Článek
Připravte se, je to tady. Slavné Ferrari F40 dostává nástupce v počtu jednoho kusu, který vznikl pouze pro jediného a velmi náročného (bohatého) klienta. Totiž pokud máte dost peněz a nevymýšlíte úplné zhýralosti, tak vám Ferrari za tučný obnos postaví auto na míru.
Model SC40 není přímo kopií F40 v moderním stylu, nicméně novinka se původní ikonou silně inspirovala, čímž vznikl vůz s vlastní výraznou osobností. Stačí se podívat na nízkou dlouhou příď nebo zadní část zakončenou pevným křídlem.

Ferrari SC40 bylo inspirované ikonickým modelem F40.
Platforma pochází z brilantního modelu Ferrari 296 GTB, stejně tak pohon, který tvoří přeplňovaný elektrifikovaný šestiválec o systémovém výkonu 830 koní (a točivém momentu 740 Nm) spojený s osmirychlostní převodovkou. Výsledkem je sympatické zrychlení z místa na stovku za 2,9 sekundy a maximálka 330 km/h.
Pokud zrovna nepojedete rychle, tak do 135 km/h můžete svištět jen na elektřinu, zastavěná baterie o kapacitě 7,45 kWh vystačí na 25 km lokálně bezemisního dojezdu.
Zvenčí, ale i uvnitř kabiny najdete známý materiál jménem kevlar. Má své místo v prostorech pro nohy, za sedadly, na podlaze, volantu, palubní desce, v motorovém prostoru či v přední části vozidla. Čalounění pak výrobce vyřešil Alcantarou.
Ferrari na adresu nového vozu dokonce samo uvedlo, že SC40 vzdává poctu legendárnímu supersportu z roku 1987, odráží jeho hranaté linie, avšak v moderním pojetí se silnou identitou.
Takže kdo nadšením úplně nehýříte, nejspíš vás novodobá čtyřicítka nemusí trápit, vzhledem k jedinému existujícímu kusu. Dost pravděpodobně auto skončí někde na podstavci ve sbírce nebo v uzavřené společnosti, takže na něj za chvíli zapomenete.