Článek
Když někdo dělá něco líp, nemá smysl to dělat sám, ale spíš to od něj kupovat (třeba hranolky), leckdy platí třeba v gastronomii. A to samé se děje i ve světě automobilů, kde takové Mitsubishi už roky přebírá renaulty, které vybaví vlastním logem.
A teď se podle německého serveru Automobilwoche schyluje k něčemu podobnému i v rámci koncernu Stellantis, konkrétně je ve hře Leapmotor a Opel. V čínské automobilce má Stellantis částečný podíl a modely této značky uvádí v Evropě, jeho želízkem v ohni je model B10, přímý rival Škody Elroq.
A právě ten by si mohl Opel osvojit, aby mohl nabídnout dobře vybavené a cenově dostupné kompaktní elektrické SUV. Navíc B10 nenabízí jen ryze elektrický pohon, ale i variantu se spalovacím motorem, který slouží jako generátor proudu.
A co by Opel přestrojením B10 získal? Kompaktní 4,5 metru dlouhé SUV se zadním pohonem posazené mezi Fronterou a Grandlandem, které má výkon 218 koní a krouťák 240 Nm.
Základní kapacita baterie 56,2 kWh umožní dojezd až 361 km na jedno nabití, zatímco verze s akumulátorem 67,1 kWh ujede až 434 km. Obě varianty se nabíjí střídavým proudem o výkonu 11 kW, stejnosměrným pak až 168 kW.

Opel možná vyřeší hlad po cenově dostupném elektro SUV tak, že si obleče čínský Leapmotor.
Výroba B10 (a potenciálně i Opelu) se nejspíš už v roce 2026 přestěhuje z Číny do Španělska což pomůže obejít cla tvořená 10% standardním a 20,7% represivním. A to by mohlo zachovat, případně dokonce snížit základní cenu elektrického SUV B10, která aktuálně činí 690 000 Kč včetně DPH.
Podle společnosti Dataforce navíc Leapmotor prodal v Evropě za prvních devět měsíců roku 2025 celkem 16 485 vozidel. Zapojení Opelu by toto číslo jistě zvýšilo, navíc by u konzervativních klientů známé logo mohlo vyvolat větší důvěru. Přece jen jméno Opel figuruje v historii už od roku 1862.


