Článek
Leapmotor B10 je 4,5 metru dlouhé SUV s rozvorem náprav 2,7 metru, proto jej řadíme do segmentu SUV-C, kde se nachází například Škoda Elroq. Uhlazené karoserii zvenčí dominují světelné lišty, zatímco na bocích najdete zapuštěné kliky dveří a vícepaprsková litá kola.
Uvnitř má své místo hlavní dotyková obrazovka s úhlopříčkou 14,6 palce, tu doplňuje digitální přístrojový štít. Software nazvaný Leap OS řídí čip Qualcomm Snapdragon 8155, ale nechybí ani klasické připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Leapmotor B10 má rozměry 4 515 × 1 885 × 1 655 mm.
Automobilka skrze tuzemské zastoupení Emil Frey uvádí, že se kabina B10 pyšní prostorností, nabízí až 2 390 mm prostoru od opěradla zadního sedadla k prostoru pro nohy, 1 027 mm vpředu a 1 005 mm vzadu prostoru v oblasti hlavy, 1 400 mm šířky pro zadní pasažéry a 22 úložných prostor rozesetých po celém interiéru.
SUV dorazí ve svou výbavách, základ nazvaný Life přináší například panoramatickou střechu, 18palcová litá kola, 360stupňový kamerový systém, sadu asistentů a další prvky výbavy.

Interiér je celkem jednoduchý a dominují mu dva displeje.
Vyšší stupeň pojmenovaný Design doplňuje základ o koženkové čalounění, ambientní osvětlení nebo o vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s elektrickým nastavením a další prvky.
B10 vs. ostatní
Škoda Elroq je teď jedna z nejlepších nabídek na trhu v oblasti elektromobilů, jenže čínský konkurent B10 jí dýchá na záda. A nejen jí, ale rovněž čínskému MGS5 EV. Podívejte se, jak si všechny tři modely v základním provedení vedou v tabulkovém srovnání.
Model | B10 | Elroq | S5 EV |
---|---|---|---|
Délka | 4 515 mm | 4 488 mm | 4 476 mm |
Šířka | 1 885 mm | 1 884 mm | 1 849 mm |
Výška | 1 655 mm | 1 625 mm | 1 621 mm |
Rozvor | 2 735 mm | 2 765 mm | 2 730 mm |
Motor | 218 k | 170 k | 170 k |
Akumulátor | 56,2 kWh | 52 kWh | 47,1 kWh |
Dojezd | 361 km | 377 km | 340 km |
AC nabíjení | 11 kW | 11 kW | 7 kW |
DC nabíjení | 169 kW | 145 kW | 120 kW |
0–100 km/h | 8 s | 9 s | 8 s |
Max. rychlost | 170 km/h | 160 km/h | 170 km/h |
Kufr | 420 l | 470 l | 453 l |
Cena | 735 000 Kč* | 799 000 Kč | 789 900 Kč |
*přepočtená evropská cena 29 900 eur
Na rozdíl od modelu C10 (konkurence Enyaqu), který se nabízí i s benzinovým prodlužovačem dojezdu, je B10 čistokrevný elektromobil se dvěma kapacitami baterií, a to 56,2 kWh (dojezd až 361 km) nebo 67,1 kWh (dojezd až 434 km).
Obě provedení mají standardně AC palubní nabíječku zvládající výkon 11 kW, zatímco stejnosměrným DC proudem dosahuje vůz výkonu až 168 kW. Ze 30 na 80 % tak akumulátor nabijete v optimálních podmínkách za 20 minut.
O samotný pohon nezávisle zavěšených zadních kol se pak stará elektromotor o výkonu 218 koní a točivém momentu 240 Nm, díky němuž SUV zrychlí z nuly na sto za 8 sekund a jede nejvýše 170 km/h. A mimochodem, B10 už zvládlo dosáhnout 5 hvězd v nárazových testech EuroNCAP, tedy nejvyššího hodnocení.
První kusy se mají v Česku objevit už v říjnu letošního roku. Tuzemská cena není známá, ale evropská ano a činí 29 900 eur, což je v přepočtu asi 735 000 Kč. Leapmotor má u nás prozatím osm prodejců, ovšem plánuje nadále růst.