Hlavní obsah

Mitsubishi vrací do hry model, s nímž udělá radost hlavně rodinám. Jméno vám bude povědomé

Foto: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Grandis je de facto prodloužené ASX, tedy model opět postavený na základech Renaultu. Praktičtější vůz vyvinutý pro Evropu cílí zejména na rodiny, odkazuje na svoji historii a přidává moderní služby konektivity.

Článek

Označení Grandis je odvozené od latinského výrazu pro „velký a působivý“ a odkazuje na stejnojmenné MPV značky Mitsubishi z počátku 21. století. Nové SUV rovněž spojuje prostor, všestrannost a konektivitu do jednoho, a navíc jej kryje dlouhá osmiletá garance.

Zepředu je Grandis o rozměrech 4 410 × 2 000 × 1 580 mm velmi podobný současnému ASX po modernizaci, nicméně vzadu nabízí přemodelovanou záď reprezentovanou dlouhými diodovými lampami. Z boku má automobil podle výrobce působit atleticky a nabídnout kola o velikostech 17, 18 nebo 19 palců.

Foto: Mitsubishi Motors

Zezadu vůz poznáte podle podlouhlých světel.

Pokud jde o barvy, tak karoserii si lze objednat v šedé, bílé, modré, červené nebo černé. Podle výbavy se pak exteriér ještě rozšiřuje o různé dekory.

Také interiér je převzatý z ASX, což dává vědět palubní deska s digitálními budíky a vertikálním displejem infosystému s integrovanými službami Google a spojením Apple CarPlay / Android Auto.

Podle výbavy můžete mít ještě vyhřívané sedačky, indukční nabíječku mobilů, prémiový audiosystém Harman Kardon nebo třeba střešní okno s nastavitelnou průhledností.

Foto: Mitsubishi Motors

Interiér má dobře známé prvky.

Základní objem kufru je 434 litrů s tím, že jej lze upravovat podle posunutí zadních sedadel. Když je sklopíte, získáte 1 455litrový zavazadelník. V základu navíc dostanete šest airbagů a slušný balík asistentů k tomu.

Hybridní motory

Základním motorem je 137koňový mild-hybridní čtyřválec 1,3 litru spojený s šestirychlostním manuálem nebo sedmirychlostním automatem. Ti náročnější mohou zvolit samonabíjecí hybrid (HEV) s celkovým výkonem 153 koní, který je složený z atmosférického čtyřválce 1,8 litru (109 koní), hlavního elektromotoru (49 koní) a sekundárního elektromotoru (20 koní).

Energii auto se zadní polotuhou nápravou ukládá do trakční baterie o kapacitě 1,4 kWh a využívá práce vícemódové převodovky pro distribuci točivého momentu na přední kola. Hybrid (HEV) má navíc několik jízdních režimů, například sportovní (0–100 za 8,5 s), čistě elektrický (do 70 km/h) nebo silně rekuperující.

Rodinné SUV Grandis kryje až osmiletá garance (pět let standard, další tři roky po splnění podmínek) omezená na 160 000 km. Výroba vozu bude zahájena ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025 ve španělském závodě Valladolid značky Renault (tam se dělá i sesterský Symbioz). Ceny zatím neznáme, ale Symbioz stojí necelých 600 tisíc. Grandis s plánovaným uvedením na příští rok na tom nejspíš bude podobně.

Související témata:
Mitsubishi Grandis
Načítám