Článek
Divize N automobilky Hyundai si v posledních letech získala srdce i peněženky mnoha fanoušků, a to i v Česku, kde je N komunita silná. Ačkoli aktuálně jsou u nás v nabídce pouze elektromobily N, tak se zdá, že o spalovací motory nakonec nepřijdeme.
Model Elantra N, na některých trzích prodávaný jako i30 Sedan N, se vrátí v nové generaci. Bývalý šéf Hyundai N, Albert Biermann, už dříve uvedl, že Elantra N dostane místo přeplňovaného dvoulitru objemnější 2,5litrový motor z modelu Sonata.

Hyundai i30 Sedan N neboli Elantra N se u nás neprodává, nicméně nová technika by mohla zamířit i do nošovické i30 N.
Motorizace bude splňovat přísnější emisní předpisy, nicméně neví se, jak s výkonem. Hovoří se o zachování 280 koní a síle 392 Nm (možná i více). Ačkoli má Elantra N některé prvky kompatibilní s naší nošovickou i30 N, její návrat pro Evropu nebyl potvrzen.
Hyundai i30 N se nedaleko Frýdku-Místku stále vyrábí, nicméně většina produkce míří do Austrálie.
Návrat dvacítky?
O dost zajímavější by to mohlo být s druhou generací modelu i20 N, sportovního hatchbacku dosud vybaveného přeplňovaným motorem 1,6 litru. Novinka má být vylepšená o elektromotor a plnit emisní předpisy EURO 7, což by znamenalo zvýšení výkonu klidně na 270 koní, ale i jedno minus.

Vyšší cenu i hmotnost autu jistě odpustíte, pokud se vrátí…
Hybridní systém neumožní zástavbu šestirychlostního manuálu, takže vozidlo dostane buď automatický osmikvalt používaný ve vozech Elentra N/i30 N, nebo vylepšenou sedmirychlostní dvouspojku ze standardního hatchbacku i20.
Zástavba nového pohonného ústrojí zvýší hmotnost i20 N i její cenu, ovšem jestli to bude znamenat, že se ostrá dvacítka vrátí také na náš trh, nebudeme si stěžovat. Zatím totiž máme Australanům stále co závidět (mají i20 N, i30 N, i30 N Sedan, Ioniq 5 N, Ioniq 6 N…).