Hlavní obsah

Mitsubishi představuje svůj druhý velkosériový elektromobil. Je nadupaný technikou a ujede přes 600 km

Foto: Mitsubishi
4:37
4:37

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Nejprve i-MiEV, pak dlouhou dobu nic a teď Eclipse Cross. Japonská automobilka Mitsubishi představuje svůj druhý velkosériový elektromobil, plný moderních technologií a s příjemně dlouhým dojezdem.

Článek

Pokračovatel rodu Eclipse se nyní převtělil do bateriové podoby jakožto rodinný vůz s délkou 4 470 mm, šířkou 1 860 mm a výškou 1 570 mm. Zepředu nese typický design dynamického štítu Mitsubishi, kde nechybí ani pověstné diamantové logo nebo LED světlomety.

Z boku zaujmou zapuštěné kliky dveří a litá kola dostupná ve velikostech 19 a 20 palců, zatímco vzadu najdete šestiúhelníkový design, údajně zhmotňující DNA japonské značky.

Foto: Mitsubishi

Karoserii koupíte v pěti barvách, některé výbavy umožní i kombinaci s černou střechou.

Karoserie je dostupná v pěti barvách, a to v šedé, bílé, červené, modré a černé. Pro dvě výbavy pak bude možná kombinace černé střechy a jiného laku karoserie.

Pracoviště řidiče kombinuje digitální přístrojový štít s horizontálně umístěným displejem infosystému a rozhraním Google. Díky tomu můžete využívat jeho služby přímo v autě, například Google mapy vylepšené podklady pro poloautonomní jízdu. Kdo raději jinou navigaci či rozhraní, ten ocení bezdrátové připojení přes Apple CarPlay a Android Auto.

Foto: Mitsubishi

Pracoviště řidiče je digitální, běží na rozhraní Google.

Ve výbavě vozu ještě najdete sedm airbagů včetně centrálního, ISOFIX na sedadle spolujezdce (1×) a vzadu (2×), bezdrátovou nabíječku mobilů, USB-C porty, audiosystém Harman & Kardon o výkonu 410 W či třeba propojení s mobilní aplikací pro vzdálenou správu.

Za zmínku stojí i panoramatická střecha s elektrochromatickou fólií, díky níž si stiskem tlačítka nastavíte průsvitnost. Dále nechybí ambientní osvětlení o 48 odstínech či posuvná zadní sedadla, díky nimž kufr dosahuje objemu až 478 litrů, respektive 1 670 litrů se sklopenou druhou řadou.

Foto: Mitsubishi

Kufr má objem 478 litrů. Po sklopení zadních sedadel vzroste na 1 670 litrů.

Bezpečnost vozu s moderně navrženou konstrukcí karoserie hlídá 12 ultrazvukových senzorů, čtyři kamery a přední radar. Kromě toho se můžete spolehnout například na automatické přepínání dálkových světel, hlídače jízdních pruhů, upozornění na slepý úhel, monitorování dění za vozidlem nebo na automatické nouzové brzdění při couvání.

Velmi si oblíbíte tlačítko „My Safety Perso“, které automobil přepne do vámi definovaného nastavení a snadno tak vypne všechny pomocníky, které v autě nechcete.

Dojezd přes 600 km

Eclipse Cross na platformě CMF-EV se bude zprvu nabízet s vodou chlazeným trakčním akumulátorem o kapacitě 87 kWh, který vozu umožní dojezd přes 600 km na jedno nabití. Standardem je i tepelné čerpadlo, tolik důležité pro termální management elektromobilů. Verze se středním dojezdem a tedy nižší kapacitou akumulátoru dorazí později.

Videopředstavení Mitsubishi Eclipse Cross.Video: Mitsubishi Motors, hudba: Apple iMovie

Elektromotor o výkonu až 160 kW (217,5 k) posílá točivý moment 300 Nm skrze jednorychlostní převodovku na přední kola, maximálka činí 170 km/h a zrychlení z místa na stovku vozu zabere 8,4 sekundy.

Na pomalé nabíječce (AC) můžete využít výkon až 22 kW, což je výhoda proti masivně rozšířeným 11 kW. Na rychlonabíječce (DC) lze skrze konektor CCS dostat výkon až 150 kW. Kdo jezdí na spotřebu, ten ocení jízdní profil Eco poskytující také zpětnou vazbu o průběhu jízdy nebo tipy na zlepšení.

Mitsubishi Eclipse Cross standardně kryje pětiletá tovární záruka s omezením na 100 000 km, nicméně k tomu jsou k dispozici další 3 roky a kilometry navíc při splnění konkrétních podmínek. Celkem tedy jde o garanci až 8 let nebo 160 000 km.

Proti prorezivění karoserie dává výrobce záruku 12 let, na trakční akumulátor 8 let nebo 160 000 km, asistenční služby jsou k dispozici po dobu až 15 let a nechybí ani bezplatná „zdravotní“ prohlídka vozidla.

Výroba elektrického Eclipse Cross bude zahájena v posledním čtvrtletí roku 2025 ve francouzském závodu Douai, kde se tento model připojí k sesterskému SUV jménem Grandis.

Načítám