Hlavní obsah

Leapmotor je sice Čína, ale od Stellantisu. Přichází hned se dvěma elektromobily, které mají být za opravdu dostupný peníz

Foto: Leapmotor
4:13
4:13

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Čínský Leapmotor schovaný pod křídly skupiny Stellantis ukázal svůj plně elektrický hatchback B05 a uvedl na trh dlouho očekávané SUV B10 včetně evropské ceny. Ta je překvapivě nízká a konkurenci nejspíš zatopí.

Článek

Očekávané SUV Leapmotor B10 oficiálně vstupuje na evropské trhy a svá prodejní křídla naplno roztáhne už teď v září. Vůz postavený na platformě nazvané LEAP3.5 měří 4 515 mm na délku, 1 885 mm na šířku, 1 655 mm na výšku a disponuje rozvorem náprav 2 735 mm.

Světlá kabina auta nabízí prostor 2 390 mm od opěradla zadních sedadel k prostoru pro nohy, 1 400 mm šířky pro cestující vzadu a navíc 22 úložných prostor k tomu.

Vpředu má své místo dotyková obrazovka 14,6 palce s rozlišením 2.5K a podporou Apple CarPlay a Android Auto. Operační systém slibuje dálkové ovládání pomocí mobilu nebo nasazení různých chytrých aplikací.

Foto: Leapmotor

Softwarové rozhraní pohání rychlý automobilový čip Snapdragon 8155.

Nejdůležitější je nicméně pohon, standardně má vůz elektromotor o výkonu 218 koní a síle 240 Nm. Díky tomu zrychlí z nuly na sto za 8 sekund a dosáhne maximálky 170 km/h.

Základní varianta Pro přijíždí s akumulátorem o kapacitě 56,2 kWh, což autu vystačí na 361 km dojezdu podle WLTP. ProMax (že by inspirace Applem?) s baterií o kapacitě 67,1 kWh umožňuje dojezd WLTP až 434 km. AC nabíjení je možné výkonem 11 kW, DC nabíjení až 168 kW.

Foto: Leapmotor

Leapmotor B10 ujede podle provedení buď 361 km, nebo až 434 km.

Výrobce dále uvádí, že B10 má rozložení hmotnosti 50 na 50, víceprvkové zavěšení zadních kol a vyladěný podvozek, na němž se podíleli také inženýři Stellantisu.

Leapmotor B10 přijíždí ve dvou výbavách. Základní Life nabízí panoramatickou střechu, 18palcová litá kola, asistenční systémy nebo 360stupňový parkovací systém. Výbava Design přidává čalounění z umělé kůže, ambientní osvětlení, vyhřívaná, ventilovaná a elektricky nastavitelná přední sedadla a další.

Základní evropská cena činí 29 900 eur, což je asi 730 tisíc korun. Pro srovnání uvádíme, že konkurenční MG S5EV stojí od 789 900 Kč, zatímco Škoda Elroq od 799 000 Kč.

Hatchback pro všechny

Původně avizovaný jako Lafa 5, ale pro Evropu zvolil čínský Leapmotor název B05. Jde o 4,43 metru dlouhý plně elektrický hatchback, který vyráží do boje proti zavedené konkurenci typu Volkswagen ID.3, Cupra Born, Peugeot e-308, Opel Astra Electric, MG4, BYD Dolphin nebo třeba Renault Megane E-Tech.

Designově čistý model se pyšní světelnými podpisy vpředu a vzadu v duchu třech linek, bezrámovými okny, zpětnými zrcátky na dveřích (lepší výhled) nebo 19palcovými koly. Krom toho hatchback s šířkou 1,88 metru a výškou 1,52 metru slibuje bohatý životní prostor i cenovou dostupnost.

Více informací včetně fotek interiéru automobilka zatím nezveřejnila, nicméně víme, že B05 stojí na stejných základech jako SUV B10, takže by model mohl přebrat i jeho výše představenou techniku. Cenově bychom se pak mohli pohybovat okolo 650 tisíc korun.

Související témata:
Leapmotor B10
Leapmotor Lafa 5
Leapmotor B05
Načítám