Článek
Díváte se na Hyundai Ioniq 6 v tom nejostřejším silničním provedení nazvaném N. Tenhle sporťák lovící zatáčky propojuje svět, který zahrnuje cesty do sámošky i zábavu na okruhu.
Ostrá šestka s nízkým těžištěm se dočkala nově navržené geometrie podvozku, nově navržené konstrukce karoserie, odladěných elektronicky řízených tlumičů se snímači zdvihu i vylepšeného systému virtuálního řazení minimalizujícího ztráty výkonu.

Kromě světle modré můžete mít Ioniq 6 N také v černé, bílé, šedé, matně šedé nebo zlaté barvě.
Aerodynamiku elektromobilu podporují prvky inspirované motorsportem. Jde třeba o zadní spoiler ve tvaru labutího krku nebo o rozšířené blatníky.
Pohonné ústrojí je stejně jako u N pětky složené ze dvou elektromotorů o nejvyšším krátkodobém výkonu 650 koní (celkový výkon je pak 609 koní) a točivém momentu 770 Nm. Díky tomu auto vybavené funkcí řízeného rozjezdu vystřelí z nuly na sto za 3,2 sekundy a jede nejvýše 257 km/h.
Trakční akumulátor s kapacitou 84 kWh má řízené chlazení zajišťující optimální teplotu i na závodním okruhu.

Rozměry vozu jsou 4 935 × 1 940 × 1 495 mm. Rozvor pak činí 2 965 mm.
Dojezd na jedno nabití s pneumatikami 275/35 R20 výrobce zatím nezveřejnil, nicméně doba nabití z 10 na 80 % na příslušné stanici výkonem 350 kW činí v optimálních podmínkách zhruba 18 minut.
Mimo zmíněného virtuálního řazení napojeného na ambientní osvětlení (když vůz „řadí“, osvětlení pracuje) nabídne Ioniq 6 N ještě aktivní zvukový systém obohacující jízdní zážitky, nástroj pro individuální nastavení pohonu na driftování, úpravu tlaku v pneumatikách pro okruhové potřeby nebo pokročilý systém analýzy řidičských výkonů na závodním okruhu.
Dále si nastavíte rekuperaci, rychlost natočení vozu do zatáčky, dělení točivého momentu nebo po stisknutí příslušného tlačítka dostanete po dobu 10 sekund nejvyšší dostupný výkon a maximální reakce elektromotorů (vhodné pro předjíždění).
Ačkoli jde o sportovní model, tak Hyundai říká, že jde zároveň o komfortní automobil pro každý den. Jeho objednávky budou na českém trhu spuštěny ve čtvrtém kvartálu letošního roku, první zákaznické vozy by k nám měly dorazit začátkem roku 2026. Ceny nejsou známé, nicméně Ioniq 5 N stojí od 1,8 milionu korun.