Hlavní obsah

Čínský soupeř Škody Elroq míří do Česka. Láká na bohatou výbavu, slušný dojezd, přijatelnou cenu a hlavně kope za známý tým

Foto: Leapmotor

Klíčový SUV model čínského Leapmotoru, v němž má podíl známý koncern Stellantis, vstupuje na český trh. Víme, co dovede, a známe i přibližnou cenu. SUV B10 navíc míří nejen proti Škodě Elroq, ale jde po krku i jednomu domácímu konkurentovi.

Článek

Leapmotor B10 je 4,5 metru dlouhé SUV s rozvorem náprav 2,7 metru, proto jej řadíme do segmentu SUV-C, kde se nachází například Škoda Elroq. Uhlazené karoserii zvenčí dominují světelné lišty, zatímco na bocích najdete zapuštěné kliky dveří a vícepaprsková litá kola.

Uvnitř má své místo hlavní dotyková obrazovka s úhlopříčkou 14,6 palce, tu doplňuje digitální přístrojový štít. Software nazvaný Leap OS řídí čip Qualcomm Snapdragon 8155, ale nechybí ani klasické připojení Apple CarPlay a Android Auto.

Foto: Leapmotor

Leapmotor B10 má rozměry 4 515 × 1 885 × 1 655 mm.

Automobilka skrze tuzemské zastoupení Emil Frey uvádí, že se kabina B10 pyšní prostorností, nabízí až 2 390 mm prostoru od opěradla zadního sedadla k prostoru pro nohy, 1 027 mm vpředu a 1 005 mm vzadu prostoru v oblasti hlavy, 1 400 mm šířky pro zadní pasažéry a 22 úložných prostor rozesetých po celém interiéru.

SUV dorazí ve svou výbavách, základ nazvaný Life přináší například panoramatickou střechu, 18palcová litá kola, 360stupňový kamerový systém, sadu asistentů a další prvky výbavy.

Foto: Leapmotor

Interiér je celkem jednoduchý a dominují mu dva displeje.

Vyšší stupeň pojmenovaný Design doplňuje základ o koženkové čalounění, ambientní osvětlení nebo o vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s elektrickým nastavením a další prvky.

B10 vs. ostatní

Škoda Elroq je teď jedna z nejlepších nabídek na trhu v oblasti elektromobilů, jenže čínský konkurent B10 jí dýchá na záda. A nejen jí, ale rovněž čínskému MGS5 EV. Podívejte se, jak si všechny tři modely v základním provedení vedou v tabulkovém srovnání.

ModelB10ElroqS5 EV
Délka4 515 mm4 488 mm4 476 mm
Šířka1 885 mm1 884 mm1 849 mm
Výška1 655 mm1 625 mm1 621 mm
Rozvor2 735 mm2 765 mm2 730 mm
Motor218 k170 k170 k
Akumulátor56,2 kWh52 kWh47,1 kWh
Dojezd361 km377 km340 km
AC nabíjení11 kW11 kW7 kW
DC nabíjení169 kW145 kW120 kW
0–100 km/h8 s9 s8 s
Max. rychlost170 km/h160 km/h170 km/h
Kufr420 l470 l453 l
Cena735 000 Kč*799 000 Kč789 900 Kč

*přepočtená evropská cena 29 900 eur

Na rozdíl od modelu C10 (konkurence Enyaqu), který se nabízí i s benzinovým prodlužovačem dojezdu, je B10 čistokrevný elektromobil se dvěma kapacitami baterií, a to 56,2 kWh (dojezd až 361 km) nebo 67,1 kWh (dojezd až 434 km).

Obě provedení mají standardně AC palubní nabíječku zvládající výkon 11 kW, zatímco stejnosměrným DC proudem dosahuje vůz výkonu až 168 kW. Ze 30 na 80 % tak akumulátor nabijete v optimálních podmínkách za 20 minut.

O samotný pohon nezávisle zavěšených zadních kol se pak stará elektromotor o výkonu 218 koní a točivém momentu 240 Nm, díky němuž SUV zrychlí z nuly na sto za 8 sekund a jede nejvýše 170 km/h. A mimochodem, B10 už zvládlo dosáhnout 5 hvězd v nárazových testech EuroNCAP, tedy nejvyššího hodnocení.

První kusy se mají v Česku objevit už v říjnu letošního roku. Tuzemská cena není známá, ale evropská ano a činí 29 900 eur, což je v přepočtu asi 735 000 Kč. Leapmotor má u nás prozatím osm prodejců, ovšem plánuje nadále růst.

Související témata:
Leapmotor B10
Načítám