Hlavní obsah

Tohle je jiná Čína: Leapmotor pod hlavičkou Stellantisu přijde s elektromobilem, který se postaví přímo nejtvrdší evropské konkurenci

Foto: Leapmotor
2:14
2:14

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Čínský Leapmotor vyráží do vod pro něj dosud neprozkoumaných, a to s hatchbackem nazvaným Lafa 5, s nímž chce zatopit jak domácí konkurenci, tak zavedeným evropským značkám. Třeba Volkswagenu ID.3.

Článek

Volkswagen ID.3, Cupra Born, Peugeot e-308, Opel Astra Electric, MG4, BYD Dolphin nebo třeba Renault Megane E-Tech. Tyto vozy mají společné dvě věci, a to karoserii typu hatchback a plně elektrický pohon.

Už v září se plně představí další rival, který zabojuje o místo na trhu. Čínská značka Leapmotor podporovaná skupinou Stellantis totiž poodhalila model Lafa 5, s nímž chce zatopit právě zavedené konkurenci.

Foto: Leapmotor

Model Lafa 5 definuje pětidveřová karoserie a typický světelný podpis.

Upoutávky odhalují pětidveřovou siluetu, čisté proporce, sportovní nádech nebo světelný designový jazyk typický pro Leapmotor. Zepředu v autě můžete vidět Kiu, vzadu možná Renault Megane. Nechybí ani sdružené zadní svítilny nebo pro asistenční systémy řidiče tolik důležitý LiDar namontovaný na střeše.

Výrobce specifikace pohonu tají, nicméně odhady jsou, že model Lafa 5 bude sdílet základy s crossoverem B10, a to by znamenalo výkon 218 koní a točivý moment 240 Nm. Kapacity baterií by pak mohly být okolo 56,2 kWh a 67,1 kWh, nejdelší dojezd může přesáhnout 450 km.

Foto: Leapmotor

Zadní svítilny jsou sdružené, diodové.

Leapmotoru se jinak docela daří, protože jen začátkem srpna dodal 57 066 kusů vozidel, což je historické maximum a představuje 88% nárůst ve srovnání se srpnem 2024.

Automobilka chce elektromobilem Lafa 5 oslovit mladé lidi, zejména ty, kteří se nechtějí usadit nebo být obyčejní. Více informací se dozvíme na autosalonu v Mnichově příští týden, konkrétně už od 9. září 2025.

Související témata:
Leapmotor Lafa 5
Načítám