Hlavní obsah

Další čínská značka vstupuje na český trh. Má silné zázemí, po krku půjde Škodovce i Dacii

Foto: Leapmotor

V Česku je další čínská značka, kterou v rámci Evropy zastřešuje známý koncern Stellantis. Leapmotor zprvu zabojuje proti Dacii Spring, ale troufá si také na plně elektrický Enyaq. S tím rozdílem, že proti němu má v rukávu jedno benzinové eso.

Článek

Čínská značka Leapmotor je v Česku a pod silným importérem Emil Frey, což je mezinárodní společnost, která k nám dováží ještě devět dalších značek Stellantisu.

Nováček na trhu startuje s ambicemi prodat letos 300 aut, příští rok 800 a v roce 2027 dokonce 1 300 aut. Úvodní dvě modelové řady mají postupně doplnit další čtyři.

Foto: Leapmotor

Leapmotor začíná v Česku se dvěma modely.

Během července si tak auta Leapmotor budete moci prohlédnout u sedmi prodejcům, a to konkrétně v Praze (tam jsou dva), Havířově, Pardubicích, Brně, Zlíně, případně zajeďte do Velkého Meziříčí. Do konce roku chce značka růst do Českých Budějovic, Plzně a Liberce.

Terminátor do města

Přímo proti Dacii Spring vyrazí 3,6 metru dlouhý a plně elektrický městský hatchback T03 (zní jako nějaký terminátor). Ten je vybavený elektromotorem o výkonu 95 koní (158 Nm), akumulátorem 37,3 kWh a dojezdem až 265 km dle WLTP.

Foto: Leapmotor

Leapmotor T03 je taková Dacia Spring, akorát z Číny.

V rámci výbavy dostanete šest airbagů, asistenty včetně adaptivního tempomatu, halogenové přední lampy, parkovací kameru i senzory, elektricky ovládaná okna i zrcátka, prosklenou střechu, digitální budíky a desetipalcový infosystém.

Palubní nabíječka zvládá výkon 6,6 kW, zatímco na rychlonabíjecí stanici jde dosáhnout výkonu až 48 kW. Maximálka je pak 130 km/h a zrychlení z místa na stovku autu s ryze předním pohonem zabere 12,7 sekundy.

Foto: Leapmotor

Interiér vozu je… no, prostý.

Zaváděcí cena s tříletou zárukou na auto (120 000 km) a osmiletou na akumulátor (150 000 km) je 470 000 Kč. Konkurenční a o něco hůře vybavený Spring stojí od 419 900 Kč, zatímco větší a prostornější Hyundai Inster od 549 990 Kč a Dongfeng Box od 514 000 Kč.

Bič na Enyaq

Proti úspěšnému Enyaqu vyráží Leapmotor s modelem C10. Nové 4,74 metru dlouhé SUV se nabízí ve dvou stupních výbavy, a to C10 a Design.

Foto: Leapmotor

SUV C10 se nabízí ve dvou stupních výbavy.

Základ C10 nabízí například sedm airbagů včetně středového, adaptivní tempomat, LED světla, zadní parkovací senzory, 360stupňový kamerový systém, digitální klíč, panoramatickou střechu, bezdrátovou nabíječku mobilů, dvouzónovou klimu, tepelné čerpadlo, digitální budíky, infosystém 14,6 palce i schopnost živení ostatních spotřebičů z trakční baterky (V2L).

Výbava Design přidává ambientní osvětlení, ergonomická sedadla s výhřevem a ventilací, zatmavená zadní skla nebo třeba elektricky ovládané páté dveře.

Pohony nabízí SUV C10 rovnou dva. Plně elektrický obsahuje elektromotor o výkonu 217,5 koně (320 Nm) a akumulátor s kapacitou 69,9 kWh, což autu vystačí na homologovaný dojezd 424 km.

Foto: Leapmotor

Jako skoro u každé číny, tak i zde je silná inspirace Teslou.

Maximální výkon palubní nabíječky činí 11 kW, na rychlostanici nabijete výkonem nejvýše 84 kW. Maximální rychlost je pak 170 km/h, zrychlení z nuly na sto zabere 7,5 sekundy.

Benzinový trumf

Komu nicméně čistá elektromobilita nevoní, toho možná zaujme C10 REEV. Jde o provedení složené z elektromotoru o výkonu 214 koní (320 Nm) a trakční baterky s kapacitou 28,4 kWh. To umožňuje čistě elektrický dojezd 145 km, nicméně potom se zapne generátor proudu ve formě benzinové patnáctistovky (68 koní), čímž dojezd vzroste na 974 km (nádrž 50 litrů).

Foto: Leapmotor

C10 REEV stojí stejně jako elektrika, ale má navíc benzinový generátor.

Externě nabijete C10 s prodlužovačem dojezdu výkonem 6,6 kW střídavým proudem, případně výkonem 65 kW stejnosměrným proudem. Maximálka je opět 170 km/h, zrychlení z nuly na sto vůz zvládne za 8,5 sekundy.

C10 má vždy zadní pohon a elektrická verze stojí v základu 890 000 Kč, respektive 930 000 Kč ve vyšší výbavě. REEV provedení vyjde na stejné peníze, tedy na 890 000 Kč a 930 000 Kč. Záruka na auto je 4 roky nebo 120 000 km, na baterku osm let nebo 150 000 km. Konkurenční Enyaq začíná od 1 015 000 Kč.

Foto: Leapmotor

C10 i C10 REEV začínají od 890 000 Kč.

V druhé polovině letošního roku má být v Česku uveden ještě SUV model B10, který vyplní mezeru mezi malým T03 a větším C10. Navíc půjde o přímou konkurenci Škody Elroq.

Související témata:
Leapmotor T03
Leapmotor C10
Načítám