Článek
Když někdo dělá něco líp, nemá smysl to dělat sám, ale spíš to od něj kupovat (třeba hranolky), leckdy platí třeba v gastronomii. A to samé se děje i ve světě automobilů, kde takové Mitsubishi už roky přebírá renaulty, které vybaví vlastním logem.
A teď se podle německého serveru Automobilwoche schyluje k něčemu podobnému i v rámci koncernu Stellantis, konkrétně je ve hře Leapmotor a Opel. V čínské automobilce má Stellantis částečný podíl a modely této značky uvádí v Evropě, jeho želízkem v ohni je model B10, přímý rival Škody Elroq.
A právě ten by si mohl Opel osvojit, aby mohl nabídnout dobře vybavené a cenově dostupné kompaktní elektrické SUV. Navíc B10 nenabízí jen ryze elektrický pohon, ale i variantu se spalovacím motorem, který slouží jako generátor proudu.
A co by Opel přestrojením B10 získal? Kompaktní 4,5 metru dlouhé SUV se zadním pohonem posazené mezi Fronterou a Grandlandem, které má výkon 218 koní a krouťák 240 Nm.
Základní kapacita baterie 56,2 kWh umožní dojezd až 361 km na jedno nabití, zatímco verze s akumulátorem 67,1 kWh ujede až 434 km. Obě varianty se nabíjí střídavým proudem o výkonu 11 kW, stejnosměrným pak až 168 kW.

Opel možná vyřeší hlad po cenově dostupném elektro SUV tak, že si obleče čínský Leapmotor.
Předpokládá se, že by se výroba B10 (a tedy i Opelu) přestěhovala do Evropy (mluví se o Španělsku od roku 2026), což by pomohlo obejít cla tvořená 10% standardním a 20,7% represivním. A to by mohlo zachovat, případně dokonce snížit základní cenu elektrického SUV B10, která aktuálně činí 690 000 Kč včetně DPH.
Podle společnosti Dataforce navíc Leapmotor prodal v Evropě za prvních devět měsíců roku 2025 celkem 16 485 vozidel. Zapojení Opelu by toto číslo jistě zvýšilo, navíc by u konzervativních klientů známé logo mohlo vyvolat větší důvěru. Přece jen jméno Opel figuruje v historii už od roku 1862.


