elektromobilů podobnou cestou, jakou v Evropě už roky kráčí japonské Mitsubishi. Nejnovější model s bleskem v logu tak možná nebude ani Opel, ale…

Článek

Když někdo dělá něco líp, nemá smysl to dělat sám, ale spíš to od něj kupovat (třeba hranolky), leckdy platí třeba v gastronomii. A to samé se děje i ve světě automobilů, kde takové Mitsubishi už roky přebírá renaulty, které vybaví vlastním logem.

A teď se podle německého serveru Automobilwoche schyluje k něčemu podobnému i v rámci koncernu Stellantis, konkrétně je ve hře Leapmotor a Opel. V čínské automobilce má Stellantis částečný podíl a modely této značky uvádí v Evropě, jeho želízkem v ohni je model B10, přímý rival Škody Elroq.

A právě ten by si mohl Opel osvojit, aby mohl nabídnout dobře vybavené a cenově dostupné kompaktní elektrické SUV. Navíc B10 nenabízí jen ryze elektrický pohon, ale i variantu se spalovacím motorem, který slouží jako generátor proudu.

A co by Opel přestrojením B10 získal? Kompaktní 4,5 metru dlouhé SUV se zadním pohonem posazené mezi Fronterou a Grandlandem, které má výkon 218 koní a krouťák 240 Nm.

Základní kapacita baterie 56,2 kWh umožní dojezd až 361 km na jedno nabití, zatímco verze s akumulátorem 67,1 kWh ujede až 434 km. Obě varianty se nabíjí střídavým proudem o výkonu 11 kW, stejnosměrným pak až 168 kW.

Foto: Leapmotor, Perplexity

Opel možná vyřeší hlad po cenově dostupném elektro SUV tak, že si obleče čínský Leapmotor.

Předpokládá se, že by se výroba B10 (a tedy i Opelu) přestěhovala do Evropy (mluví se o Španělsku od roku 2026), což by pomohlo obejít cla tvořená 10% standardním a 20,7% represivním. A to by mohlo zachovat, případně dokonce snížit základní cenu elektrického SUV B10, která aktuálně činí 690 000 Kč včetně DPH.

Podle společnosti Dataforce navíc Leapmotor prodal v Evropě za prvních devět měsíců roku 2025 celkem 16 485 vozidel. Zapojení Opelu by toto číslo jistě zvýšilo, navíc by u konzervativních klientů známé logo mohlo vyvolat větší důvěru. Přece jen jméno Opel figuruje v historii už od roku 1862.

Související témata:
Načítám